Rijverbod

ik

New Member
Hallo.

Ff een vraagje: mn man had te hard gereden(40 km) en kreeg een prent    :police:
  van $700,-. :-o  Hij was bijna thuis na een paar dagen van huis te zijn weggeweest.
De bon hadden we netje betaald alleen nou kreeg hij een brief met de melding dat hij 6 mnd niet mag rijden in OZ.
Wij naar Qld transport om te vragen hoe we naar de rechtbank konden maar dat kan dus niet.Je mag dus geen bezwaar maken.

das dus ook lekker want hij mag dus nu niet autorijden dus hoe gaat hij dan te werk vraag ik mij af.
Het is een uur rijden maar af en toe werkt hij ergens anders en is dan 4 uur onderweg.
Als hij wel de weg opgaat en wordt gepakt kost het $3000,- of event. 1 jaar de bak in.Nou dan kunnen we
net zo goed meteen onze koffers pakken.  :cry:

Iemand enig idee hoe je bezwaar kan maken en of er nog verdere opties zijn?

Ja hij weet dat het stom is maar ja daar valt nu vd rest weinig aan te doen.

iemand nog meer ervaring met deze dingen?Valt er echt niks aan te doen?

alle reacties zijn welkom.


Ik


:police:
 
Ik weet niet in welke staat jullie wonen, maar volgens http://www.transport.qld.gov.au/qt/LTASinfo.nsf/index/rs_speeding_finesanddemerit zou je naar de rechtbank kunnen stappen. Als het goed is staat dit ook op de boete aangegeven. Misschien dat je 'unreasonable hardship' of zoiets kunt claimen, maar of je echt veel kans maakt: De regels zijn simpel, meer dan 40 km/u te hard: rijbewijs een half jaar kwijt...  :cry:
 
heel vervelend ,maar ik geloof dat als je in Nederland 50 km te hard rijdt ook rijontzegging krijgt voor
een bepaalde periode,.

de oplossing is denk ik tijdelijk voor je man chauffeuren. :)

groetjes Manja
 
das dus ook lekker want hij mag dus nu niet autorijden dus hoe gaat hij dan te werk vraag ik mij af.
Het is een uur rijden maar af en toe werkt hij ergens anders en is dan 4 uur onderweg.
Als hij wel de weg opgaat en wordt gepakt kost het $3000,- of event. 1 jaar de bak in.Nou dan kunnen we
net zo goed meteen onze koffers pakken. 
Helaas een stevige les om te leren.......als je aan kunt geven dat de auto voor werk compleet onmisbaar is dan is er soms wel een uitzondering, de bekeuring blijft staan, het rijverbod ook MAAR je mag je wel van en naar je werkplek vervoeren. Dus dat is misschien iets wat je even kunt na vragen

Syl
 
Hai.

Bedankt voor de tips.Hij  moet zelf maar ff een bezwaar naar de rechtbank sturen en dan hopen we maar dat hij voor zn werk de auto wel mag gebruiken.
Half jaar is nl erg lang zonder rijbewijs.

We houden jullie wel op de hoogte.

groetjes Ik
 
Back
Top