SA peeps, ik heb (reis)advies nodig...

Sabz

Active Member
Op 14 januari roadtrip ik met 2 vrienden naar Adelaide waar 5 dagen later Swingkamp OZ begint (een week lang mijn Swingdance vaardigheden trainen: yes!!!).

We hebben dus 5 dagen om er te komen, Plan is dag 1 de Grampians kort aan te doen, want ik <3 de Grampians. Verder nog niets gepland. De Great Ocean Road hebben we allemaal al 10 keer gezien, dus dat hoeft niet zo. Wie oh wie heeft advies voor juweeljes richting Adelaide en/of in de buurt van Adelaide? Kangaroo Island is ons iets te duur. Bij voorkeur kamperen. Luxe is niet nodig, we zijn hardcore genoeg, haha.

Ik zie hier altijd zoveel mensen uit SA en ik hoop dat jullie ideeen hebben :)
Alvast bedankt!
 
Als je kijkt naar ten zuiden van Adelaide heb je Deep creek voor basic kamperen, Victor Harbour en omgeving, bv Port Elliott is populair voor gezinnen, als je van strand houdt. Dat is wel wat toeristischer.
Heel veel verder zijn we ook nog niet geweest (behalve de GOR en KI)... Hahndorf is ook leuk. En natuurlijk bij Wilpena maar dat is nogal uit de richting ;).

Overigens gaan vrienden van hier ook naar Swingkamp :).
 
Dankjewel Lamarck. Deep Creek lijkt me mooi (fan van bomen en cliffs!)
En leuk, zeg maar dat ze me ten dans moeten vragen, haha.
 
Op 14 januari roadtrip ik met 2 vrienden naar Adelaide waar 5 dagen later Swingkamp OZ begint (een week lang mijn Swingdance vaardigheden trainen: yes!!!).

We hebben dus 5 dagen om er te komen, Plan is dag 1 de Grampians kort aan te doen, want ik <3 de Grampians. Verder nog niets gepland. De Great Ocean Road hebben we allemaal al 10 keer gezien, dus dat hoeft niet zo. Wie oh wie heeft advies voor juweeljes richting Adelaide en/of in de buurt van Adelaide? Kangaroo Island is ons iets te duur. Bij voorkeur kamperen. Luxe is niet nodig, we zijn hardcore genoeg, haha.

Ik zie hier altijd zoveel mensen uit SA en ik hoop dat jullie ideeen hebben :)
Alvast bedankt!

een echte aanrader in Halls Gap (the Grampians) is http://www.hallsgaplakeside.com/

wij zijn nu al 3 keer geweest, en het is een heel mooie camping met veel kangaroes & emus op en naast de camping, simple of luxe accomodatie en een ook nog eens een nederlands eigenaaresse (Josephine) met haar Aussie hubby Rohan.
 
Ook wij waren een week in de Grampians, bij Josephine en....we gaan zeker een paar keer terug!! De Grampians zijn gewoonweg prachtig!
 
Dank voor het advies allen! Het wordt waarschijnlijk eerst The grampians, dan kanoen in Lower Glenelg river + Grot, dan Robe met omliggende meertjes en tenslotte Deep Creek. In Adelaide de woensdag vrij dus wijntjes drinken in the Hills is ook opgenomen in het programma.
(Beepmeep Naracoorte is helaas iets teveel uit de richting)

Fijne jaarwisseling allemaal!
 
Hmmm, aangezien de hele week 40+ C wordt voorspeld moeten we misschien de reis inkorten of aanpassen om niet te smelten :(
Vorige week in Tasmanie nog half bevroren 's nachts en nu dit. Het is ook nooit goed (einde weer-klaag-modus)
 
We rijden morgenochtend in 1 keer door. Ben erg blij dat we uiteindelijk niet gegaan zijn (Grampians). Allememachies, wat een timing weer. Een vriend van me is vandaag al gaan rijden en zag onderweg veel kleine branden en blusvliegtuigjes. Heftig hoor!!
 
Back
Top