SA - On Arrival Accommodation

tomdel

New Member
Hello there,

Wij verhuizen in januari naar Adelaide en maken gebruik van het 'meet & greet' pakket van de SA government. We hebben hierbij ook een aanvraag lopen voor On Arrival Accommodation. Een mooi initiatief van de overheid, maar we hebben tot op heden wel nog geen bevestiging dat we ook effectief een huurhuis via deze weg zullen vinden. Meer nog, er wordt ons zelfs aangeraden om ook uit te kijken naar een alternatief als er geen public house vrijkomt.
Heeft iemand hier ervaring mee? Moeten we nog even geduld hebben of toch beter al iets anders reserveren?

Groet,
Tom
 
He Tom,

Wij wachten ook met spanning op een reactie. Wij zouden zo rond deze tijd de bevestiging moeten krijgen. We komen namelijk 29 december aan.

Een eerdere poging om definitieve bevestiging te krijgen werd met een standaard-mail afgeketst. Ook in deze afketsmail werd met grote letters gezegd dat we voor backup behuizing moeten zorgen. Beetje vreemd omdat ik natuurlijk niets ga vastleggen zolang ik geen definitieve afwijzing van ze binnen heb: experience the Australian way denk ik dan maar, het zal wel goedkomen.

Geetz
Sabi
 
Wij zijn vorig jaar in Adelaide aangekomen en hebben wel gebruik gemaakt van de meet and greet service, maar niet van het "huis/accomodatie"-aanbod. 1 van de redenen was, wat jullie ook al aangeven, onzekerheid. Wij hebben daarom gewoon via internet zelf een accomodatie geregeld. Op deze manier heb je zelf ook meer controle over waar (plaats/suburb) je terecht komt en hoe je accomodatie eruit ziet.

Michel
 
Wij hebben meet&greet en de accomodatie gedaan. Wij kregen in het voortraject ook 'waarschuwingsbrieven' maar een kleine 2 weken van tevoren een bevestigingsbrief. Het adres zagen we pas voor het eerst toen we op Schiphol onze email nog even checkten.

Normaal kun je makkelijk een plekje tijdelijk vinden, het meest gebruikt worden cabins op campings waar er hier een paar rondom Adelaide zitten. Nadeeltje voor jullie is dat het maximaal hoogseizoen is van 25 Dec tot eind januari dus een cabin wordt dan lastig.

Van mensen die recenter hier zijn aangekomen (wij zijn hier ruim 3 jaar) begrijp ik dat de accomoatie service vrij volgeboekt zit dus er is altijd een kans dat het niet lukt.

MICHIEL
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik merk dat het dus bij iedereen hetzelfde loopt. Geduld hebben is dus de boodschap. Als we misschien toch voor een back-up kiezen, hebben jullie dan tips ivm caravan parks? Of is er nog private accomodation die jullie zouden aanraden? Ter info: wij hebben 2 kinderen van 9 en 6.
Groet,
Tom
 
Het is in Australie gebruikelijk dat op camping ook huisjes (cabins) staan, hier kennen we geen CenterParcs-achtige dingen. Campings kun je op internet vinden, twee grote ketens zijn http://www.big4.com.au en http://www.toptourist.com.au/

Hier staan een paar in Adelaide: http://www.big4.com.au/public/index.aspx?id=41&stateid=4&locationid=1
  • De eerste (shores caravan resort) heb ik goede verhalen van gehoord van emigranten die hun eerste weken daar doorbrachten. Ca 8km ten westen van de stad gok ik, aan het strand dus de kids zijn blij.
  • De tweede (Levi) hebben we een keer gestaan. Is een echte stadscamping dus veel mensen die een oude caravan daar neerzetten en daaromheen een schotel zetten, tuintje maken etc. Niet echt onze smaak maar heeft wellicht wel plek. Overigens 5 km NO van de stad en geen zwemgelegenheid dat ik me herinner
  • De derde (Marion) weet ik eigenlijk niets over, anders dan dat het ca 10km ten zuiden van de stad ligt en ik dacht dat er een zwembad bij was.
 
ook wij hebben OAA aangevraagd (met twee klein mannen is camperen niet echt een optie)
we hadden wel een back up plan (soort centre parcs achtig resort)
hebben pas 2 weken vooraf bevestigd gekregen en na veel aandringen ook het adres (anders zou alleen onze meet and greet het geweten hebben)
we zijn zeer tevreden over de service

wil je meer weten
PM me maar "mama_kristien"
ben nu wel niet ingelogd maar in toekomst wel

SA valt goed mee - werk vinden iets minder omdat we naar de zomervakantie toegaan "komkommertijd"
 
Hey Kristien,

Bedankt voor de reactie! Wonen jullie al in Adelaide? Al lang?
Wij vertrekken op 9 januari. Het zou zeer leuk zijn als we jullie nog wat vraagjes mogen stellen...

Vele groeten,
Tom & Co
 
Hoi

We hebben officieel bericht gehad dat onze aangevraagde On Arrival Accomodation beschikbaar is :lol:
We kregen de bevestiging op 9 december na een herinnerings-emailtje van onze kant. 31 december komen we aan dus we zijn blij dat die onzekerheid nu ook weg is. Alternatieve woonruimte nog effe regelen zo in het hoogseizoen zag ik eigenlijk niet zo zitten.

Volgens het mailtje horen we ongeveer een week van tevoren wat ons adres wordt. We zijn benieuwd!!!!

