ruim een jaar naar australie op een touristen visa

inkie

New Member
:p :p :phallo,
ik wil 1,5 jaar naar australie gaan om te reizen maar ook om wat te verdienen. ik ben grafisch ontwerper en zal daarom niet voor een skilled visumin aanmerking komen. Plan is om 'gewoon' een half jaar visum aan te vragen. Lekker go with flow, beetje werken (zwart dus) en daarna weer wat reizen. Ik wordt een beetje moedeloos van al die officieele documenten, het moet toch ook wat minder gecompliceerd kunnen. Na 6 maanden een weekje naar Bali en dan opnieuw een visa voor half jaar aanvragen. Is dit niet erg realistisch??
Of een beter manier. Ik stel het zeer op prijs als iemand de moeite neemt om serieus in te gaan op mijn 'topic'. In wil in september 2008 gaan.
:up: :up: :up:

Hallo
Wij zijn allemaal soms moedeloos van alle officiele documenten geworden, maar als je echt wilt dan wil je daar ook voor knokken, en velen van ons heeft het bloed ,zweet en tranen gekost. Als je zwart gaat werken en wordt betrapt dan kom je volgens mij het land niet meer in.

Erna

Ik geef je niet zoveel kans wat dat werken betreft (althans niet als grafisch ontwerper). Misschien vind je hier of daar wat in een dorpje of zo.
Het is zeker niet moeilijk om een lang toeristenvisum aan te vragen (ik heb ooit eens een jaar visum gehad met multiple entry), wellicht moet je wel je financien aantonen om jezelf langere tijd te kunnen onderhouden.

Er moet een visum manier te vinden zijn....Waarom niet een SIR visum bijvoorbeeld?

Henriette

Je kunt ook een working holiday visa ( tm 30 jaar oud ) aanvragen. Als je dan 3 maanden in de "harvest trail" werkt kun je je visa verlengen voor een jaar. Heb je dus een visa voor 2 jaar. We komen best veel mensen tegen die dit ook doen. Schijnt heel makkelijk te zijn. Voor het tweede visum moet je in Australie wel een medische test doen. Zwart werken zou ik niet aan beginnnen.

Groetjes Jojo  :up:

Helaas kom ik niet meer in aanmerking voor working holiday visum (ben 42) en ik heb een test gedaan voor skilled visa maar daar haal ik niet genoeg punten. een SIR visum dat weet ik niet wat het is..?? (henriette??).
Ik wil samen met mijn partner gaan, hij is kok en komt wel in aanmerking voor een skilled visum. Misschien schept dit een ingang, het is zo lastig te bepalen wat wijsheid is, zoveel keuzes. Ik hoef daar niet te werken per se. ik kan ook met internet verbinding een deel van mijn opdrachten in Australie doen. Ook hier weet ik niet hoe daar mee om te gaan. Ik zit ook wel te denken om eens een afspraak met een gespecialeerd buro te maken, maar hier vind ik ook zoveel informatie, stapje bij beetje moet het toch duidelijker worden. meer tips of ideeen zijn meer dan welkom!!

Misschien is het handig om inderdaad een keer een initiële assessment te doen bij een migratiebureau. De meesten kunnen op wat duidelijke basis-info van jouw kant wel een inschatting maken of er kansen zijn of niet om een visum aan te vragen en dan ook werkelijk te krijgen. Hoe er wel rekening mee dat het dan wel al gauw een jaar tot langer gaat duren. het is dus niet vandaag aanvragen en volgende maand gaan.

Kijk ook even op de SOL lijst of jullie beroep extra punten oplevert. Let wel op dat er een leefstijdsgrens van 45 jar is voor de hoofdaanvrager/ster.

http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1121i.pdf

Een SIR visum is een regionaal visum (maar ook geldig in bijvoorbeeld Adelaide) en naar ik meen heb je daar minder punten voor nodig en je krijgt er een aantal voor je keuze regionaal te gaan.
Ook deze visum categorie staat in booklet 6 beschreven. Ik zou die maar eens goed doorlezen, dan heb je alles op een rijtje.
Of maak een eerste afspraak met een migratie bureau. Je hoeft niet verder met ze in zee te gaan als je niet wilt......

Henriette

Hoezo is een grafische job niet waard voor skilled visa? Ik heb in de lijst gezien dat die 50 punten opleveren. Dat was de middelste waarde (de andere zijnde 40 en 60). Ik heb ook toch al redelijk vacatures gezien voor grafische jobs.

Back