Results van 2de keer IELTS

Martens73

Active Member
AGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHRRRRRRRRRRRRHHHHHH!!!!

Dit is echt zo ontzettend SH@T!!! :| :cry: :| :-(
Ro's uitslag was weer een geweldige overall bandscore 7!
Writing waar hij de eerste keer een half puntje te weinig voor haalde heeft hij deze keer omhoog gebracht naar een 6,5! Echt helemaal super!
Maar nu heeft hij voor Reading weer een half puntje te weinig! Nou, dit is toch niet te geloven? :shock:
Ro is gewoon heel erg goed in Engels, echt waar! Hij haalde makkelijk een 8,5 voor speaking!
Maar hij is niet goed in het afleggen van examens! Reading is volgens mij te moeilijk voor General IELTS. Het gaat er toch om dat je begrijpend kan lezen en dat je je kan redden in een Engels sprekend land? Waarom moet je dan weer van die examens afleggen zoals we 20 jaar terug op school moesten. Lange, saaie, nietaansprekende teksten met vreemde, moeilijke vragen? Zoals vind de juist kop bij een paragraaf of wat is de mening van de schrijver?
Anyways, Ro zal voor de derde keer weer naar Utrecht moeten, er zit niks anders op!
Wij worden wel erg op de proef gesteld, al 5 jaar bezig, alles ervoor over hebben en nu dit....

Blehhhhhhhhhhhhhhhh.... Is it time to finally give up? :| :?

Geef de moed niet op. Heb ik in al die jaren eenmaal bijna gedaan, maar dan blijft het toch kriebelen. Heeft dus helemaal geen zin. Snap de gedachte wel. Is ook echt heel vervelend dat zoiets gebeurt.

Heel veel sterkte bij de derde poging. En driemaal is scheepsrecht, dus nu moet het gewoon goedkomen... Geef jezelf de ruimte om dit even te verwerken en dan vol nieuwe moed er weer tegenaan! Ik duim voor jullie :up:

Wat vervelend voor jullie!! :oops:
Maar inderdaad, 3x is scheepsrecht... Geef de moed niet op.

Idd lekker Sh*t.. maar blijf doorgaan!! Als je al 5 jaar met die droom loopt, moet je hem zeker niet opgeven!! Anders zal er altijd iets blijven knagen.. hoe vervelend het ook is, gewoon doorgaan! Ooit zal het lukken.. :up:

SHIT inderdaad! Wij kennen dat gevoel maar al te goed. Jeroen kwam bij zijn eerste Ielts-test 2 halve puntjes tekort, bij zijn tweede Ielts-test nog een half puntje, ook op reading. Wij hebben ook gevloekt en getwijfeld of we het nog een derde keer zouden doen. Hij had het helemaal gehad met die Ielts, en twijfelde of hij het nog zou kunnen verbeteren. Maar hij heeft zich toch weer opnieuw ingeschreven, en: hij is geslaagd. Met de hakken over de sloot weliswaar, maar dat maakt niks uit. Het is idd een kl#te-test, die reading is veel te moeilijk als je bekijkt waarvoor het dient, maar helaas, je kan er niet zonder.

Opnieuw proberen zou ik zeggen, laat je er niet onder krijgen door zo'n lullige test. En blijven oefenen tot het je oren uitkomt, 't is de enige manier...

Succes!!! :up:

Reading is volgens mij te moeilijk voor General IELTS. Het gaat er toch om dat je begrijpend kan lezen en dat je je kan redden in een Engels sprekend land? Waarom moet je dan weer van die examens afleggen zoals we 20 jaar terug op school moesten. Lange, saaie, nietaansprekende teksten met vreemde, moeilijke vragen? Zoals vind de juist kop bij een paragraaf of wat is de mening van de schrijver?

Ik begrijp je frustratie, maar geef niet op. Er zijn manieren om jezelf te trainen op het beter afleggen van het examen, probeer dat eens zou ik zeggen.

De conclusie zoals je aangaf dat het er alleen maar om gaat dat je je kan redden in een Engels-sprekend land, daar kan ik mij niet in vinden. De IELTS test is een gestandaardiseerde test die voor diverse doeleinden gebruikt wordt. Australische immigratie is er een van. De leestest gaat er om dat je begrijpt wat er verteld wordt, wat een zeer terechte test is. Het komt neer op het zo snel mogelijk de essentie te vinden en er komt een beetje logisch denken bij kijken. Het is niet zoals bij boekinterpretatie op school dat je er een compleet ander verhaal achter moet zoeken, dat heb ik zelf nog nooit begrepen. De leesoefeningen gaan van makkelijk naar moeilijk en stelt op die manier vast welk niveau van gecompliceerde teksten je aan kunt. Dat is essentieel wanneer je hier wilt gaan werken. Als het er alleen maar om zou gaan dat je je kunt redden, dan zou iedereen slechts de score van de secondary applicant hoeven halen.

