[quote author=marymary link=topic=3698.msg44528#msg44528 date=1138002727]
[quote author=Koengaroo link=topic=3698.msg43779#msg43779 date=1137509489]
Marymary,
Wanneer je op een spuse visum naar Oz wil vertrekken moet je spouse je sponsoren. Wanneer hij niet voldoende verdiend om je te kunnen onderhouden in het geval je geen werk kan vinden dan zal je een Assurer of Support moeten vinden. Dit kan een familie lid van je spouse zijn of een goed vriend, zolang diegene maar voldoende verdiend om zichzelf maar ook jullie te kunnen onderhouden in boven genoemd geval.
Verder is het zo dat je bij je aanvraag moet kunnen aantonen middels taxreturns of loonstroken dat je spouse een steady job heeft gehad of in ieder geval inkomen over de voorgaande 2 jaar. Verder moet hij aantonen dat jullie een onderkomen hebben en familie hebben die jullie steunen.
'K hoop dat dit een beetje je vraag beantwoord en dat je hiermee verder kan.
Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het wel
Gr.Koen
[/quote]
Hoi Koen
ik zal even onze sitautie uitleggen. Ik [Mary] woon nu ook in Nederland, ik heb beide nationaliteiten. We willen samen naar Australie. Ik snap alleen niet waarom mijn vriend mij moet kunnen onderhouden en niet andersom? Hij gaat toch met mij mee als je het zo bekijkt. Ik kan hem toch sponseren? Ik heb voldoende middelen om ons beiden een paar jaar te kunnen onderhouden. Waarom moet hij aantonen dat hij een vaste baan heeft gehad etc. Dat heeft hij wel gehad, alleen de beste werkgever heeft een groot deel zwart uitbetaald. Dus op papier heeft hij niet veel verdiend. Ik heb op dit moment een vaste baan gedurende zo'n 18 jaar.
[/quote]
Ohhh, dan is het simple ja! Jij sponsort dus hem, hoe het dus ook eigenlijk hoort!
Volgens mij hoeft hij niet te laten zien van werk enz.
Maar goed, gewoon beide zo veel mogelijk laten zien, want je hebt dus nog geen baan in Australie, en ook geen huis lijkt me.