Salaris indicatie voor Ingenieurs in Oz

:lol: :lol: :lol: :lol:

Het blijft een verhaal van appels en peren (laat ik die discussie alvast bij voorbaat liggen) maar als je dat vergelijkt met hoe engineers hier in Nederland worden gewaardeerd... en dan maar mopperen dat het zo belabberd gesteld is met de innovatie...

Psies!!

Ik heb aan het begin van vorig jaar een hoop verantwoordelijkheid er bij gekregen, draai nu een teampje van 3 man. Ben verantwoordelijk voor heel het mechanische ontwikkelstuk aan een nieuw beademingsapparaat, en wat denk je: word ik daarvoor toch wel bijzonder gewaardeerd met 2,5% loonsverhoging!! :up:

Nou, als ik eerder had geweten voor al die sores 75 eurootjes te krijgen, dan had het voor mij niet gehoeven.

Maar goed, er zijn er nog veel die het een stuk slechter hebben.

Nu nog ff de gal van de vloer opdweilen, en we kunnen weer verder. :-D

Bart

Mwahaha ik dacht bij mijn vorige loonsverhoging ook "jonge jonge nou zeg, dankjewel hoor, als ik dat nou opspaar en de volgende maand nog eens dan kunnen we daarvan nog eens lekker uit eten... bij de chinees dan".

Komt een engineer bij zijn baas, die zegt "Je krijgt loonsverhoging! 1,6%!" waarop de engineer over de tafel klimt, zijn baas stevig beetpakt en hem plat op zijn gezicht zoent. "Nou ja zeg, zoveel loonsverhoging is het ook niet dat je me daar zo dankbaar voor moet zijn..." -"Nee, ik ben ook niet dankbaar, maar als ik gen@@id word dan wil ik zoenen ook!"

[quote author=Bartman link=topic=3656.msg43095#msg43095 date=1137071609]
Hallo allemaal.

Ik heb wat rond zitten surfen, en vond een site waarop je de salarissen van Ingenieurs kon bekijken. http://www.apesma.asn.au/newsviews/professional_network/2005/dec_jan_05_06/salary_survey.asp

Nu wordt er gesproken over verschillende levels; hoe hoger het level hoe meer salaris.

Maar kan iemand mij vertellen hoe de onderverdeling tussen de levels ligt? Wanneer val je in welk level?

Bart

[/quote]

bedankt voor die site. Het een en ander wordt mij nu wel duidelijker, maar toch vind ik het vreemd dat we vacatures aangeboden krijgen met uiteen lopende levels. Dit zullen we dan waarschijnlijk zelf moeten vragen of vragen om meer geld( bij sommigen)

:fish:

[quote author=landmiles link=topic=3656.msg43988#msg43988 date=1137661434]

Komt een engineer bij zijn baas, die zegt "Je krijgt loonsverhoging! 1,6%!" waarop de engineer over de tafel klimt, zijn baas stevig beetpakt en hem plat op zijn gezicht zoent. "Nou ja zeg, zoveel loonsverhoging is het ook niet dat je me daar zo dankbaar voor moet zijn..." -"Nee, ik ben ook niet dankbaar, maar als ik gen@@id word dan wil ik zoenen ook!"
[/quote]

:-D  :lol1: :lol1: :rotflmao: :lol1: :rotflmao:

O, boy, loonsverhogingen. Nou kreeg ik een brief dat ik 1% erbij kreeg.
Maar goed. Gelukkig ging ik er wel op vooruit wat betreft de rest. Kom nu dit jaar toch op (alles meegerekend) € 75,= meer koopkracht. De heren in Den Haag hebben hun belofte bij mij toch waargemaakt.

Hallo beste xpditers,

Hierbij nog wat links met salaris nivo's voor onder andere ingenieurs maar ook voor diverse andere beroepen. Het genoemde loon geeft je een beetje een idee waar gemiddeld me gerekend wordt.

http://www.michaelpage.com.au/ContentArticle/page/7231/title/Salary-Survey.html

http://www.hays.com.au/salary/default.aspx

Groetjes jusi

Mijn vuistregel voor de werkzoekende werktuigbouwkundig ingenieur:

In Queensland verdien je 70.000 $ (je begint bij 50.000).
Een dieselfitter (vrachtwagenmonteur) haalt 140.000. In de mijnen. Electriciens, loodgieters, eigenlijk alle VAKmensen halen ook dat soort salarissen. Maar ingenieurs niet.

Behalve civiele ingenieurs.

Trouwens, er is toch geen (industrieel) werk.

Voor het geld hoef je -als ingenieur- niet naar Australie vertrekken.

