Rollercoaster ride vervolg

Modji

New Member
Ja, ondertussen ben ik ontzettend misselijk van alle wendingen en kurketrekkers in deze achtbaan, maar het eindstation is nu toch echt in zicht. Nog wel even een paar keer over de kop voor mn eigen papieren, maar het schiet op.

Zoals gezegd kregen we in Februari de kriebels en besloten om terug te keren naar Australië.We kregen beiden een baan aangeboden in Sydney.

Aussie paspoort van de oudste was na drie weken binnen. Citizenship jongste drie kwam twee weken later binnen en we zijn nu in afwachting van hun Aussie paspoorten. Daarna kan ik mijn procedure opstarten.

De bedoeling is om al in de eerste week van Juni te vertrekken, hopelijk heb ik dan al een case officer (?) zodat ik met een toeristenvisum alvast naar Australië kan vertrekken. Ik heb hier nog wel wat vragen over voor jullie, maar die zal ik in een andere thread stellen.

Sydney was dus het doel, maar eigenlijk ging daar juist niet onze voorkeur naar uit. Liefst QLD, aangezien we daar eerder hebben gewoond, maar via internet en bellen, konden we daar nog niet een baan vinden. Nu zijn wij niet echt van het plannen, maar ik merk zelf heel duidelijk, dat ik toch ook een groot stuk NL in mij heb, het liefst wil ik toch al een garantie van een baan hebben, voordat we deze verhuizing echt volbrengen. We hebben vier kinderen, geen volle spaarrekening en zoals ik van jullie berichten begrijp is Australië er niet goedkoper op geworden.

En wat voor een mailtje ontvingen wij vannacht? Een joboffer uit Adelaide. Mijn man heeft reeds gebeld en YES, Joepie, Hoera, Vet Cool etc. hij mag asap beginnen. Hoe geweldig is dat?
Adelaide here we come! Ik ben al eerder in Adelaide geweest en vond het een relaxte stad en de omringende natuur erg mooi.

Dus de planning is nu wachten op paspoorten v kids, dan ranzendsnel mijn papieren indienen, eerste week v juni vliegen naar Brisbane om daar wel familie en vrienden te bezoeken en dan met een roadtrip af te zakken naar Adelaide om daar ons nieuwe leven op te bouwen.

O ja, we hebben een hele redelijke offerte ontvangen van Transpack, iemand anders ook ervaring mee?

Groetjes allemaal vanuit de achtbaan, die al wat langzamer door de bochten gaat

Wat gaaf! Adelaide is inderdaad super! (en ook stuk goedkoper dan Sydney)
Geniet nog even van de laatste tijd in Nederland.

Gefeliciteerd! Gaat lekker vlot zo!
Wat me nog niet helemaal logisch lijkt: Je kon naar Sydney, je wilde graag naar het noorden, maar je bent de koning te rijk dat je naar het zuiden mag!?!?:confused:

Gefeliciteerd! Gaat lekker vlot zo!
Wat me nog niet helemaal logisch lijkt: Je kon naar Sydney, je wilde graag naar het noorden, maar je bent de koning te rijk dat je naar het zuiden mag!?!?:confused:

Lol...Ik voel me zelfs nog rijker dan de koning.Toch geweldig om zulke kansen te krijgen....Er zijn zoveel mensen die graag naar Australië zouden willen verhuizen,maar nooit kunnen of durven...en wij hebben dan zelfs nog meerdere opties..beter kan het niet, dan ga ik toch zeker niet zitten mokken, dat het niet QLD is geworden....;-)

Back