Richting Port Macquarie

Jor

XPdite Sponsor
Hallo iedereen,

Alles gaat voor ons in zo'n rotvaart dat ik bijna geen tijd heb om veel op het forum te lezen, laat staan te posten:

Maar hierbij nog even een stand van zaken:

- Regelingen voor groupage transport zijn in orde en we hebben dozen die we reeds zelf kunnen vullen met spullen en die nadien opgepikt en gecontroleerd worden.
- Ielts test Kath afgelegd en resultaat volgende week vrijdag, maar zit wel goed denken we.
- 2de open huis verkoopdag was weer een succes en beide wagens en meeste spullen zijn verkocht.
- Gisterenmiddag onze woning te koop gezet en gisterenavond was het al verkocht aan de vraagprijs!!Wat een bangelijke meevaller!
- Medische testen Kath en ons zoontje vandaag afgelegd en waren ok, de mijne volgt volgende week...

Alles loopt op wieltjes en we hopen nog steeds op een vertrek in oktober of begin november, maar dat weet je nooit natuurlijk...

Tot zover de update,

Groeten,

Jor (en Kath)
 
T,,,ing. Zo snel alle auto's en huis verkocht. Gefeliciteerd!!!
 
  • Like
Reactions: Jor
Binnen 24 uur verkocht tegen de vraagprijs... Zou mij zelf dan heel hard gaan afvragen of de vraagprijs niet te laag was >:D
 
  • Like
Reactions: Jor
Maar weg is weg! Je bent al even weg Sacha ;) Er zijn hier mensen die verkopen hun arm en been er gratis bij als je d'r huis maar koopt. Het is geen 2008 meer ;)

Gefeliciteerd!
 
  • Like
Reactions: Jor
Huis verkocht binnen 24 uur :) Heerlijk. Ennuh, kan iemand die VVD-banner die op het forum draait afschieten? De reden dat de huizenmarkt in elkaar zit is voor een groot deel hun schuld....
 
  • Like
Reactions: Jor
VVD-Banner? Je weet toch dat die banners geplaatst worden aan de hand van jouw internet-geschiedenis :p
 
Hmm zwerver, de VVD de schuld geven van het vastzitten van de woningmarkt is wat kort door de bocht. Er liggen daar wat meer dingen aan ten grondslag en meer partijen kunnen de zwarten piet toegeschoven krijgen daarvoor. Ik zie ook wel eens banners van de PvdA of SP langs komen, dat ligt niet in mijn straatje, maar ben toch blij dat ze er zijn. Sterke oppositie en dat moeten ze maar blijven ;-)
 
Hmm zwerver, de VVD de schuld geven van het vastzitten van de woningmarkt is wat kort door de bocht. Er liggen daar wat meer dingen aan ten grondslag en meer partijen kunnen de zwarten piet toegeschoven krijgen daarvoor. Ik zie ook wel eens banners van de PvdA of SP langs komen, dat ligt niet in mijn straatje, maar ben toch blij dat ze er zijn. Sterke oppositie en dat moeten ze maar blijven ;-)
Het was wachten op de eerste HAP :p
 
Binnen 24 uur verkocht tegen de vraagprijs... Zou mij zelf dan heel hard gaan afvragen of de vraagprijs niet te laag was >:D

Hey Sacha, zou je denken hé, maar we hadden het laten schatten en er waren ook al 2 bevriende koppels van de buurt komen kijken voor we het officieel te koop hadden gezet en die een dikke 50.000 € minder alleen zagen zitten.

We hebben de boot toen afgehouden omdat we toch even wilden proberen aan een hogere prijs te verkopen, maar dit hadden we nooit durven dromen.
Helemaal objectief is de waarde van een huis natuurlijk nooit, maar we hebben een aardig bedrag meer dan de schatting gekregen en dit vooral omdat de vrouw van het koppel in onze kleine gemeente was opgegroeid en absoluut terug hier wilde komen wonen (kindje zou hier naar school gaan, ouders wonen ook in Wijnegem,...)
Ze hadden al 2 keer achter het net gevist omdat ze te traag waren en wilden dit deze keer vermijden.
De man vroeg wel of er nog onderhandelingsmarge was, maar ik heb eerlijk gezegd dat ik bij de eerste bezoekers de prijs niet kon laten zakken en omdat ze het absoluut wilden, hebben ze dan de vraagprijs geboden en hebben we onmiddelijk documenten opgesteld en verkocht.....

Misschien zat er nog een paar duizend Euro meer in, maar naar ons gevoel is het ruim voldoende zo en we zijn zeer tevreden en kunnen met een dikkere spaarpot dan verwacht vertrekken.....
 
Misschien zat er nog een paar duizend Euro meer in, maar naar ons gevoel is het ruim voldoende zo en we zijn zeer tevreden en kunnen met een dikkere spaarpot dan verwacht vertrekken.....

Je huis is verkocht en je houdt er geld aan over, dan mag je zeker tevreden zijn!!
 
Vanaf het begin van onze emigratieprocedure heb ik misschien 4 keer gevraagd aan het bureau waar we mee samenwerken of ik ook een IELTS test moest doen als mede-aanvrager om zo onze aanvraag sterker te maken. Toegegeven dat was meestal in een mail waarin ik nog andere dingen vroeg, maar toch werd deze vraag werd steeds genegeerd en ik heb er dus nooit een antwoord op gekregen.
Eergisteren zagen we op het contract dat ik ook moet bewijzen dat ik "functional English" beheers.... (Uitleg bureau: "We do not go about telling both parties to go for the test together because if the main applicant does not get the required score then it would have wasted time and money for the dependent to be attempting it.")
Heel leuk als je net terug komt van een dure trip naar Dortmund (25-08) voor de test van Kath omdat de wachttijden in België te lang zijn... :mad:
Ik moest dus gisteren ook een asap IELTS test regelen. België (Brussel) was wachten tot midden oktober en dat zou veel te laat zijn, Duitsland was het vroegst 22-09 wat ok zou zijn, maar wat zie ik in het center in Amsterdam? Nog plek op zaterdag 01-09. Instructies gevraagd via telefoon en ik moest zelf het formulier downloaden en invullen en ter plaatse registreren en betalen. Snel een hotelletje geregeld op wandelafstand en er gisterenavond naartoe gereden, vanmorgen nog ingeschreven en test afgelegd en om 16.00 terug thuis...
Jaaa, soms moet je er geen gras laten overgroeien :)
En als "dependent " moet ik maar een belachelijke score van 4,5 per onderdeel halen en als dat niet gelukt is dan kan ik in Australië niets gaan doen denk ik ;) ;) ;) ;)
 
Oh lekker is dat! Gelukkig toch allemaal nog op tijd gelukt.. Maar handig is anders
 
Back
Top