Restaurant wil teenslippers weren

Sacha

Ass. Perth Promotor
Uit de Spits

De eigenaar van een restaurant in de tropische Australische stad Darwin heeft het helemaal gehad met mensen die met teenslippers zijn eetgelegenheid betreden. Vanaf nu belast hij deze bezoekers dan ook met een toeslag: de 'teenslippertaks'. Voor tien Australische dollar, ongeveer zeven euro, mogen teenslipperdragers het restaurant alsnog betreden.

Volgens de eigenaar, meneer Spellmann, doen klanten op teenslippers de reputatie van de eetgelegenheid geen goed. Hij windt er dan ook geen doekjes om: "Dit is een formeel restaurant met witte tafelkleden. Ikzelf draag altijd schoenen en sokken. Ik verwacht van mijn klanten dat ze zich eveneens fatsoenlijk kleden." Teenslippers voldoen dus duidelijk niet aan de hoge eisen van meneer Spellman.

Nou, succes met z'n 'belasting', zijn toko.

We zagen onlang dit bord in NZ, op de deur van een bar/café (sorry, kan het niet kleiner maken):
P1010531.jpg

No beanies???

Dit al gehoord? http://www.sunshinec...lated-to-death/
Dat honden niet op een terras mogen vanwege hygiëne, allah, maar geen singlets vanwege oksels??? Ik viel om toen ik het hoorde. Je wordt er toch gek van!?

Toen wij in SA waren, hebben we ook een paar keer op een restaurant een bordje gezien met 'No thongs allowed'.
Wij hadden alleen niet door dat een thong een teenslipper was. Zorgde voor een raar gesprek :)

Toen wij in SA waren, hebben we ook een paar keer op een restaurant een bordje gezien met 'No thongs allowed'.
Wij hadden alleen niet door dat een thong een teenslipper was. Zorgde voor een raar gesprek :)

hahaha tja het heeft ook overal een andere betekenis :lol: :lol:

Maar wel raar dat ze teenslippers willen verbieden, ze verloochenen hun eigen identiteit als het ware.. zie als je er werkt kan ik het begrijpen (ook vanwege 'safety issues') maar om ze niet aan te mogen hebben als bezoeker vind ik heel vreemd..) ze zijn genoeg 'luxe thongs' te vinden.

Engels is geen Australisch :p

Wat betreft geen slippers in een restaurant. Snap ik heel goed afhankelijk van het type restaurant. Sommige simpele snelle eettenten moet je het toestaan maar in een goed en mooi avond restaurant moet je gewoon netten schoenen aan.

Maar wel raar dat ze teenslippers willen verbieden, ze verloochenen hun eigen identiteit als het ware.. zie als je er werkt kan ik het begrijpen (ook vanwege 'safety issues') maar om ze niet aan te mogen hebben als bezoeker vind ik heel vreemd..) ze zijn genoeg 'luxe thongs' te vinden.

Maar er zijn ook heel veel mensen die op totaal versleten rubberen teenslippers lopen. En als restaurant kun je moeilijk een lange lijst gaan maken van welke thongs wel en niet mogen. Ik vind dat een luxer restaurant heel goede deze kledingeis kan stellen. Er zijn genoeg alternatieven voor slippers, ook in Darwin. En anders ga je toch naar een simpeler eettent?

Groetjes,
Rixta

In de meer dan tien jaar dat ik nu in Oz woon ben ik wel een stuk relaxter geworden met mijn kleding - ook als ik naar een restaurant ga. Maar ik doe inderdaad wel schoenen aan (soms keurige sandalen, als het warm is...) en meestal ook wel een lange broek en een overhemd met een kraag. Een das draag ik alleen als het echt moet en voor een jacket is het meestal te warm, behalve bij begrafenissen... :)

Trouwens... mensen in bedrijven zijn in Oz vaak beter gekleed dan in het ongeregelde Nederland. Ik vind daarom dat een restaurant eigenaar best bepaalde - minimum - kleding eisen mag stellen. Dat zullen de echte klanten alleen maar op prijs stellen. En.. het is bepaald geen uitzondering: golf clubs hebben ook vaak minimum kleding eisen - ook op de baan. En er zijn ook een hoop RSL clubs waar je zeker niet zomaar half naakt wordt binnengelaten.

Back