Greetz
Sabi
 
das goed nieuws voor jullie!  :smile:
hopelijk krijgen we binnenkort hetzelfde nieuws. wij komen aan op 11 januari...

tom&co
 
Yes! Deze morgen de bevestiging van onze OAA ontvangen.  :smile:  :smile: :smile:Die onzekerheid kunnen we dus al van ons lijstje schrappen. Nu nog even geduld om te weten te komen waar ons huis zich zal bevinden. Maar dat vinden we voorlopig minder belangrijk. Het belangrijkste is dat we al zeker zijn van een voorlopig dak boven ons hoofd. Van daaruit kunnen we dan op zoek naar een meer definitieve plek.
 
He tomdel,

Congrats :up: Weer een onzekerheid minder. Nu inderdaad nog ff wachten op het adres.

Wij kregen het adres een week na de officiele bevestiging binnen. Gelijk opgezocht op google Earth natuurlijk :smile:.... We zitten in de wijk Everard Park (ongeveer 3 km van het centrum). Huisnr 23 van 33 dus ik neem aan een appartementencomplex ofzo.

Greetz
Sabi
 
Hi Sabi,
5 Jaar geleden hebben wij ook gebruik gemaakt van On Arrival Accommodation en kwamen terecht in Everard Park. We hebben 5 weken in 25/33 Halmon Ave gezeten. Gelet op jouw nummer is dat naast waar jij terecht komt.
Het was allemaal basic, maar alles wat we nodig hadden was er. De buren waren aardig. Beneden woonde Brian in zijn eentje. Hij was vaak verlegen om een praatje en brouwde zelf bier. Ik heb hem dus vaak op 2 manieren geholpen.
Schuin tegenover woonde een dame alleen, haar naam is me ontschoten, maar die was ook heel aardig en rustig. Daar hebben we ook nog geborreld. Schuin beneden woonde iemand die doof was en dat was aan het TV volume wel te merken, maar om nu te zeggen dat we daar veel last van hadden.....
De Glenelg tram stopt bijna voor de deur, wat ideaal is als je naar de CBD moet. Reken erop dat je daar de eerste 2 weken veel doorbrengt met formulieren etc. in te vullen.
Mocht je nog specifieke vragen hebben, laat maar weten. Het is natuurlijk wel 5 jaar geleden en we hebben er slechts 5 weken gewoond (inmiddels al 2 keer verhuisd om het gemiddelde op peil te houden), maar ik kan me niet voorstellen dat het radicaal veranderd is. Radicale veranderingen bestaan sowieso niet in SA.

Cheers,
Richard
 
[quote author=leahandrichard link=topic=6066.msg77372#msg77372 date=1166656480]Radicale veranderingen bestaan sowieso niet in SA.[/quote]

haha!
 
Hi there

Nou, eindelijk ff online. We zitten nu een weekje in het huis van OAS. Alles aanwezig, niet echt schoon en er kan geen blind paard schade aan richten. Maar omdat we op de begane grond zitten van een complex van 3 etages wel heerlijk koel. Ook is het lekker ruim.
De ontvangst door de vrijwilligers van OAS was heel apart. Het was een op zich zeer vriendelijk ouder echtpaar maar ze waren behoorlijk gestressed dus we werden behoorlijk gerushed. Alles leek wel snel te moeten terwijl wij juist van het moment van aankomst wilden genieten.
But anyway: ze hebben ons naar ons nieuwe stulpje gebracht, van allerlei nuttige info voorzien en ons ook nog naar de winkel gebracht voor boodschappen, PERFECT! Een paar dagen later ben ik met Dennis (het mannelijke deel van het ontvangstcommitee) langs een paar caryards gereden en heb toen een auto gekocht. Hij was wel zo netjes om te vertellen dat hij me naar caryards ging brengen waar hij alle immigranten langsbracht en waar hij ook (een mij onbekende) fee kreeg voor het aanbrengen van klanten. Hangt wel een apart luchtje van belangenverstrengeling aan vind ik eigenlijk, maar ah well hij reed me rond en volgens mij heb ik een toppie auto gekocht!!

Ok, till later!!
Sabi
 
cool wonen jullie daar!!. Helemaal niet verkeerd en lekker centraal. Ik werk er 5 minuten lopen vandaan op south road. Vanmiddag nog getankt bij julie aan de overkant zeg maar :roll: :roll:

Ik weet het,... ik weet het, niks speciaals, maar op 1 of andere manier heeft het wel wat  :grin: :lol: :up:
 
o denis is super nice believe you me
and echt begaan met zijn "kinderen"
ja ze rushen wel maar da's omdat ze je graag naar je huisje brengen om te rusten - iets wat eerste dagen onontbeerlijk is
dat auto verhaal klinkt bekend - dus boodschap van algemeen belang "laat je niet pushen"
wij zijn tevreden van ons wagen - omdat we een jaarlang warranty hebben en de prijs naar omlaag hebben gehaald - maar we vermoeden wel dat er van de emigranten wordt geprofiteerd - je hebt tenslotte een wagen nodig en wil niet te veel geld eraan spenderen niet??
laat ik het zo stellen we hebben ons warranty al vaaak mogen inroepen want ons karretje was zo goed als versleten
positieve noot - buiten de motor en de carroserie is alles nu vernieuwd en rijdt ons bakkie als een droom
veeel plezier in adelaide - en vergeet zeker niet je dagelijkse portie beach  :up: we don't anyway
 
Ik heb vanochtend te horen gekregen dat de OAA service niet doorgaat, vanwege de drukte in Adelaide. Het gaat om woonruimte voor mij alleen. Zijn er nog andere mensen die een negatief bericht hebben gekregen? Ik kom 6 maart aan in Adelaide.

Heb dus maar een bed gereserveerd in het beste hostel van Adelaide (BackpackOz)

Een potentiele werkgever had aangegeven mij wel te willen helpen met zoeken naar woonruimte, maar ik weet nog helemaal niet waar ik wil gaan wonen (en werken)

Bart
 


OFX
Back
Top