Rood zwempak kan kwallenbeet voorkomen

tinusv

XPdite Hero
Een Australische onderzoeker van de universiteit van Townsville heeft ontdekt dat een rood zwempak kwallen afschrikt terwijl zwarte zwemkleding juist als een magneet op het doorzichtige waterdier werkt. Volgens de onderzoeker hebben de kleuren met name invloed op de giftige zeewesp (chironex fleckeri) die met de simpele kleurcodes op een afstand kan worden gehouden.

De chironex fleckeri staat te boek als een van de dodelijkste dieren ter wereld. Na een "beet" van het dier kan een mens binnen drie minuten dood zijn. Door het gif krijgt het slachtoffer een hartaanval of verdrinkt het. Het dier leeft in de zeeën van Noord Australië en velt daar gemiddeld 1 mens per jaar.

050712_49053_Box-Jelly-Chloe-LucasNov2004w.jpg

De zeewesp die alleen in de wateren rond Australië voorkomt

bron: nu.nl / fok.nl

Allemaal aan het rode badpak of de rode zwembroek dus. Zeker als je van plan bent naar NT te gaan!

Nu nog een baywatchbabe lichaam bij mijn rode badpak en ik ben er helemaal klaar voor!!!

Groetjes Miranda

:beach: of toch géén zonnebrandcrème gebruiken. Helpt ook!!
Dus 2 opties: [red]VEEL schaamtegevoel of géén zonnebrandcrème[/red]

Nog een oplossing is met nylonpantyhose te gaan zwemmen,de duikers in OZ doen het al jaren.  :lol:

Werkt echt. :up:

Gr Ineke

Met de panty is het niet de kleur, maar de lange tenteculs van de kwal kunnen geen houvast krijgen door het nylon.
Maar als je naar de beach gaat neem altijd een flesje azijn mee.
Als je de lange draaden aan je krijgt meteen met azijn doen, dat is het enigste wat helpt,en dan naar de Doc.  :up: :surfer:

Gr Ineke

Ok, recap....dus het moet goed gaan MET een rood badpak, stevige steun panty (het oog wil ook wat :-D) en een heup flesjes azijn....... nou maar hopen dat het een beetje warmer wordt...kunnen wij het uit proberen  :flipper: :surfer:

Als ik maar niet op Google Earth te zien ben :up:

Syl

Syl, troost je....misschien sta je er al wel op...Google Earth maakt gebruik van satellietfoto's en niet van livestream beelden....

Toch maar goed dat ik meestal in Schut kleuren te water ga..... val ik niet zo op op de sateliet foto..... :-o oh, hang on maar dan loop ik wel meer kans op kwallenbeten....

Komt vast wel goed allemaal! Trouwens zag net tot mijn grote "schrik" dat ik in de top 10 (5?) sta van de Most On-Line forum people, maar ben in goed gezelschap voor deze twijfelachite eer :evil: :evil: :bye: :nana:...go and have a look.......

Groetjes
Syl

En bedankt he Syl :)

Qua aantal posts sta ik nu op nummer 3 (alleen Simone en Lost nog boven mij).....
Alhoewel het niet allemaal zinvolle posts zijn ("dan ben ik die gele" :p ) hoop ik nog wel een tijdje door te blijven gaan met het posten van antwoorden op vragen (voor zover ik ze kan beantwoorden). De stats zijn best wel leuk om te bekijken. Kunt in de complete lijst ook nog sorteren op naam, of ze een website hebben, MSN-adres, aantal posts etc. etc. :)

Werkt dat rode ook voor Nederlandse kwallen :| Laatst nog lekker aan het zwemmen zie ik eens 2 of 3 kwallen om heen drijven. Ben nog nooit zo snel het water uit gegaan :-D

Maar uhhh met zo'n rode zwem broek val je extra op. Niet zo slim als er een stel haaien in de buurt zijn :lol:

Op volle zee hadden wij er helemaal geen last van; lekker in bikini gedoken... maar toch wel even goed geinformeerd of dit wel kon!!  :-o
Dus voor de zekerheid: idd gewoon stingersuit aan (fully-body-condom vlgs Billy Connolly) pas de probleme..

:)

[quote author=kookaburra link=topic=2078.msg20745#msg20745 date=1121434966]
Op volle zee hadden wij er helemaal geen last van; lekker in bikini gedoken... maar toch wel even goed geinformeerd of dit wel kon!!  :-o
Dus voor de zekerheid: idd gewoon stingersuit aan (fully-body-condom vlgs Billy Connolly) pas de probleme..
[/quote]

Uhhh bikini  :evil:

Sorry kan het niet laten
hypocrite.gif

needpics.gif

[quote author=Bear link=topic=2078.msg20738#msg20738 date=1121433907]
Laatst nog lekker aan het zwemmen zie ik eens 2 of 3 kwallen om heen drijven.
[/quote]

Ach joh, ik zie hier op kantoor ook dagelijks de grootste kwallen om mijn bureau heen drijven...

:loldevil:

AJ als jij een panty aan doet zie je ze echt nooit meer langs je bureau komen.  :p
Trust me.

Gr Ineke.

[quote author=martina-coen link=topic=2078.msg20799#msg20799 date=1121458743]
AJ als jij een panty aan doet zie je ze echt nooit meer langs je bureau komen.
[/quote]

Maak me gek, gisteren had ik een rode panty aangetrokken nav de tips in deze topic, maar het werd alleen maar drukker.

:lol:

Back