rijbewijs

polsie

New Member
Hoi allemaal, even een vraag. Wij gaan binnenkort ons visum valideren in Melbourne. We blijven ruim drie weken en onze vraag is of het nog nodig is om een internationaal rijbewijs mee te nemen aangezien op de nieuwe rijbewijzen hier al in het engels drivers license opstaat? Wie weet dit? Groetjes Polsie.
 
hoi Polsie,
volgens mij zou je het officieel wel moeten hebben, maar hoor hier vaak op het forum dat er helemaal niet naar gevraagd wordt..
Ik heb zoiets van zo'n ding kost maar 15 euro, dus ik zou het zekere voor het onzekere nemen, maar anderen zijn van mening dat het totaal niet nodig is.
 
[quote author=Gwen link=topic=10425.msg146971#msg146971 date=1253540597]
hoi Polsie,
volgens mij zou je het officieel wel moeten hebben, maar hoor hier vaak op het forum dat er helemaal niet naar gevraagd wordt..
Ik heb zoiets van zo'n ding kost maar 15 euro, dus ik zou het zekere voor het onzekere nemen, maar anderen zijn van mening dat het totaal niet nodig is.
[/quote]

Hetzelfde geld voor Canada.... alleen de Canadese politie weet helemaal niet wat het is wanneer je het geeft en wanneer je jouw NL rijbewijs geeft vinden ze het prima! Misschien omdat het laatste meer lijkt op hun rijbewijs. De Canadese verhuurmaatschappij waar we de camper van huurde accepteerde onze NL rijbewijs en gaven aan nog nooit met een internationale rijbewijs gewerkt te hebben. Mocht je een auto willen huren zou ik informeren bij de verhuurorganisatie waar zij mee werken. Voor ons was het € 30,- wasted!  :?
 
Er zijn hier al vele draadjes over geschreven en de vraag komt steeds terug.
Je hebt geen internationaal rijbewijs nodig voor OZ, NZ of Canada.
Gewoon je NL rijbewijs gebruiken.
Internationaal rijbewijs komt wel te pas in niet OECD landen, in het bijzonder Africa etc.
Groets
Jan
 
Wij hebben bij verschillende reizen naar australie huur auto's en campers gehad en bij het ophalen is bij bijna altijd gevraagd om het internationale rijbewijs naast de Nederlandse.

zo'n ding is 15 euro's dus ik zou er niet op besparen. Grote kans dat je hem niet nodig hebt maar je weet natuurlijk nooit.
 
Gisteren nog een auto gehuurt in Adelaide. Gewoon je NL rijbewijs laten zien geen enkel probleem. Sterker nog wij willen ons NL rijbewijs omzetten naar een OZ rijbewijs dat is met een 475 visa niet nodig. Je mag gewoon 3 jaar rijden op je NL rijbewijs (gisteren perssonlijk gehoort bij het department for transport). Wij willen dit echter wel doen ivm de punten om te huren. Maar is om te rijden dus NIET nodig.
 
misschien verschilt het per staat, ze presteren hier al om het te laten verschillen per kantoor, en soms weten ze zelf de regels niet.
 
Wat betreft het internationale rijbewijs.
In 2005 werden we door de politie in WA aan de kant gezet en deze was alleen geïnteresseerd in mijn internationale rijbewijs.
Dus toen was ik toch heel blij dat we hem hadden. Verder inderdaad nooit ergens nodig gehad.

Demy
 
Back
Top