SA.. Even voorstellen

Jelmer

New Member
G'day allemaal en een gelukkig nieuwjaar !

Mijn naam is Jelmer(27), ik ben sinds december 2005 Aussie, woon in Adelaide, Mawson Lakes.  Tijdens een bootcruise van Newcastle(Engeland) naar Ijmuiden heb ik een Australische schone(Monica, 22) ontmoet die destijds in Perth(Schotland) woonde. Al snel bleek dat we elkaar wel heel leuk vonden en we bleven elkaar ontmoeten in de weekenden. Deze ontmoetingen resulteerden in de zwangerschap van Monica. Na een vakantie door Europa kwamen we tot het besluit dat we beiden naar Australie wilden(ik was in 2000 al eens een halfjaar in Oz geweest).

Na een frustrerende periode door de papiermolen van de ambassade(achteraf viel het trouwens nogal mee) mocht ik dan eindelijk in het vliegtuig naar Australie stappen.  Monica is 1 januari uitgerekend, de baby kan elk moment komen.

Tijdens mijn zoektocht voor werk kwam ik op deze website terecht. Het lijkt me leuk om in contact te komen met enkele lotgenoten!

Ik ben overigens nog steeds op zoek naar werk. Ik heb een HBO diploma(Management, Economie en Recht, MER)
3.5 jaar werkervaring in een vijfsterrenhotel(The Grand Amsterdam) en ben op dit moment bereid alles aan te pakken. Hulp en tips welkom! (CV op aanvraag)

Tot slot nog een verzoekje: Ik ben bij de Nederlands club(om de hoek) geweest tijdens de kerstviering. Ik heb geconstateerd dat hier alleen de oude garde komt en er nauwelijks nieuwe aanwas is. Ik wil van de gelegenheid gebruik maken om te zeggen dat er 15 januari een familiedag is, geen entree en geen pokies, iedereen welkom!

Gegroet,
Jelmer

Hoi Jelmer
welkom op het forum :up: :up:
Wij komen 26 februari naar Adelaide. Ik ben benieuwd hoe het daar is. We zijn er namelijk nog nooit geweest. Als je zin heb. Zouden we het leuk vinden om is een biertje te gaan drinken ofzo :cheer:
Succes met het vinden van een baan.
groetjes Barry& Vanessa

edit:  Misschien heb je hier iets aan. Een lijst van een paar  "job agencies" in Adelaide

http://www.stonedcrow.com/employment/Agencies/sa_agencies.htm

Hoi Jelmer,

Wij (Richard en Eutrice) gaan waarschijnlijk ook naar Adelaide en omgeving (als de visa doorgaat :-o).
Wij zijn er net als Barry en Vanessa (die wij ontmoet hebben op de expat :lol:) nog nooit in geweest.
Het lijkt ons leuk als we daar zijn (voor ons duurt het nog ff) om eens met de mensen van dit forum af te spreken en samen lekker wat te drinken en te bbqen :Cooking:  lijkt ons gezellig.

Liefs Eutrice

welkom op het forum.
wij gaan over een jaar beginnen met een stni visum voor SA. De planning was om naar NT te gaan maar aangezien we niet genoeg punten voor een skilled visum krijgen doen we het via deze weg.
we kennen SA nog niet zo goed dus tips over omgeving en dat soort dingen zijn altijd welkom
Succes met het vinden van een baan.
Groetjes Janneke

[quote author=janneke link=topic=3639.msg45144#msg45144 date=1138284552]
De planning was om naar NT te gaan maar aangezien we niet genoeg punten voor een skilled visum krijgen doen we het via deze weg.

Groetjes Janneke

[/quote]

Hey Janneke! Er zijn hier weinig mensen die opteren voor het NT, maar zoals sommigen hier al ondervonden hebben, gaan mijn man en ik over enkele maanden naar het NT, naar Alice Springs!  (go NT  :cheer: :cheer:  )
Waar hopen jullie terecht te komen, of staat het nu vast dat het SA wordt en niet NT?
In ieder geval veel succes en tot forums!

Sara

Ook van ons een (erg verlate) Welkom op Het Forum!!

We wensen jullie veel sux6 en plezier met je plannen, en de geboorte van je kind!!

Rene

Ik heb een zoon. 12 Januari is mijn vriendin bevallen van een prachtige baby boy: Andreas.
Moeder en zoon maken het goed. Slapeloze ncahten en volle luiers, maar het is het allemaal waard.

Beste Jelmer en Monica,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.

Wij verblijven ook sinds december 2005 in Adelaide (sir visa). De banenjacht is ook voor ons geopend, de Nederlandse club hadden we nog niet bezocht, maar is blijkbaar niet een prio een op het to do lijstje begrijp ik.De meeting van 15 januari hebben we gemist, weet je toevallig de volgende? Komt er mogelijk meer jonge aanwas!

Groet Judith, 29 jr ( en Frank, 30jr) :wink:

Hoi Jelmer,
Welkom op het forum en van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!

:bye: Lin

Hi
Wij zouden graag willen weten waar die familiedag gehouden word en hoelaat het begint. Wij zijn namelijk ook op zoek naar contact met Nederlanders hier in Adelaide  :)

Groetjes
Ramon en Marjan

Back