Repatriates gezocht

frankie

New Member
Wij (familie met 2 kinderen) zitten er over te denken om richting Australie te verhuizen, minimaal voor 3 jaar, wellicht langer. We zouden het fijn vinden om met mensen in contact gekomen die hetzelfde hebben gedaan, en inmiddels al weer terug zijn in Nederland. Mocht dit voor jou gelden, of kun je ons in contact brengen met vrienden, stuur ons dan een berichtje. We leren graag van jullie ervaringen.

Hoi Frankie, ik lees met je mee. Wij willen ook voor 3 jaar gaan. Ik ben ook heel benieuwd naar ervaringen, ook hoe het is om weer terug te gaan.

Je zult hier weinig mensen vinden die een aantal jaar in Australie hebben gewoont en daarna weer terug naar Nederland zijn gegaan. Geloof dat er nu 1 dame op het forum is die dit wel heeft gedaan, maar die woont nu ook weer in Australie. De meeste mensen hier zijn of heel druk bezig om permanent (of zo permanent mogelijk) te gaan of wonen er al en willen niet meer terug :)

nee, hier is er nog een.
woon welliswaar weer in Australie, maar het is m'n tweede emigratie. Mag dat ook?

groetjes Johan

hoihoi,

ook wij zijn inmiddels terug in Nederland na 1 jaar Oz. Stuur maar een pm als je persoonlijke vragen hebt. Ik heb destijds ook veel gepost dus er is via de zoekfunctie wel het 1 en ander te vinden.

hoihoi,

ook wij zijn inmiddels terug in Nederland na 1 jaar Oz. Stuur maar een pm als je persoonlijke vragen hebt. Ik heb destijds ook veel gepost dus er is via de zoekfunctie wel het 1 en ander te vinden.

Hoi Yoog,

Bedankt voor je respons. Was het altijd de planning om maar voor 1 jaar te gaan of had je geen tijd limiet in gedachten? We zijn vooral benieuwd naar welke verwachtingen je had toen je besloot te gaan en of die zijn waargemaakt of juist niet. Ook welke dingen je tegen aan bent gelopen die van invloed waren op je beslissing om wel//niet te blijven.

We horen namelijk graag ook van mensen die niet zijn gebleven, want alleen de blijvers is een beetje eenzijdig. Volgens mij zijn er toch stiekem best veel mensen die terug komen, en hun verhalen hoor je niet vaak.

nee, hier is er nog een.
woon welliswaar weer in Australie, maar het is m'n tweede emigratie. Mag dat ook?

groetjes Johan

Hoi Johan,

Klinkt als een interessant verhaal. Hoe lang was je de eerste keer gebleven en was het bevallen of viel het juist tegen? En wat mistte je toen je terug kwam naar NL?

Ben benieuwd naar verhalen van mensen die ook de keerzijde van zo'n avontuur hebben meegemaakt.

hai, wij zijn zo'n gezin. Na vier jaar weer terug en nu trouwens hard aan het twijfelen dus wat dat betreft heb je misschien niet veel aan ons. Of juist wel :). Als pamandgeorge dit leest, mag ie mij ook wel even mailen. Heb net een nieuwe post geplaats over 'tweede keer emigreren' namelijk.

m'n eerste emigratie was toen ik 21 was, wilde gewoon een jaartje in het buitenland wonen en had toevallig een oom en tante die hier waren. Uitwisseling programma bestond toen nog niet (1981) en emigratie was de enigste manier om een werkvergunning te krijgen. Ben zelfs gesubsideerd door de Nederlandse regering.
Tropische temperaturen, vriendelijke mensen, maar jammer genoeg geen werk, allemaal los werk gedaan als schilder, opperen met een paar metselaars, auto's schuren en 5 maanden als barman op een cruiseboot (dat was wel leuk), elke week naar het Barrier Reef en mensen op vakantie zijn meestal in goed humeur.
Na ongeveer een jaar terug gegaan omdat er geen vast werk was, wat ook origineel het plan was, Had alleen vaste verkering gekregen, ik wilde niet in Oz blijven en Pamela wilde niet naar Nederland komen, dus dat was het einde, in ieder geval voorlopig.
Wel altijd in contact gebleven, 5 keer op vakantie geweest, kerstkaarten, verjaardagen, af en toe bellen, maar we hadden beide ons eigen leven, met de bijkomende relaties.
Tot een jaar of 6 geleden toen we beide weer single waren. Pam kwam op vakantie naar Nederland en de vonk sloeg weer over. Dus iets later een visum voor Pam aangevraagd om in Nederland te blijven( voor iedereen die denkt dat het lastig is om een visum voor Oz te krijgen, probeer eens een Nederlands visum).Na veel problemen toch gelukt, maar na 2,5 jaar in Nederland had Pam teveel heimwee, dus zijn we beide weer naar Oz gegaan, Ik iets later omdat ik nog een huis te verkopen had.
Het bevalt me hier prima, wist natuurlijk wel waar ik naar toe ging, spreek de taal en ik voel me overal wel thuis, heb altijd veel gereisd.
De eerste keer dat ik terug in Nederland kwam voelde ik me wel een tijdje homeless, miste het warme weer, maar dat was na een half jaartje wel over. Ben nu 30 jaar ouder, kan iets beter relativeren en behalve mijn famile mis ik nu niet echt veel.

groetjes Johan( George) en Pamela

Hoi, hier die ene dame waar Sacha het over heeft (?) Wij zijn ook retour gegaan, maar zitten inmiddels weer in Aus. Wat tegenviel? De inefficientie van de maatschappij. De 'why fix it, if it ain't broke' mentaliteit. De geldklopperij, machismo en dat gelatenheid (met alle respect!!!!). Wat hier heerlijk is: het buitenleven, de natuur, de sfeer. There's nothing like it, really... Ik vind het als een virus. Als je hier eenmaal bent geweest, ben je 'drager'. Hou er rekening mee dat, als je eenmaal emigreert (en geroken hebt aan dat gras van de buren ;)), je leven permanent verandert!

Hahaha, sorry, was even je naam kwijt en gewoon te lui om het op te zoeken... Maar jij was inderdaad degene die ik bedoelde, momenteel de enige echt actieve re/her-migrant ;)

Back