Return Resident Visa ook voor kinderen?

Marijs

XPdite Sponsor
Graag wil ik een vraag stellen:
Zeven jaar terug kregen wij ons Permanent Visum, toen Skilled Independent 175. Nadat we hier vijf jaar hadden gewoond, vernieuwden we onze paspoorten, en vroegen we een RRV aan, voor mijn man en mijzelf. De kinderen kregen twee jaar terug hun eigen paspoort, tot die tijd stonden ze in de paspoorten van mijn man en mijzelf.
Nu reist mijn man deze week met ons dochtertje naar Nederland. Moet ik voor haar persoonlijk ook een RRV aanvragen, of zit dat gekoppeld aan die van mijn man en mij?
Realiseer mij dit nu pas, weet dat het online aanvragen maar een dag duurt, maar als het niet nodig is hoef ik het niet te doen...?
Wij hebben allemaal een Nederlands paspoort, onze dochter is acht jaar, zou graag horen van iemand die dezelfde ervaring heeft?
Alvast hartelijk dank!

Volgens mij heeft iedereen een eigen RRV, maar dat is alweer eeen tijdje geleden voor ons.

Even immi bellen, dan weet je het zeker. Maar het lijkt mij wel dat ze een eigen RRV nodig hebben.

Net een telefoontje gehad van manlief vanaf Sydney airport, volgens de douane-beambte is het niet nodig voor kinderen...hij heeft haar paspoort gecheckt, en zei dat alles goed was. Maar ik geloof het pas als ze Australie weer binnenkomt :)
Zal jullie op de hoogte houden, alvast bedankt voor het reageren en meedenken!

Als hij een retour ticket heeft gekocht dan is het in orde. De vliegmaatschappijen moeten namelijk controleren op een geldig visum en je krijgt geen ticket als je inreis visum niet geldig is.

Als hij een retour ticket heeft gekocht dan is het in orde. De vliegmaatschappijen moeten namelijk controleren op een geldig visum en je krijgt geen ticket als je inreis visum niet geldig is.
Dat is niet geheel correct. Reisdocumenten worden veelal gecontroleerd vwb de bestemming van de vlucht waar je voor inchecked. Voor sommige landen (bijv. VS vereist allerlei gegevens vooraf) is dat verplicht door de overheid van de bestemming, anders doen de maatschappijen dat om boetes en terugvliegen te voorkomen. Maar ze checken niet voor documentatie voor de retourvlucht, want in de tussentijd kan van alles veranderen. In alle gevallen is het de verantwoordelijkheid van de passagier zelf om te zorgen dat de papieren in orde zijn.

Als het niet klopt wat die beambte heeft gezegd, dan kunnen ze dus geweigerd worden in NL als ze daar al ingechecked worden tot Oz of op de tussenbestemming. Laten we maar hopen dat het wel klopt. Anders kunnen ze altijd terplekke nog een RRV regelen ;)

Update: Inmiddels zijn man en dochter weer thuis. Bij het inchecken op Schiphol, werd hem verteld, dat dochter geen instapkaart kon krijgen, zonder visum...en werd een Tourist Visa voor haar aangevraagd, geldig voor drie maanden...in ieder geval mocht ze gewoon mee, in Kuala Lumpur en Sydney geen problemen .

Update: Inmiddels zijn man en dochter weer thuis. Bij het inchecken op Schiphol, werd hem verteld, dat dochter geen instapkaart kon krijgen, zonder visum...en werd een Tourist Visa voor haar aangevraagd, geldig voor drie maanden...in ieder geval mocht ze gewoon mee, in Kuala Lumpur en Sydney geen problemen .
Ik zou met immi even checken wat haar status nu is. Ze is niet op een RRV maar een tourist visa binnengekomen. Dat geeft haar dus geen status mbt permanent verblijf. Je wilt niet het risico lopen dat ze steaks over drie maanden illegaal in Oz is.

Back