Road trip

piepieter

Member
Hello,

ondertussen 3 weken in Sydney..en so far so good..
hebben leuk appartement in Bondi gehuurd voor de rest van het jaar..

vermits ik binnekort 10 dagen verlof heb willen we graag erop uit trekken.. we zijn van plan met de auto vanuit Bondi te vertrekken naar Adelaide om dan verder naar Kangaroo Island te trekken en dan terug via Great Ocean Road via Melbourne terug naar Sydney te komen..is 10 dagen te weinig of moet dat wel lukken?

Iemand toevallig ooit de trip gemaakt of iemand goede reistips?

We zijn van plan vooral in de tent/4x4 te slapen ( maar hebben nog geen tijd gehad om op te zoeken of we veel campings tegen zullen komen)..

Alvast bedankt!

Mvg, Pieter

schoofspieter@hotmail.com
0468919976

Super te horen dat het goed gaat aldaar!! 10 dagen Sydney - Adelaide (en terug) is wel heel weinig hoor! Sydney - Melbourne over de snelweg (via Canberra dacht ik) dus the non scenic route is al zo'n 10 uur rijden. Vergeet niet dat je het beste niet in het donker kunt rijden, vanwege de roos. Melbourne - Adelaide is ook zo'n 8 hours straight. Als je via de GOR rijdt dan ben je wel langer bezig (en je wilt er natuurlijk ook van genieten). Sydney naar Melbourne via de kustroute is heel erg mooi, maar dat zijn allemaal kronkelweggetjes (ondanks dat het de no. 1 highway is).

Maar goed, het kan wel, maar ik zou het niemand aanraden, want dan ben je net een japanner, dan zul je je vakantie op je fotocamera moeten terug zien. (m.a.w. je springt uit de auto, maakt een foto en springt er weer in, zonder van het uitzicht/omgeving te genieten)

bwao, ik kan ook wel genieten in de auto van het uitzicht..
je moet er natuurlijk van tijd tot tijd uit om even stil te staan en extra te genieten , maar anders geraak je nergens :)

de nachtelijke ontmoetingen met de roo's willen we inderdaad vermijden..dus smorgens vroeg op tijd vertrekken..regelmatig afwisselen met rijden..

moet dan toch te doen zijn..en desnoods even een tussenstop, mooie plaatsen genoeg hier..

mag je eigenlijk jerrycan's in de auto hebben? leek me een handig hulpmiddel in geval van..maar ik weet niet of er daar regels voor zijn..

bwao, ik kan ook wel genieten in de auto van het uitzicht..
je moet er natuurlijk van tijd tot tijd uit om even stil te staan en extra te genieten , maar anders geraak je nergens :)

de nachtelijke ontmoetingen met de roo's willen we inderdaad vermijden..dus smorgens vroeg op tijd vertrekken..regelmatig afwisselen met rijden..

moet dan toch te doen zijn..en desnoods even een tussenstop, mooie plaatsen genoeg hier..

mag je eigenlijk jerrycan's in de auto hebben? leek me een handig hulpmiddel in geval van..maar ik weet niet of er daar regels voor zijn..

Je mag jerry cans in je auto hebben (tot een maximum van enkele honderden liters) in daarvoor geschikte cans. Persoonlijk zou ik geen bezinine in de auto meenemen maar met diesel heb ik minder moeite. Behalve natuurlijk het gevaar van ontploffing (zeker met benzine onder hoge druk doordat je auto van binnen erg warm kan worden in de zon) is dat een klein beetje morsen je nog maanden blijft ruiken. Gezien de route die je wilt nemen, is extra brandstof niet nodig.

Beter is om het buiten het voertuig te vervoeren (op het dak, op de trekhaak, enz.).

w.b. je reisplannen 10 dagen en dan ook nog naar Kangaroo Island? Ik zou het inderdaad ook afraden. Je kan beter iets goed zien, dan alles een beetje!

Cheers

Ik heb de ferry geboekt op maandag 7 am, dus hebben we 3 dagen om naar Cape Jervis te rijden.. en dan schat ik 4 dagen op KI te blijven en dan nieuwjaar vieren in Adelaide.. dan hebben we ook 3 dagen om terug te reizen via de Great Ocean Road naar Sydney..