Zoals ik al zei, "het komt neer op het zo snel mogelijk de essentie te vinden en er komt een beetje logisch denken bij kijken". En dit is prima te trainen. Ik heb mijn vrouw ook moeten trainen op het snel vinden van de essentie. In eerste instantie las ze het letter voor letter en na het lezen van de hele tekst had ze het antwoord nog steeds niet terwijl het in de eerste zin stond. Maar nadat ik haar geleerd had om altijd de eerste paar zinnen van de paragraaf goed te lezen om te weten wat er verder in de paragraaf behandeld zal worden kon zij de antwoorden veel beter vinden. En zo zijn er wel meer techniekjes.

Dus geef niet op, maar zoek hulp van een trainer die je kan voorbereiden op dit soort testen.

Good luck

dat is echt :wall: :wall: :wall:

Ik had ook een half puntje te weinig voor mijn writing, echt vreselijk. Ik heb een re-marking aangevraagd. Voor de speaking of writing kan je dat omdat de punten afhangen van de beoordeling van diegene die verbeterd. Ik wacht nog op de uitslag daarvan.
Als je meer wil weten over de re-marking laat je het maar weten.

Succes met de IELTS, again

Ik hoop dat ik hem niet meer moet doen, vond het vreselijk zenuwslopend :loudcry:

Bedankt voor jullie lieve reacties.

Het doet ons goed om ons verhaal te kunnen delen en dat mensen zoals jullie ons weer moed en hoop geven om gewoon door te gaan.

We geven het niet op, volgende week zaterdag, 12 dec. gaat Ro voor de derde keer richting Utrecht, we dachten te wachten maar de volgende IELTS general is pas eind jan in A'dam of eind feb. in Utrecht.

Deze week dus iedere avond trainen voor Reading! Ik dacht eerst dat dit niet te oefenen valt, dat het gewoon een moment opname was. Maar inderdaad Slatsr, ik denk dat als ik hem kan helpen met het snel vinden van de essentie zal Ro die 5,5 wel naar een 6je kunnen krijgen.

Zijn beste vriend is Engels leraar en ik ben opgegroeit in Nieuw Zeeland dus met onze hulp zou hij de Reading toch echt wel moeten halen.

Nogmaals bedankt voor de tips, we'll keep you posted!

Smiles, Betty

Wij weten wat het is!Mijn man gaat volgende week in Keulen op voor de 5e keer.Wij zijn het helemaal met jullie eens dat er een onzinnig moeilijk examen voor nodig is.Ik heb het niveau eens laten zien aan een lerares Engels en zij vond het niveau pittig.Het is upper-intermediate engels en dan is het geen kwestie meer van 'jezelf goed kunnen redden'in het Engels!Ook mijn man (ik ben de eerste keer geslaagd maar dat heeft geen zin helaas) schommelt met zijn punten, als hij voor het ene onderdeel net gezakt is dan kan dat de volgende keer net weer een ander onderdeel zijn.Balen, balen ,balen.Waarom probeert je man het niet eens in Amsterdam, daar zijn ze volgens mij toch soepeler.Mijn man heeft moeite met de writing, de opbouw van een tekst vind hij moeilijk, de spelling en grammatica gaan wel.Je moet niet opgeven hoor!Zeker als je man zich hier speciaal voor heeft omgeschoold, het is maar een half puntje, dat gaat wel lukken...Succes!

groeten van Chantal1

Heel veel succes op 12 december. Hopelijk lukt het nu wel voor de derde keer.
Geloof goed dat je er gek van wordt maar de aanhouder zal winnen. :wink:

:up: :up: :up:

Greetings Helmut

Mmmm... :|

Ik zie nu pas dat ik een nieuw topic ben gestart i.p.v. dit onderwerp toe te voegen in onze bestaande map in laatste stand van zaken.

Anyways, wilde nog even melden dat Ro niet meer voor de derde keer IELTS hoeft te doen. De re-marking voor zijn writing van de eerste IELTS examen is vandaag positief terug gekomen!
Echt helemaal tof! :up:

Ik sluit bij deze dit topic af en hoop jullie weer tegen te komen bij onze bstaande topic;
Our long long way to Oz!

Smiles, Betty

Gefeliciteerd!!! :cheer: :dancing: Scheelt toch wel weer even!!

Nesje.. heb jij al iets gehoord over jouw re-marking??

Ik moet zeggen dat ik er ook heel erg over in zat, die IELTS toets. Ik red me normaal gesproken makkelijk, spreek bijna dagelijks engels.. maar toetsen liggen me niet zo. Echter ik wilde zo snel mogelijk m'n IELTS halen, en kreeg dus 1 dag voor de toets telefoon dat ik mocht komen. Dus ik naar Groningen zonder ook maar een enkele voorbereiding.

Uitslag:
Listening 7,5
Reading 6
Writing 6,5
Speaking 8

(Ik heb trouwens de Academic toets afgelegd.)
De uitslag viel me uiteindelijk dus ook tegen, aangezien ik me normaal gesproken uitstekend red met de Engelse taal. Ik heb gehaald wat ik moest halen, maar graag had ik wat hogere cijfers gehad. Ook vind ik het jammer dat je niet de beoordeling terug krijgt, zodat je kan zien wat je fout hebt gedaan. Of kun je dit aanvragen?

Back