---paul---

[quote author=hawk link=topic=3656.msg49690#msg49690 date=1140989835]
O, boy, loonsverhogingen. Nou kreeg ik een brief dat ik 1% erbij kreeg.
Maar goed. Gelukkig ging ik er wel op vooruit wat betreft de rest. Kom nu dit jaar toch op (alles meegerekend) € 75,= meer koopkracht. De heren in Den Haag hebben hun belofte bij mij toch waargemaakt.
[/quote]

1%.........belofte waargemaakt :-( :-o,  Begin jij ook maar alvast over die tafel te klimmen :up:

Jack :evil:

[quote author=cliffhanger link=topic=3656.msg64994#msg64994 date=1152372811]
Behalve civiele ingenieurs.[/quote]

Zoals wij. YaLiShanDa (5 jaar ervaring) heeft een bod liggen voor een (lerende) functie als constructeur, iets onder de 70K. Ik (9 jaar) kwam met veel hangen en wurgen wat boven die 70 uit, en zou er vergeleken met hier dus op achteruit gaan als ik daar op in zou gaan. Ondanks de hooggespannen verwachtingen, gewekt door de Expo, moet je ook als civil engineer niet die kant op om rijk te worden, dan kun je net zo goed hier blijven. Tenzij er nog andere redenen zijn om te gaan... ;-)

Als je in de mijnbouw gaat werken kan ik me voorstellen dat je meer verdient. Lange dagen, lange weken, zwaar werk, zware omstandigheden en ver van huis.

@Hawk ;-) Dat is nou het Zoet gozer, het Zoet van Balkenende en Co. Ik heb zolang ik al werk maar een paar salarisverhogingen gehad die ik echt heb gemerkt, en die waren alle het gevolg van een nieuwe baan. Jobhoppers worden beloond, trouwe loonslaven gepiepeld. It's not fair and you know it... dus hop zoveel je kunt, niet elke maand (dat is slecht voor je geloofwaardigheid) maar als het even kan elke twee jaar.

[quote author=cliffhanger link=topic=3656.msg64994#msg64994 date=1152372811]

Een dieselfitter (vrachtwagenmonteur) haalt 140.000. In de mijnen. Electriciens, loodgieters, eigenlijk alle VAKmensen halen ook dat soort salarissen. Maar ingenieurs niet.

[/quote]

Ach ja, hadden we maar een vak moeten leren.

In WA is het zo ongeveer wat je vraagt, dat kun je ook krijgen.
Ze hebben te kort aan alle disciplines.
Toen ik een baan aangeboden kreeg in Perth, vroegen ze wat ik wilde verdienen.
Aangezien ik niet wist hoe de lonen liggen in Oz, heb ik dat aan vrienden in Perth gevraagd. Die hebben hun vrienden gevraagd en kwamen toen op een range. Ik ben daar in het midden gaan zitten en dat was gelijk goed, extra was 11% super.
Voor mij was dat gelijk 1.6 maal hoger dan in NL.
Dus volgens mij is er geen echte level op dit moment. Er is zoveel tekort.

Toch Wilco,

Als ik goed zoek, dan is de spoeling nog steeds dun voor mij. (in SA en WA)

Ik moet het hebben van ontwikkeling van geavanceerde apparatuur in kunststoffen en metalen, fijnmechanisch/mechatronisch... (denk aan beademingsapparatuur voor de thuismarkt, of machines voor het vervaardigen van microchips...)

Ik zie een heleboel vacatures voor werktuigbouwers die machines voor de mijnbouw moeten ontwerpen, maar ik zit nu eenmaal niet in de zware hoek.

Of denk jij dit het niet zo veel uitmaakt? Welke hoek zit jij zelf?

Bart

Bart,
Zelf ben ik Planning Engineer en ben werkzaam in de petro-chemische industrie.
In deze hoek is daar veel werk voor. Iedere week komen er bij ons weer nieuwe mensen binnen.
Ik werk nu aan een project dat pas afgelopen mei gestart is en doorloopt tot en met begin 2009.
We ontwerpen en bouwen een gasplatform met gasplant in Nieuw Zeeland en doen de aankoop ervan.
Waarschijnlijk zit er in de ontwikkelings hoek minder groei, dat het daarom stiller is.

Wilco

Hallo allemaal,

Ik heb sinds vandaag een baan hier in QLD als mileukundig ing. en ik dacht ik zal eens op xpdite kijken of er iets over te vinden is.  Heb nu een baan als Envrionmental officer bij SRWP alliance, zonder moeite heb ik er 75k uitgesleept + super + telefoon + laptop + 4wheel drive volgens mij is het wel redelijk marktconform. Maar eerlijk gezegd heb ik niet echt gezocht wat "normaal" is dus als iemand er wat over wil zeggen heel graag (heb de links ook even bekeken maar dat is toch moeilijk om naar real life te vertalen)

Als reactie op een post van landmiles geloof ik: Op dit moment is de vraag naar civil engineers enorm groot met voldoende ervaring moet je makkelijk 100k redden, en als je bereid bent om naar de mijnen te gaan mag je daar nog best wat bij optellen. Volgens de 6 recruiters die ik gesproken heb tenminste.

Ik hoor het graag!

Groeten jasper

Back