rond trekken in de winter??

Jacky

New Member
Hallo,

Voordat we gaan emigreren, hebben wij het idee om dit jaar, samen met onze dochter, 2 maanden rond te trekken. Het punt is alleen dat het niet anders kan dan in haar zomervakantie, maar dan is het daar winter.

Is dat wel te doen????

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes Jacqueline

hoi jacky,

Ik heb als backpacker een heel jaar in australie gezeten en ben in juli in Sydney begonnen. Dan is het echt goed te doen hoor. Gewoon een graad of 15 tot 20 was het toen. Blue mountains waren kei mooi toen. Ga je in die tijd een beetje naar het noorden wordt het vanzelf warmer...

Ik zou graag met je willen ruilen, Jij in de zomervakantie met de  :drive: naar frankrijk  :depressed: :tent:(de zomer in dus) ik met het  :plane:  naar sydney :beach: (in de winter)

Het ligt er ook natuurlijk aan welk deel van Australie je wilt bezoeken. Als je in warmere temperaturen wilt zitten kun je inderdaad beter naar het noorden trekken of naar de Alice Springs regio.
Ik was in die tijd ook rond augustus in Sydney, maar heb toen toch wel wat frissere dagen meegemaakt.
Niet dat het erg koud was hoor, alhoewel het 's avond nog wel eens flink af begon te koelen.
Rondom Cairns zal het ook wel een stuk warmer zijn. Daar was het in de periode juni/juli/augustus echt prima vertoeven  :cool:

Ik zat in november/ december in sydney, maar heb daar toen de koudste dagen van mijn reis meegemaakt, het is dus ook niet helemaal te voorspellen. Ik zou als je in die periode gaat trouwens wel een beetje een route plannen (kunt er altijd vanaf wijken natuurlijk)... Welk gedeelte van austrlie wil je graag zien trouwens?

Misschien heb je hier iets aan (gemiddelden in QLD):

http://www.bom.gov.au/climate/averages/tables/ca_qld_names.shtml

De winters van Australie is op de meeste plaatsen niet te vergelijken met de Hollandse kwakkel winters.
Afgelopen winter in Perth was vergelijkbaar met lente in Nederland.
Het is maar waar je heen gaat.

Of het te doen is geen idee,.. maar als het moet dan moet het,... :freezing:

Me ouders zijn ook gebonden aan de zomervakantie en komen straks in Juni deze kant op. Vliegen eerst naar Sydney en dan met de auto via de ocean road naar Adelaide. Ik geloof dat me vader het wel fijn vindt die houd helemaaaaal!! niet van de warmte me moeder vind het geloof ik wel droevig :cry: Helaas kan het niet anders,... mijn zusje en broertje kunnen moeilijk ineens 6 weken van school weg blijven  :read:

Anyway op de terug reis willen we met ze allen een paar dagen naar Bali als goed makertje  :beach:

Dank jullie wel voor de reacties. :grin: :up:

Ik zou niet weten, waar te beginnen met de reis. We willen wel een planning maken. Heeft iemand suggesties????

De reden waarom wij dit willen doen, is om een algemene indruk te krijgen en vandaar uit te kiezen, waar we eventueel willen gaan wonen in 2008. Dan is onze dochter klaar met school.
Ik was in 2001 in juni 5 dagen in Sydney en vond het toen niet echt warm, koud zelfs......vandaar mijn vraag.

Jacqueline

Die ouwe van mij had ook geen idee. Dus die heeft via de ANWB zo'n hele reis geplant: hotels, huur auto, route etc etc. Alles is dan van te voren geregeld je betaald wat meer maar sommigen mensen willen dat...
Als je het mij vraagt boek je via internet accommodatie in een stad waar je wilt beginnen. Dan via internet de goedkoopste tickets boeken en dan zie je wel weer verder als je hier eenmaal bent.

Heb je wel een idee welke gebieden je wilt bezoeken? Aan de hand daarvan en de hand van het klimaat zou je dan de beste route kunnen plannen.

Back