Remote bankrekening openen - tip?

JanWillem

Member
Gisteren heb ik mijn employment contract getekend voor mijn nieuwe baan in Sydney.

Nu heb ik een bank rekening nodig - daar had ik nog niet op georiënteerd. Voor het ontvangen van salaris, pinnen en betalingen doen in winkels zoek ik een betaalrekening. Welke kan ik op afstand (vanuit huidige woonplaats buiten Australie) openen? Liefst lage kosten.

Alvast bedankt!
Jan Willem
 
Hi Jan Willem. Gefeliciteerd met je contract! Wanneer vertrek je?

Wij zijn zelf nog in Nederland en in procres om mijn paspoort te krijgen en mijn vriend zijn visum, maar hebben dit soort dingen al wel een beetje opgezocht.
In Australië heb je de 'Big Four' en bij deze vier kan je vanuit Nederland een bankrekening openen (let wel op, je kan er alleen geld op storten, geld afhalen kan je pas als je in Australië bent en je hebt gelegitimeerd).

De 'Big Four' zijn:
- NAB
- CommonWealth Bank
- ANZ
- WestPac

Volgens mij zijn ze alle 4 wel redelijk hetzelfde, maar kijk eens op de site welke je aanspreekt.
 
Ik zit net bij de Ozzie branch van de NL ING (hoofdkantoor in Sydney, maar dat dondert niet want het bankieren gaat 100 % online). Op aanraden van de Rabobank :). Voordelen: minder eisen aan ID's en verificaties. Soepeltjes en simpel. Er zijn hier in Oz wat kwesties geweest over de beveiliging van online bankieren (mijn partner gelooft nog steeds in writing cheques en betalen bij Australia Post, maar die zit bij de Commonwealth Bank en daar waren de issues mee). Nederlandse banken hebben veel dikkere security en bij de Oz ING hebben ze het voor het oog goed geregeld (dubbel slot). Voordeel is ook dat de hele account inclusief pinnen gratis is als je er iedere maand 1000 dollar op plempt, maar ik geloof dat dat bij de Oz Big Four sinds kort ook het geval is. Enige voordeel dat ik zie is dat het allemaal lekker vlot ging (bankpas binnen 1 dag binnen en meteen geactiveerd). Kan zijn dat je dat pas kan doen als je in Oz zelf bent, zoals @Jagermeester al aangeeft.
 
Hier ook ING fans! op aanraden van vrienden, afgesloten in OZ, want vanuit NL lukte het toen niet 2.8% rente op je spaarrekening, ook weer als je er 1000 per maand op je spaar zet. Daarvoor NAB gehad, die was wel vanuit NL af te sluiten (al konden we er alleen geld op storten, er niet afhalen zolang we niet in OZ waren).
 
Wij zijn dus die vrienden Wij zijn al 8 jaar bij de ING Direkt en super tevreden. Nooit problemen gehad en toen er eens een verdachte transactie was, werd ik keuring gebeld en hebben ze rekening tijdelijk geblokkeerd en een nieuw pasje gestuurd.
 
Het is gelukt hoor - op basis van de tips gekozen voor CBA. Het ging inderdaad heel soepel.

Visum is inmiddels ook goedgekeurd dus we kunnen gaan inpakken en 'oversteken'.

Groet, Jan Willem

Als CBA medewerker wil ik je van harte feliciteren met de uitstekende keuze! :up:
En als je bent overgestoken gelijk de geweldige CBA app op je telefoon zetten !
 
Als CBA medewerker wil ik je van harte feliciteren met de uitstekende keuze! :up:
En als je bent overgestoken gelijk de geweldige CBA app op je telefoon zetten !
Dank Frits, ik ga zelf ook bij een ‘grote’ bank werken. Misschien kunnen we een keer kennismaken. Grt Jan W
 
Tja, uhm die app @FritsC die had ik en toen werd er ge update bij CBA en kreeg ik de melding: telefoon niet compatible meer.......nieuw soort customer service?
 
Tja, uhm die app @FritsC die had ik en toen werd er ge update bij CBA en kreeg ik de melding: telefoon niet compatible meer.......nieuw soort customer service?

Misschien toch maar eens die mobiel upgraden? :p
no6310_00.jpg
 
Back
Top