rugby en cricket in Sydney

Bien

New Member
Rugby en Cricket zal niet zo leven onder de Nederlanders, maar ik probeer het toch.

Heeft iemand ervaring met leuke rugby of cricketclubs in Sydney? Mijn man beoefent beide sporten nu in Nederland en met de rugby zitten we beide zelfs in het bestuur. Zodra we in Sydney zijn willen we ons gelijk weer gaan aansluiten bij een club, ook voor de sociale kontakten, maar zeker ook voor de sport. Nu zullen ze in Sydney wel een hoger niveau spelen dan een club in Nederland, maar er zullen ook heus wel gezelligheidsteams zijn.

Ik hoor het graag

Sabine
 
Helaas kan ik je niet helpen. Ik heb zelf op Rugby gezeten hier in Nederland en vind het een geweldige sport. Misschien ga ik het in Australie weer oppikken (daar zullen meer vrouwen spelen dan in Nederland), anders blijf ik het gewoon kijken op tv  :up:

Succes met het vinden van een gezellige club.
 
Hoi,

Wellicht kun je op je werk strakkies voor de gezelligheid spelen. Bij veel bedrijven worden er "touch footy" competities gehouden. Niet zo ruig als het echte werk, gewoon voor de leuk dus. Anders dan dat kan ik je ook niet helpen. Wellicht is het een idee om eens op de website van de Australische Rugby Union (of die van de staat waar je denkt heen te gaan) te kijken? Je kunt ze dan altijd een mailtje sturen om het balletje aan het rollen te krijgen.

Oh ja, je hebt hier twee "smaken" rugby: Rugby Union (da's waarschijnlijk wat je man doet) en Rugby League. De laatste wordt (professioneel althans) vooral in de Sydney regio gespeeld, maar er zijn ook teams in Melboune, Newcastle, Gold Coast, Brisbane en North Queensland. De regels zijn wat anders, dus ook de moeite waard om even naar te kijken, je weet maar nooit.

www.aru.com.au
www.nrl.com.au

Succes!
 
hoi Paul,

bedankt voor de info. Mij man speelt in de zomer hier in Nederland ook rugby league, dus hij kan kiezen. Maar het is inderdaad ook wel een leuk idee om in een bedrijfscompetitie te spelen. Ga de sites in ieder geval even bekijken!

Sabine
 
Tijdje terug dat er hier een post is geplaatst maar geef toch ff reactie. Sabine, bij welke club zitten jullie in nl? Zit zelf al 23jr jaar bij rugbyclub waterland in Purmerend en tot voor kort heb ik gespeeld maar na een zware schouder blesure en een knie die kapot is ben,moest ik stoppen. Maar als ik in Oz ben sluit ik me weer aan bij een rubgy club.

Maar over andere sporten die hier in nl onder de aandacht zijn, word er daar in Oz ook aandacht aan besteed. denk dan aan darten, Speedway er is een ozzie wereld kampioen, tour de france, indy 500. Ben zeer beniewd of het daar ook word uit gezonden. Ik hoor het wel wie er wat over weet.
gr pat
 
Hier is de Tour de France wel op tv , alleen een beetje laat helaas en om 18.00 uur zendt SBS een half uurtje uit van de afgelopen dag. Dit is dan ook het enige wat ik mis hier, geen eindeloze herhalingen van de Tour. Moet maar een dvd recorder kopen kan ik het opnemen en 's morgens kijken.

Erna
 
He Pat,

wij zitten bij Sparta in Capelle ad IJssel. Sparta Rugby bestaat nog maar 2 jaar, maar de cricket al sinds 1888.
 
hay bien er welke club hebben jullie op het oog als jullie in Oz zijn? Ik heb nog geen idee, zal de gene woorden die het hoogst speelt op te kijken en een mindere om me zelf bij aan te sluiten. gr pat
 
[quote author=Bien link=topic=6585.msg81406#msg81406 date=1171573004]
Rugby en Cricket zal niet zo leven onder de Nederlanders, maar ik probeer het toch.
[/quote]

Sinds ons laatste bezoek aan Australie ben ik een cricket fan. Ze heben me weten te overtuigen. Zelf zal ik het niet gaan beoefenen, maar ik kijk er naar uit om eens een goede wedstrijd live te kunnen bijwonen.

Groetjes! Dijnnas.
 
Nog geen rugbyclub op het oog, komt bij dat Cas uit Zuid Afrika komt en zijn team dus altijd de Bulls zullen blijven en als er een internationale wedstrijd is, dan zullen we toch echt met onze groene shirtjes aanzitten ipv de gele, hahaha. Maar kijk er wel naar uit om een keer zo'n wedstrijd 'live' mee te maken.

Vond vroeger cricket ook niets, maar nu zit ik ieder weekend op het cricketveld. Vorig jaar ook geprobeerd een vrouwenteam op de been te krijgen en iedere week getraind, maar helaas, niet genoeg vrouwen te vinden. Vond het wel erg leuk om het een keer zelf te doen, dat bowlen valt niet mee, over batten maar niet te spreken, was vroeger ook altijd al een hork met softbal!
 
Bien, het gaat uit eindelijk toch gewoon om de gezelligheid  :grin: Softbal was ook bij mij drama. Die bal was veel te zwaar om hem een goede knal te geven. Lag dus niet aan ons, hahaha
 
We beginnen gewoon een nederlands cricket dames team daar. Als we een beetje goed zijn worden we zo geselecteerd voor het NL dames team en vliegen we de hele wereld over!!!
 
Doen we  :up: Maak jij de voorbereidingen vast voor een cricket taart? Hee, volgens mij heb ik die op je site gezien.
 
Back
Top