Renate + Fam. => Adelaide

Renate

Member
Na mijn bericht om me voor te stellen durf ik bijna niet meer te posten.:confused:
Maar gelukkig ben ik aangemoedigd dit toch te doen. Ik zal wat beter op mijn woorden letten. :rolleyes:

We zijn eruit, de knoop is doorgehakt en het contract met V4Y getekend. We hopen een visum te krijgen voor SA en willen dan naar Adelaide gaan.

Vandaag de lijst gekregen met wat we allemaal moeten verzamelen aan documenten.

Het voelt heel raar omdat we er al zo lang mee bezig zijn. Gek om dit dan nu als een start te zien. Maar komende tijd dus alle documenten bij elkaar verzamelen. Fijne klus......

Goed dat je toch blijft posten Renate! :up:

En gefeliciteerd met het contract. Hopelijk pakt het allemaal positief uit voor jullie.

Druk aan het verzamelen hier. Verder vandaag aangemeld voor de IELTS test. 9 November mogen we o_O.

Voor mijn man is een 4.5 op alle onderdelen genoeg. Ik moet minimaal een 6, maar liever een 7 op alle onderdelen halen voor de 10 punten.
Komende tijd dus oefenen :mad:.

Ik moet minimaal een 6, maar liever een 7 op alle onderdelen halen voor de 10 punten.
Voor welk visum was dat? Ik dacht dat je 8 nodig had voor 10 punten, maar dat is misschien voor een ander visum dan..

skilled

Visa4you geeft een 7 aan, die zullen het wel weten lijkt me.

Ojee, een 7 lijkt me haalbaar, maar een 8 op alles zou het lastiger maken :confused:.

skilled

Visa4you geeft een 7 aan, die zullen het wel weten lijkt me.

Ojee, een 7 lijkt me haalbaar, maar een 8 op alles zou het lastiger maken :confused:.
Oh nee sorry een 8 is voor 20 punten!
Ik dacht even een 7, 5 punten en een 8, 10 punten. Maar het is 10 en 20 punten. Mijn excuses.

Weer even een update.

Het verzamelen van de documenten had nogal wat voeten in de aarde. Jeetje, wat een gedoe af en toe. Van de belastingdienst bijvoorbeeld tot 3x toe het verkeerde document opgestuurd gekregen. Van mijn opleiding na verschillende telefoontjes en mailtjes eindelijk een brief opgestuurd gekregen met een verklaring, maar dan weer niet op het juiste briefpapier en getekend door de juiste persoon. Bij de notaris documenten langs gebracht om te certificeren. Na het ophalen blijkt weer wat vergeten..... Tja, zo gaan die dingen, dat weet je van tevoren, maar het kost alles bij elkaar wel veel tijd.

Maar goed, steeds overal bovenop gezeten en achteraan gebeld en op 21 november dan eindelijk alle documenten naar V4You gestuurd. Zij hebben de aanvraag een paar dagen later doorgestuurd en nu is het afwachten. Oja, ook nog een mail dat het wegens enorme drukte langer zal duren.... Eind februari weten we meer.

IELTS ging goed. Eerlijk gezegd niet echt geoefend, kwam er niet van, maar wel op alle onderdelen hoger dan 7 gescoord en mijn man ook boven wat hij moest halen. Blij dus! Was trouwens best leuk om te doen vonden we. Echt dat schoolse gevoel weer even terug. Maar 1x is genoeg hoor, ik ben blij dat we het hebben gehaald.

Verder gaan we in januari 2 weken naar Adelaide!! Mijn man kan er voor zijn werk heen en ik ga gewoon lekker mee :).
De kinderen blijven thuis (ja, we gaan ze missen, maar ook fijn om dit samen te kunnen doen). Hebben wij naast werk tijd om de stad nogmaals te ontdekken, nu bekijken we het alleen met hele andere ogen :D. We gaan de wijken verkennen en kijken waar onze voorkeur heeft om eventueel te gaan wonen. Heel veel zin in!!

We zijn weer terug, Adelaide was super! We hebben 2 weken lang genoten van het land, het weer, de stad, de sfeer en daarbij hard gewerkt (mijn mand dan).
Daarna wel een flinke jetlag..... jemig.
Nu weer aardig in het ritme en we wachten op de uitslag van de vetasses eind deze maand. Hoop, hoop, hoop want ik mis oz nu al....
Daarna kan dan het sponsorship voor SA aangevraagd worden, de documenten daarvoor zijn gelukkig al verzameld, was weer een heel gedoe......

Maar eerst nog even hopen op een positieve uitslag.

Hoi Renate,

welkom terug op het forum. Na je eerste zin werd ik haast nieuwsgierig naar je voorstelrondje, en heb het even opgezocht :)
Vond het haast vermakelijk op te lezen, bedoel het niet kwetsend naar jou toe :)
Maar dat terzijde!
Succes met alles wat er komen gaat,

groetjes!

Back