Reizen met een hond in australie??????

Carmen

Member
Heeft iemand ervaring in het reizen met een hond?
Zijn ze daar makkelijk met honden of mogen honden op veel plekken niet komen? Mogen ze bijvoorbeeld op het strand komen? op campings? in nationale parken?
in restaurants?

In Australie zijn ze in het algemeen wat minder dol op honden dan in Nederland, met name doordat ze ze zien als bedreiging voor de inheemse dieren (overdracht van ziekten e.d.) In Natinale parken zijn ze dan ook niet toegestaan, zelfs niet aan de lijn. In state forests wel.

Gr Veer

Wij zijn nu echt aan het twijfelen of we de hond wel mee moeten nemen. Of misschien moet ie later komen???

:? :? :? :? :? :?

Ik zou het erg leuk vinden als hij meekan, maar ik wil niet alle mooie natuurgebieden er voor laten schieten. We gaan namelijk eerst 4 maanden reizen.
Zijn er nog meer mensen die ervaringen hebben in het reizen met honden????

Gr. Carmen

Tja, ik weet ook dat ze niet in de Nationale Parken mogen. en ook op sommige stranden niet. Andere stranden zijn juist wel weer speciaal for dieren!!

Ik denk niet dat veel restaurants een hond binnen willen hebben(behalve misschien schoothondjes...), maar wat je well regelmatig ziet is buiten een bakje water voor de hond  :)

Ik denk dat ze wel op de meeste campings mogen komen, aan de lijn dan.

Hmmm, moeilijk. Het zou niet echt handig zijn...maar het is wel te doen(als je bijvoorbeeld soms de hond op de camping kan laten(in tent of caravan?).
Kun je misschien de hond bij vrienden/familie in NL laten en pas later over laten vliegen?

Succes :)

Ja, dat zijn we nu inderdaad ook aan het overwegen. We moeten dan een oppas vinden voor 3 maanden, die de laatste dingen met de hond wil doen: ontwormingen en laatste inentingen.

bedankt voor de info! Ik vind het lastig maar aan de andere kant ben ik blij dat we het nu horen en niet als we daar zijn met de hond!

Groetjes Carmen

Ik zou het niet doen. Ten eerste doe je jezelf er niet een erg groot plezier mee omdat je je hond niet kunt meenemen in de NP en je daardoor het leukste van Australie mist (voor de steden hoef je hier niet te komen).
Volgens mij doe je je hond er ook geen plezier meer; veel stress (geen eigen plek om ff lekker te liggen) en vaak alleen.

:dog: :dog: :dog: :dog: :dog: :dog:

WIE WIL MIJ HEBBEN VOOR DRIE MAANDEN??????

[quote author=Carmen link=topic=1516.msg13014#msg13014 date=1113663829]

WIE WIL MIJ HEBBEN VOOR DRIE MAANDEN??????

[/quote]

Succes!!!!! :)  :lol:

(ben het met Paul eens, steden zijn steden, ze hebben wel een paar leuke dingen allemaal, maar ach, steden zijn over de hele wereld hetzelfde, de natuur in Oz is waar je voor komt, vind ik! :D )

Hoi

Wij hebben vandaag na lang twijfelen ook de knoop doorgehakt: onze berner sennen gaat niet mee naar Australie  :cry:.
Waarom: het is een stuk warmer in Adelaide en daar houden Berners niet echt van. Daarnaast inderdaad omdat de hond de parken niet in mag. Het zal zeker ff wennen zijn zonder hond maar gelukkig nemen goede vrienden van ons de hond over, dus ze blijft in ieder geval in goede handen.

Gr
Sabi

suc6 met afscheid nemen, lijkt me niet makkelijk....ik zou er niet aan moeten denken om zonder onze hond naar australie te gaan..!

gr veer

Ik vind het wel leuk om Wombat (ja zo heet ie) bij ons te hebben als we daar wonen, maar het reizen is echt helemaal niet handig. Maar ik snap ook de keuze om de hond in Nederland te laten.
En als we daar zijn, gaan we gewoon mensen zoeken die af en toe op de hond willen passen als wij een week weggaan of een weekendje.
Misschien als surrogaat voor een berner senne. Deze heeft in ieder geval ongeveer hetzelfde karakter ... lief, lief en nog eens lief.

