Reizen met baby

franel-go-oz

New Member
Hallo allemaal,

Nou we ons visum eindelijk hebben... :grin: zijn we druk aan de slag met het regelen van alle praktische zaken zoals tickets voor de vlucht. Waar we nou een beetje mee zitten is hoe we ons kleine meid zo comfortabel in Perth krijgen. Tegen de tijd dat we reizen zal ze 1 jaar oud zijn. Een aparte stoel kopen is wel erg prijzig, maar 20 uur op schoot is ook niet alles.
Oa Qantas en Singapore air hebben zgn bassinets, maar bij Qabtas staat erbij dat die eigenlijk maar tot 8 maanden geschikt zijn. Bij Singapore staat tot 14 kg.
Op basis hiervan zouden we bij Singapore boeken, maar als ik naar de afmetingen van de bassinets kijk, zijn die bijna hetzelfde... :|

Kortom: heeft iemand ervaring met vliegen met kinderen die niet meer in een maxicosi passen, maar nog te klein zijn voor een eigen stoel? Wat zijn de ervaringen (en met welke maatschappij), en wat raad je aan/af?

Thanks :up:


Groetjes,
Elsa & Francois (en Kimberley)
 
Hello,
Het is wel wat jaartjes geleden maar ik neem aan dat alles hetzelfde is gebleven.  Ons tweede kind was 11 maanden toen wij naar australie reisde.  Wij gingen met Singapore Airlines en hij lag ook in zo'n bassinet en het ging schitterend.  Hij heeft goed geslapen en kreeg veel aandacht van de stewardessen.  Wij hadden natuurlijk ook veel meer been ruimte.  Kan niet anders zeggen dat het een goede ervaring was.
Groetjes, Angela
 
Vorig jaar zijn wij ook met Singapore gevlogen met een 12 maand oud ventje in een bassinet.

Voordelen: goedkoper, veel beenruimte waar je ook al je kids troep kwijt kan, kind kan lekker liggen
Nadelen: bij turbulentie moet je je kind uit de bassinet halen en op je schoot nemen, bassinet neemt veel ruimte in, dus niemand kan langs je als je dat ding voor je hebt.

DSC_2821.JPG
 
Wij hebben gevlogen met ons toen 15 maanden oude zoontje (AMS-KUL-ADL vv). KLM wou er niet aan om ons de bassinet te geven (hij mocht wel op de grond slapen, nou, dat is pas veilig), tweede stuk met Malaysian Airlines wel. Op de terugweg meen ik me te herinneren op beide stukken een bassinet. Ideaal, ook al zat hij enigzins opgevouwen in de mand. (Hij is nu bijna 3 en nog steeds geen 14 kg, maar toen we net na zijn 2e verjaardag weer naar ADL zijn gevlogen (met SQ) was die eigen stoel toch ook wel fijn).

Ik heb de indruk dat het een beetje aan de flight crew van die dag ligt. Wel moet je uiteraard stoelen hebben op die plek waar ze de mandjes bevestigen en die gaan bij voorkeur naar 'echte' babies. In ieder geval om die stoelen verzoeken en om bassinets bij reservering. Krijg je die stoelen wel, maar de bassinets niet, dan heeft je kindje in ieder geval meer ruimte om te bewegen, en jij meer ruimte voor je benen en al je spullen.

Kijk ook nog even terug, er is hier vaker over geschreven, meen ik.

Succes
Sunburnt
 
Hoi,
Toen ik een paar weken geleden het plan had om met een anderhalfjarig kindje naar Australie te gaan vliegen, zat  ik met dezelfde vragen.
Veel informatie over vliegen met kinderen (aantal kilo's, wel of niet een extra stoel mogen kopen voor kind onder de 2 jaar, eisen aan autostoeltjes etc) is terug te vinden op

http://www.seatguru.com/airlines/Singapore_Air/infants.php

En zie ook www.vliegenmetkinderen.nl



Succes!
 
Dankjewel allemaal voor de hulp en goede adviezen! :up:

@Lucy, bedankt voor de sites, super!

Denk dat we inderdaad voor Singapore gaan kiezen.

Cheers,
Elsa.
 
wiij zijn vorig jaar terug naar nederland geweest met 2 kinderen, 6 maanden en 2 1/2, in de basinet was fijn, je zit dan voorin waar je iets meer beenruimte hebt voor jezelf. voor de oudere wouden wij de kinderstoel mee nemen in het vliegtuig, maar op aanraden van het vliegtuig personeel toch maar niet gedaan en ze heeft heerlijk in de gewone stoel geslapen

dit was met de emirates

de groeten en een goede reis.

Hein
 
Hoi Elsa,

Ik ben nu 2 keer naar australie geweest met een kind.
de eerste keer was hij 9 maanden en vlogen we met singapore airlines. We hadden een bassinet waar hij de halve vlucht in heeft geslapen. De stewardessen waren erg vriendelijk en hadden veel aandacht voor kinderen.
De 2 keer was in 2006 en toen vlogen we met british airways/quantas en hadden we ook een bassinet. kevin was toen eigenlijk al te groot maar heeft hier toch aardig wat uurtjes in geslapen, met de benen over de rand. Ik vond de stewardessen van deze vlucht een stuk minder vriendelijk.

