Resident return visum class 155

TIWI

New Member
Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met de aanvraag van een resident return in Berlijn? Mijn vorige resident return vroeg ik aan in Brisbane en het was formulier invullen, kort gesprekje met een immigratie official en ik liep een uurtje later naar buiten met een resident return. Werkt dit ook zo in Berlijn?

En heeft iemand ervaring met de substantial ties rule? Ik heb afgelopen 5 jaar niet 2 van de 5 jaar in Australaie verbleven.

Bedankt

Update: Resident return visa gaat allemaal online http://www.immi.gov.au/e_visa/rrv.htm en wordt behandeld in Perth, duurt 8 werkdagen. Je krijgt geen visum meer in je paspoort... Zelf je visum aanvragen in Berlijn werd afgeraden ivm dat ze niet konden garanderen dat er een case officer aanwezig is.

Ik heb een resident return gekregen op basis van 'substantial ties'. Ik heb nu een 5 year rrv subclass 155 gekregen, maar 'must not arrive after 19 August 2014'. Wat ik niet snap en ook niet had verwacht is of dit inhoud dat als ik maar 1 x kort inreis voor 19 augustus 2014 ik daarna weer heb tot 19 augustus 2018 om terug te keren? Dat zou me wel erg goed uitkomen ivm verplichtingen buiten Australie...

Ik vermoed dat het klopt wat je zegt, een keer inreizen en daarna onbeperkt in en uit. Misschien kun je naar de visa helpdesk in Londen bellen +442074203690 Heb ik ook wel eens gebeld met zo'n soort vraag en heeft me goed geholpen!

Back