Reizen met organisatie

r2d2

Member
Hallo allemaal!

Ik ga samen met een vriendin volgende week naar Armidale, NSW, om daar 2 maanden onderzoek voor mijn scriptie te doen. Mijn vriendin wil na die 2 maanden nog 3 weken door Australie reizen. Ik doe dit niet omdat ik samen met Sander in oktober naar Australie emigreer en zo gauw mogelijk mijn studie wil afronden. Mijn vriendin is nog nooit buiten Europa geweest en wil met een georganiseerde reis o.a. omgeving Alice Springs zien en evt. Top End. Ze is geen student van 18 en heeft dus geen zin in reizen met een organisatie voor feestende jongeren (Oz experience).  :wink:  Maar ze zoekt een organisatie die groepen (mid) twintigers / dertigers rond leid....die naast gezelligheid ook aandacht hebben voor natuur / cultuur. Wie weet een goede organistatie?  :smile:

groeten Vanessa 

Hoi Vanessa,

Wat spannend dat jullie bijna vertrekken voor jullie onderzoek.
Wat je vriendin betreft, die daarna nog 3 weken daar rond wil reizen zijn er in Oz genoeg organisaties te vinden. Je wordt er bijna letterlijk mee dood gegooid  :shock:
Ze kan in elke plaats die ze bezoekt zelf een organisatie uitzoeken die ze geschikt vindt om een tour mee te maken. De locals en andere reizigers weten vaak het beste te vertellen welke organisaties interessant zijn.

Ik heb zelf het grootste gedeelte van Oz per bus gereisd (Greyhound). Je kan via hun gewoon kilometers kopen voor de afstand die je denkt af te gaan leggen (zij stippelen samen met jou de route uit er rekenen uit hoeveel kilometers je moet inkopen). Je kan bijna overal in en uit stappen en op de plek zelf plan je een trip (bijv. naar Ayers Rock).

Het lijkt me slimmer om het verder daar uit te zoeken, want zoals ik al zei... in elk hostel zijn folders en brochures te vinden en een tripje boeken is zo gebeurd.

Oz experience is inderdaad een organisatie die langere reizen begeleid en dan ook de highlights mee pikt. Maar er zijn dus veel meer mogelijkheden om ergens te komen en vandaaruit je eigen tours te boeken.

Succes met alles en een goede reis gewenst.

Groetjes Jidske  :cool:

Inderdaad. Ze kan het beter daar uitzoeken dan hier. keus genoeg. tip: shop een beetje rond, want soms kun je een zelfde tour/ buspas 3 reisbureaus verder veel goedkoper aanschaffen.

Wij hebben goede ervaringen met Adventure tours. Redelijk gemengd gezelschap wat leeftijd betreft en natuurfreaks als gids.

Back