salaris partner

marymary

XPdite Sponsor
ik heb alle gegevens opgeslagen die hier te vinden zijn over een spouse visum.  ik vraag me alleen af hoe het zit met de financien van mijn partner. Ik begrijp dat ik moet sponseren, ik kan wel aantonen dat ik lanegere tijd heb gewerkt en neem ook geld mee. Maar mijn partner krijgt handje contantje betaals en heeft geen loonstroken of iets dergelijks. We zitten er al achteraan. Vraag me af of het problemen geeft voor het aanvrgaen van zijn visum.
Moet je trouwens sponseren? Dat kan toch alleen als ik al daar zou wonen?

Marymary,

Wanneer je op een spuse visum naar Oz wil vertrekken moet je spouse je sponsoren. Wanneer hij niet voldoende verdiend om je te kunnen onderhouden in het geval je geen werk kan vinden dan zal je een Assurer of Support moeten vinden. Dit kan een familie lid van je spouse zijn of een goed vriend, zolang diegene maar voldoende verdiend om zichzelf maar ook jullie te kunnen onderhouden in boven genoemd geval.
Verder is het zo dat je bij je aanvraag moet kunnen aantonen middels taxreturns of loonstroken dat je spouse een steady job heeft gehad of in ieder geval inkomen over de voorgaande 2 jaar. Verder moet hij aantonen dat jullie een onderkomen hebben en familie hebben die jullie steunen.

'K hoop dat dit een beetje je vraag beantwoord en dat je hiermee verder kan.
Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het wel  :up:

Gr.Koen

Nou, ik was de sponsor(ik ben Australian citizen), en ik was toen 21, en studeerde nog, en had net mijn bijbaantje opgezegd..... En wij hebben het visum gekregen!  :lol:
Maar Pascal(mijn man, voor wie het visum dus was) had vast werk, en we hadden ongeveer 10 of 20 duizend euro spaargeld(ik weet het niet meer, is al 2 jaar geleden!!)
Ook gingen we eerst bij een vriendin logeren, en hebben we gezegd dat we daar zouden blijven totdat in ieder geval 1 van ons een baan zou vinden. Ook zeiden we dat we alle baantjes aan wilde nemen(was uiteindelijk niet nodig). En dat we twee jaar konden overleven op ons spaargeld, met berekening erbij. (ok, dat was wel moeilijk gegaan als we dat hadden moeten doen, maar dat ging toch niet gebeuren!)
Ook had ik een paar oude loonstrookjes van mijn verschillende bijbaantjes toegevoegd(kamermeisje, receptioniste, waitress) om te laten zien dat ik met die ervaring makkelijk een baantje kon vinden in Aus.

succes :)

He marymary en natuurlijk de anderen,

Ik had een vergelijkbare vraag en denk nu ook het antwoord te hebben (dus verbeter maar mocht het niet zo zijn). Ik ben nederlander vriendin australisch, wonen nu in NL (zij op verblijfsvergunning onbeperkte tijd)  en willen graag nog dit jaar via een schnell procedure richting OZ. In NL heb ik een goede baan en mijn vriendin niet echt doordat haar NL's niet super is :cry: :oops:. Dus strikt genomen zou mijn vriendin niet als sponsor kunnen optreden omdat er niet voldoende financiele garanties zijn. Wanneer er echter gekeken wordt naar de potenties (kijk maar bij simone) dan durfen ze het wel gewoon aan. Zeker als je nog kan aantonen dat je wat financiele reserves hebt zou dit geen probleem op moeten leveren :up: :up:!

Ik heb ook nog een vraag (heb de zoekfunctie al gebruikt maar kon niets vinden) hoe snel is de schnell procedure op dit moment?? MAW als ik nu bel wanneer heb ik dan bij benadering mijn afspraak? :cool:

ciao jap

Hoi Jap,

Ik heb eind november gebeld en kon een datum kiezen, 16 december of 6 januari, ik heb voor de laatste gekozen. Houd er dus rekening mee dat het tussen de 2 weken en een maand ligt. Verder is het zo dat de prijs van het visum per 01-01-2006 omhoog is gegaan naar €870,- voor het visum. :up: (ik weet niet of dit al is aangepast op de diverse websites).

Gr.Koen

he koen,

Thanks! we zijn nog wel ff bezig met die documenten dus ergens mei zou super zijn! kunnen we dus mooi een datum uitzoeken!

Nogmaals bedankt! dit is echt een supersite!

Ciao

jasper

[quote author=Koengaroo link=topic=3698.msg44108#msg44108 date=1137746751]
Verder is het zo dat de prijs van het visum per 01-01-2006 omhoog is gegaan naar €870,- voor het visum.
[/quote]

Uit interesse, moet je die 870 euro altijd betalen, ongeacht het resultaat van je visum-aanvraag?