Jammer om zo'n hond achter te moeten laten......

Groetjes Carmen

Oei een bernertje (ik heb er ook een gehad!) is in Brisbane ook welkom hoor! Maar ik denk inderdaad dat het voor jezelf leuker is dan voor de hond. Het is hier nu al veel te warm voor een berner. Maar ik zou het persoonlijk HEEL moeilijk vinden om mijn bernertje weg te moeten doen. Ben blij dat wij "alleen" maar een konijntje hadden. Das toch heel anders. Maar ik gun geen enkel dier zo'n vlucht, en als ze dan in een fijn klimaat gaan wonen??

Succes met de laatste dagen, en als je echt omhoog zit met je berner? Ik ken wel wat mensen die erg gecharmeerd waren van de onze. Die willen vast wel voor Wombat zorgen. Ook wel wat langer dan drie maanden???  :up:

Om verwarring te voorkomen:

Wombat is geen berner, het is een kruising tussen een tervuerense herder en een golden retriever.

Ik denk dat wombat wel prima tegen de hitte kan, maar wij nemen haar niet mee omdat we eerst gaan reizen, aangezien honden dus de NPs niet inkomen.
Ik denk dat ie het in Adelaide daarna prima naar zijn zin zal hebben. Hij is helemaal gek van zwemmen en de zomervakanties in europa gaan ook altijd prima in Italie, Kroatie, Spanje, dus de hitte is geen probleem. En ik vind het wel heel leuk om hem mee te nemen. Alleen vind ik het sneu dat ie eerst 3 maanden naar een gastgezin gaat dan de vlucht en dan nog een maand in qarantaine....

De andere optie is echt een ander blijvend gezin voor hem vinden. Maar ik denk dat ie toch ook wel weer blij is als ie bij ons is.

Gr. Carmen

gr. Carmen

Een klein beetje anders, maar wel hetzelfde 'probleem'. Wij hebben besloten dat we onze katten ook hier laten. We hebben 2 schatjes en Norris (mannetje) hadden we door omstandigheden al toen hij 4 weken oud was. We hebben hem dus met een injectiespuitje nog kittenmelk moeten voeren.
En alsof ze het ruiken... Luna is onze poes en is vrij angstig. Als Mark langsloopt schiet ze al onder tafel. Sinds we besloten hebben dat ze hier blijven is ze zo veel aanhankelijker geworden. Zeker tegen mij. Als ik op de bank zit en ik roep haar, komt ze al en wil ze ook op schoot. Blijft net zo lang kletsen tot ze op schoot mag. Weet niet of dieren zoiets aan je kunnen merken, maar vind het zo raar dat ze aanhankelijker is geworden sinds we besloten hebben ze hier te laten.

Ze gaan trouwens naar een vriendin van ons. Ze blijven dus lekker bij elkaar en ook nog eens bij een bekende. Daar ben ik wel erg blij mee.
Luna is namelijk zo'n stresskipje dat ze die reis absoluut niet leuk zou gaan vinden. Norris vindt alles best, maar zij....  Oei oei oei....

Je moet altijd denken aan het welzijn van je dier vind ik...

ik ben ook bezig met emigratie ,maar moet er niet aan denken dat ik zonder mijn hond ga, ik denk dat er zoveel te zien is waar je ook met je hond kan komen en ik ga er wonen dus de np liggen er ook nog over 5 of 10 jaar

De hond is sinds december weer in ons midden! Heel leuk om hem hier te hebben echt supergezellig. Als we een weekendje weggaan naar een Nationaal Park dan brengen we hem naar een kennel. Dus geen probleem, we hebben een grote tuin dus we zijn ook van de standaard 3 keer per dag uitjes af.
Maar ik ben heel blij dat we hem met de reis niet bij ons hadden. Wij waren voor een groot deel in Nationale Parken (de mooiste plekken) en die hadden we niet willen missen en om iedere keer de hond in een kennel te doen was een drama geweest en vaak onmogelijk. Het is niet echt een makkelijk land met honden. Het is geen Frankrijk zullen we maar zeggen.

Groetjes Carmen

Wat gezellig Carmen dat hij weer gezellig bij jullie is. En gaat het goed met de warmte?

Nou zo warm is het hier niet, we wonen in de Adelaide Hills.

Het mag best een beetje warmer hier!

Back