Moet goed te doen zijn op die manier..

Ik heb de ferry geboekt op maandag 7 am, dus hebben we 3 dagen om naar Cape Jervis te rijden.. en dan schat ik 4 dagen op KI te blijven en dan nieuwjaar vieren in Adelaide.. dan hebben we ook 3 dagen om terug te reizen via de Great Ocean Road naar Sydney..

Moet goed te doen zijn op die manier..

- Naar Kangaroo Island met overtocht is ongeveer is 1600 km / 25 uur
- Van KI via GOR/Melbourne naar Sydney is ongeveer 2200 km / 30 uur

Als je 8/10 uur per dag wilt rijden (zonder ook maar even te stoppen!!!) als goed te doen beschouwd, dan zit je goed! :huh:

Cheers

Strak schema hoor. Ik heb de tocht exclusief KI eens de andere kant op gedaan en ook niet de Freeway van Sydney naar Melbourne genomen, maar de kustroute en ben via Broken Hill en Dubbo terug gereden. Ook nog een keer Melbourne Adelaide via GOR gedaan en dan vliegen op Melbourne en van Adelaide. Eerste trip was bijelkaar 3 weken en 2e een week en nog het gevoel dat ik niet alles gezien het goevoel heb dat ik constant door moest rijden.
Ik kan begrijpen dat je lekker naar KI wilt en even Adelaide wilt zien, maar ik zou dan niet de GOR te doen om die af te vinken, maar die lekker op je gemakje een andere keer te doen.

Sander

pfew..dacht dat wij al een record hadden gevestigd door deze route, incl Tasmanie te doen....in nog geen 3 weken tijd. Tien dagen is echt niet veel...en als je zo lang moet reizen (lees: jakkeren)per dag, zie je inderdaad thuis pas op je foto's hoe het was. Ik zou ook iets uit de route halen, misschien is KI te veel...en verdient een lange periode om alles te zien en te bewonderen.
Hoe dan ook, mocht je in Otway park zijn, pak dan zeker de camping in Cape Otway, Bimbi park, echt een geweldige lokatie waar de vele koala's boven je in de gumtrees liggen te knorren :)
Verder is Mt Gambier errug mooi en een goeie stop naar Adelaide. Op NYE zou ik zeker naar Semaphore gaan, is vuurwerk en altijd erg gezellig.
Houd er qua accomodaties rekening mee dat alles hartstikke vol zit in deze periode, zelfs de campings en unpowered sites zijn moeilijk...

Succes!

Hello,

ondertussen 3 weken in Sydney..en so far so good..
hebben leuk appartement in Bondi gehuurd voor de rest van het jaar..

vermits ik binnekort 10 dagen verlof heb willen we graag erop uit trekken.. we zijn van plan met de auto vanuit Bondi te vertrekken naar Adelaide om dan verder naar Kangaroo Island te trekken en dan terug via Great Ocean Road via Melbourne terug naar Sydney te komen..is 10 dagen te weinig of moet dat wel lukken?

Iemand toevallig ooit de trip gemaakt of iemand goede reistips?

We zijn van plan vooral in de tent/4x4 te slapen ( maar hebben nog geen tijd gehad om op te zoeken of we veel campings tegen zullen komen)..

Alvast bedankt!

Mvg, Pieter

schoofspieter@hotmail.com
0468919976

Hoi

Sydney - Adelaide is in een dag te rijden. De tocht Adelaide - KI is geen 25uur. Wij zijn vanuit Adelaide een dag op en neer geweest en helaas de eerste boot gemist(make sure you arrive on time!). Adelaide - Melbourne kan ook in een dag gereden worden (binnendoor) en Melbourne - Sydney ook in een dag.

Het is inderdaad allemaal doorrijden maar aangezien je 10dagen hebt kan je hier en daar rust nemen. Zeker niet ideal, maar ja alle australiers doen ook Europa in 10 dagen.

Het is maar wat je wilt.

Sidonia

Hoi

Bondi - Kingscote is toch zeker wel 25 uur rijden .... en Adelaide Sydney is 18 uur.... wat jij goet te doen noemt in een dag :1stuur:

Cheers

Back