[quote author=AJ link=topic=3698.msg44290#msg44290 date=1137862098]
Uit interesse, moet je die 870 euro altijd betalen, ongeacht het resultaat van je visum-aanvraag?
[/quote]

Ja, ik dacht het wel. Dit zijn volgens mij gewoon de kosten van het afhandelen van je aanvraag - al dan niet succesvol.

Je moet inderdaad betalen AJ, net als bij de TRA of VETASSES en bij DIMIA betaal je voor de aanvraag en behandeling ervan en niet voor de uitkomst. Hoewel we natuurlijk wel voor een positief resultaat gaan  :up:

groetjes Miranda  :)

[quote author=Koengaroo link=topic=3698.msg43779#msg43779 date=1137509489]
Marymary,

Wanneer je op een spuse visum naar Oz wil vertrekken moet je spouse je sponsoren. Wanneer hij niet voldoende verdiend om je te kunnen onderhouden in het geval je geen werk kan vinden dan zal je een Assurer of Support moeten vinden. Dit kan een familie lid van je spouse zijn of een goed vriend, zolang diegene maar voldoende verdiend om zichzelf maar ook jullie te kunnen onderhouden in boven genoemd geval.
Verder is het zo dat je bij je aanvraag moet kunnen aantonen middels taxreturns of loonstroken dat je spouse een steady job heeft gehad of in ieder geval inkomen over de voorgaande 2 jaar. Verder moet hij aantonen dat jullie een onderkomen hebben en familie hebben die jullie steunen.

Gr.Koen
[/quote]

Hoi Koen
ik zal even onze sitautie uitleggen. Ik [Mary] woon nu ook in Nederland, ik heb beide nationaliteiten. We willen samen naar Australie. Ik snap alleen niet waarom mijn vriend mij moet kunnen onderhouden en niet andersom? Hij gaat toch met mij mee als je het zo bekijkt. Ik kan hem toch sponseren? Ik heb voldoende middelen om ons beiden een paar jaar te kunnen onderhouden. Waarom moet hij aantonen dat hij een vaste baan heeft gehad etc. Dat heeft hij wel gehad, alleen de beste werkgever heeft een groot deel zwart uitbetaald. Dus op papier heeft hij niet veel verdiend. Ik heb op dit moment een vaste baan gedurende zo'n 18 jaar.

[quote author=marymary link=topic=3698.msg44528#msg44528 date=1138002727]
[quote author=Koengaroo link=topic=3698.msg43779#msg43779 date=1137509489]
Marymary,

Gr.Koen
[/quote]

Hoi Koen
ik zal even onze sitautie uitleggen. Ik [Mary] woon nu ook in Nederland, ik heb beide nationaliteiten. We willen samen naar Australie. Ik snap alleen niet waarom mijn vriend mij moet kunnen onderhouden en niet andersom? Hij gaat toch met mij mee als je het zo bekijkt. Ik kan hem toch sponseren? Ik heb voldoende middelen om ons beiden een paar jaar te kunnen onderhouden. Waarom moet hij aantonen dat hij een vaste baan heeft gehad etc. Dat heeft hij wel gehad, alleen de beste werkgever heeft een groot deel zwart uitbetaald. Dus op papier heeft hij niet veel verdiend. Ik heb op dit moment een vaste baan gedurende zo'n 18 jaar.
[/quote]

Ohhh, dan is het simple ja! Jij sponsort dus hem, hoe het dus ook eigenlijk hoort!
Volgens mij hoeft hij niet te laten zien van werk enz.
Maar goed, gewoon beide zo veel mogelijk laten zien, want je hebt dus nog geen baan in Australie, en ook geen huis lijkt me.

:)

Hoi Mary,

Precies wat Simone al zei, dan sponser jij hem en hoeft hij alleen aan te tonen dat ook hij wat spaargeld heeft.
Voor de rest is het dus niet moeilijk.  :up:

Wordt het allemaal reuze makkelijk voor je.

Verder om terug tekomen op de application fee. Deze moet je betalen zonder de garantie van het verkrijgen van een visum. :|

Gr.Koen

oke dan snap ik het. reuze makkelijk is een groot woord. We zijn namelijk nog niet zo heel lang samen. Als we het visum gaan aanvragen, zijn we een jaar samen en wonen we 7 maanden samen. Hopelijk net genoeg. Ben druk bezig met material aan het verzamelen. Van de zomer ben ik nog met zijn familie opd efoto geweest, zo'n echte familie foto met iedereen erop. En gelukkig sta ik naast Roel.
We hebben binnenkort ook een gezamelijke rekening. We hebben alleen geen rekeningen die op beide namen staan. Hij is namelijk bij mij in komen wonen en gas, elektra etc. staat altijd maar op 1 naam. Als jullie nog tips hebben als bewijsmateriaal, wat ik nu kan regelen dan hoor ik het graag.
Super al die hulp hier.