Als ik nog een keer naar australie ga, nu met 2 kinderen, dan kies ik weer voor singapore airlines. Over malaysian airlines heb ik trouwens ook goede verhalen gehoord. Daar hebben mijn schoonouders 5 jaar geleden mee gevlogen en die waren er ook zeer te spreken over.

Een van deze 2 zal het dus worden.
Ik ben nu alleen nog aan het denken of ik een retourticket ga boeken(vakantie naar down under) of een one way ticket(permanent verblijf dmv partnervisum) De tijd zal het leren.

groetjes heidi
 
Hoi Elsa,

Kan je zeker ook Malaysia aanraden. Wij hebben de laatste keer (december/januari) de vluchten overleefd met onze meiden (toen een van 4 jaar en een van 16 maanden). Onze jongste heeft ook heerlijk alle vluchten kunnen slapen in haar mandje. Maar zorg wel dat je het heel duidelijk reserveert en zo vroeg mogelijk, want op=op. Ons reisbureau had een foutje gemaakt. Van de 4 (deel)vluchten stond alleen bij de eerste de reservering voor een reismand. Dat leverde uiteindelijk nog een hoop gewissel op, maar ze heeft er heerlijk in geslapen!

Succes,

Sacha
 
Wij zijn gisteren aangekomen in Aussie en hebben het eerste stuk met KLM gevlogen en het tweede met Malaysian.

Bij het reisburo konden ze vor de heenreis een bedje reserveren maar voor de terugreis niet omdat hij dan 9 maanden en 3 weken is (mag maar tot 9 maanden schijnt) maar alleen voor KLM.Malaysia "wilde" niets toezeggen.
In het vliegtijg zaten we nauwelijks en de eerste beste vliegende serveerster begon al te ze*ken dat hij misschien een debje kon krijgen, alleen als hij op de grond  staat, want het is bedoeld voor baby's jonger dan 6 maanden en maximaal 9 kilo.(flinke baby,die van ons is 9 maanden en precies 9kg)
Eenmaal in de lucht kwam de volgende MET een bedje zonder verder iets te zeggen en wenste ons een goede vlucht.
Dit is het ook geworden want Lucas heeft bijna heel het stuk geslapen.

In Maleisie maar even naar de balie gelopen en daar werd wel bevestigd dat we een bedje hebben voor het tweede deel.
En dat was in het toestel ook het geval alleen wilde hij bijna niet slapen en wij wel. :|

Het ergste komt nog en dat we ook nog terug moeten deze keer en ook nog met de KLM.

De KLM kan nog een hele hoop leren van de service en toestellen van de gemiddelde aziatische maatschappij.

Het was dat wij vrij laat geboekt hebben en zij op dat moment de meest gunstige prijzen hadden, maar als het even kan geen KLM meer.
 
Hoi,

Wij z'n vorig jaar naar Australie gevlogen met ons zoontje toen anderhalf, hij had een eigen stoel. Niet echt ideaal want als hij wilde slapen dan viel hij tegen de armleuning aan. Dus kussens er onder, maar meneer bleef maar wakker omdat hij z'n draai niet kon vinden.
Op de terugweg hebben we in OZ een autostoel (autostoelen in OZ z'n een stuk lichter) gekocht en die paste precies in de vliegtuig stoel, hij sliep ook gelijk een stuk beter
en hij zat ook een stuk beter.
Als ik jouw was zou ik denk ik toch voor zo een bedje kiezen in het vliegtuig, kunnen ze tenminste lekker slapen en liggen ze ook
nog eens goed en het is beter voor het ruggetje. (nu kan het nog net met 12 mnd).
Nu hopen we eind dit jaar weer richting OZ te vliegen (voorgoed) en dan nemen we uiteraard weer het autostoeltje mee, nu is hij drie
en zal er zeker weer profijt van hebben om even z'n oogjes goed dicht te doen.
Succes in ieder geval. :up:
 
Als je speciale dingen vraagt bij het boeken (zoals de bassinet) dan wordt het in het reserveringssysteem als 'preferentie' gezet. De consultant kan dat wijzigen in 'essentie' zodat je het zo goed als zeker krijgt. Board zo vroeg mogelijk, soms is het 'wie het eerst komt wie het eerst maalt'. En op basis van meerdere persoonlijke ervaringen: altijd Singapore, nooit (meer) Malaysian. En prijstechnisch sowieso geen KLM-(gerelateerde)-companies.
 
Hoi Fran-El-Kim

Mochten jullie denken  we hebben nog niet genoeg reacties gehad...hier nog eentje dan.  :smile:
Wij vlogen in 2005 naar onze zeer volle tevredenheid met Cathay Pacific, en ons toen net geen 2 jarig overigens zeer lichtgewicht-tenger  meisje lag opgekruld in het bassinet, zonder enig gezeur van het personeel. Gewoon aangevraagd idd als preference en vroeg ingecheckt.

Veel succes!
Tampet
 
Back
Top