Hallo allemaal,
Ik zit nu een jaar in austrlaie na het krijgen van mijn spouse visa. Wij zijn nu dus getrouwd. Mijn man was met mij in nederland op een werkvisum. Ik heb gewoon alles uitgelegd in mijn 'statement' (ik kan even niet op het woord komen). Ook dat we samen de rekeningen betalen en dat we werk hebben en alle loonstroken erbij. Wij hadden geen adres in Australie, we hebben volgens mij wel het adres van zijn moeder opgegeven. We hebben ook referenties van zijn banen bijgeloten vanaf dat hij begonnen is met zijn diploma. We hadden maar 5000 euro spaargeld. Hopelijk heb je hier wat aan.

Hoe zou het in mijn geval zijn? Ik heb de australische nationaliteit en zal dus mijn man moeten sponseren. Ik werk maar part-time, dus van dat salaris kan ik ons beide niet onderhouden en mijn man is zelfstandig. Hij heeft dus geen loonstrookjes. We zullen dus met de cijfers van de afgelopen jaren op de proppen moeten komen. We hebben al ons spaargeld in zijn zaak gestoken, dus van spaargeld is weinig sprake meer. Wel zullen we 2 panden verkopen als we vertrekken en daardoor een klein kapitaaltje hebben, maar op dit moment kunnen we natuurlijk nog niet aantonen hoeveel dat zal zijn. We schatten dat we er wel een jaar of 2 a 3 van kunnen rondkomen, indien we allebei geen werk hebben in Australie. Zou dit alles problemen kunnen opleveren voor zijn visum?

Groetjes, Ozzie

[quote author=Ozziegirl link=topic=3698.msg50103#msg50103 date=1141289271]
Hoe zou het in mijn geval zijn? Ik heb de australische nationaliteit en zal dus mijn man moeten sponseren. Ik werk maar part-time, dus van dat salaris kan ik ons beide niet onderhouden en mijn man is zelfstandig. Hij heeft dus geen loonstrookjes. We zullen dus met de cijfers van de afgelopen jaren op de proppen moeten komen. We hebben al ons spaargeld in zijn zaak gestoken, dus van spaargeld is weinig sprake meer. Wel zullen we 2 panden verkopen als we vertrekken en daardoor een klein kapitaaltje hebben, maar op dit moment kunnen we natuurlijk nog niet aantonen hoeveel dat zal zijn. We schatten dat we er wel een jaar of 2 a 3 van kunnen rondkomen, indien we allebei geen werk hebben in Australie. Zou dit alles problemen kunnen opleveren voor zijn visum?

Groetjes, Ozzie
[/quote]

Lijkt  me gek dat daar problemen van komen, maar ik ben zeker GEEN expert!!
Ik denk dat je sowieso moet gaan aantonen hoeveel je verwacht te kunnen krijgen voor die panden, en hoe je het hebt uitgerekent dat je daar van zoveel jaar kunt leven, etc etc.
Dat heb ik toen gedaan: een sommetje gemaakt dat we 2 jaar van ons spaargeld zouden kunnen overleven als het moest(en dan erbij gezegd dat het ons heel gek leek dat dat nodig zou zijn, etc etc)

succes :)

gr

Simone (een half aussie girl)

p.s. vandaag hebben wij de papieren voor zijn permanent residence aanvraag binnen. Moeten alles voor de tweede keer gaan bewijzen! (wordt niet moeilijk, hebben o.a. een huis gekocht, en een hond, ha ha!)

hey ozzie,
ik ben ook geen expert op het gebied van emigreren maar het lijkt mij handig dat je de panden die je gaat verkopen toch moet laten taxeren, Hiermee heb je een duidelijke en vooral officiele waarde bepaling gekrgen waarmee je kan aantonen dat er een eigen kapitaal mee gaat, als je de taxaties laat vertalen heb je meteen een goede basis gevormd voor een eventuele aanvraag.

Ik kan het mis hebben maar ik denk dat waarde bepaling jullie sleutelwoord is....

gr marco

Hoe zit dat met ons?

Mijn australische vriend heeft geen baantje is wel hard opzoek voor baker apprentice maar daar kan hij mij niet van onderhouden.
Zelf heb ik ook geen baantje.
Wel heb ik genoeg geld op de bank om mezelf te onderhouden en eventueel kan mijn australische vriend zijn moeder wel als sponsor voor mij staan.

Is dat genoeg voor een spouse visum?

Back