Salaris per maand/jaar verschil bruto-netto en extra's in NSW/Sydney?

benrelou

New Member
Hoi,

Ik werk hier in NL op een accoutantskantoor als een assistent-accountant/administrateur(ongeveer 5jr), ik wil dit werk ook in Australië gaan doen, zeker in de begin periode, misschien wil ik daarna overstappen naar een baan in de sport..

Hoeveel verdien je ongeveer per maand als je werkzaam bent in of rond Sydney zowel als assistent-accountant/administrateur als werkzaam in de sport-omgeving? Hoeveel houd je netto over en is er daar ook sprake van vakantiegeld en/of winstuitkeringen?

Eventuele andere tips zijn ook welkom!!

Alvast bedankt!

Mvg,

Ben
 
Hoi Ben,

Mischien kun je antwoord op je vraag vinden in de salary guide op de site van roberthalf.com.au.

Succes.
 
@ Esther dank je!

Zijn er nog meer mensen de een beetje een simpel voorbeeld kunnen geven van verschil bruto-netto loon?
 
Je kan op de jobsites kijken voor wat je ong. kan verdienenen in zo'n baan:
http://www.mycareer.com.au
http://www.jobsearch.gov.au

en voor de belastingtarieven op www.ato.gov.au

Winstuitkeringen? Ligt er aan wat je zelf bedingt in je onderhandelingen,
vakantiegeld....meestal niet of je moet het zelf bedingen.
Basis is: permanente baan: wel vakantiedagen (betaald met een loading van circa 15% of zoiets per dag dat je
vrijhebt, dus niet als in NL) en betaalde ziektedagen gemiddeld 10 per jaar. Casual baan, géén betaalde vakantiedagen
en/of betaalde ziektedagen, die zitten in je loading (een percentage dat je krijgt boven je gewone loon omdat je dus
geen ziektedagen en/of vakantiedagen hebt). Maakt het uit? Ach met permanent kan je ook binnen 1 week op straat staan,
aan de andere kant, als je je werk goed doet waarom zouden ze je dan weg willen hebben.

Succes!
 
De z.g. vakantie "loading" van 17.5 percent is wettelijk zo,n 7-8 jaar geleden verwijderd, dus officieel bestaat deze niet meer.
Wel is het zo dat sommige werkgevers er nog mee door gingen/gaan ook al om het feit dat ze een bepaalde CAO hadden, maar uiteindelijk zal het helemaal verdwijnen.
Dus bij een nieuwe werkgever moet je er in principe niet meer op rekenen.
Er bestaan al verschillende draadjes (ook van mij) over dit onderwerp.
Cheers
Jan
 
"ziek" dagen worden vervangen door "personal care" dagen. Kan je dus gebruiken ALS je ziek bent maar ook sls je partner, kind, vader, moeder etc ziek zijn. Ook voor overlijden van bv familielid zijn dus deze dagen te gebruiken. ALS je dagen op zijn heb je dus pech ALS je zelf ziek wordt. Gebeurd je ziekte/ ongeval op je werk Dan wordt oa de loonbetaling door workers comp. Vergoed. Ook ALS je een ongeluk krijgt van of naar je werk valt dat weer onder workers comp. En kost je dat geen ziek dagen of zoals het nu officieel heet "personal care" dagen.

Cheers

willem
 
Er is dus een duidelijk verschil dat als je in het week end van je paard valt, een been breekt, dan krijg je alleen het aantal ziektedagen van "wat nog open staat" uitbetaald, dus als dat 8 dagen zijn en je zit nog 5 weken erna met je poot omhoog, dan wordt er dus niet betaald.

Wettelijk is het aantal ziektedagen per jaar :5, dat is ong. 7 jaar geleden besloten door de regering, maar de meeste werkgevers geven 8, sommige meer en vooral het gouvernement die geven vaak tot 15 ziektedagen per jaar.
Dus het ligt helemaal aan de werkgever, die bepaalt.....met of zonder vakbond afspraken.

Mocht je een been breken tijdens je werk, dan wordt je de gehele ziekte periode betaald door je werkgever, want hij is voor bedrijfsongevallen verzekerd.

Wat betreft het reis gedeelte NAAR en TERUG van werk, dat weet ik niet zeker, maar dacht dat dit er zo,n 10-12 jaar geleden is afgehaald.
Er was een hele ophef over deze affaire toendertijd.
Maar als jij het uitgezocht hebt Willem, dan zal je wel gelijk hebben, toch ff checken lijkt me.

In NL is er geen verschil waar en wanneer je je been breekt, maar in OZ is dit totaal anders. Opgelet dus!
Over dit onderwerp bestaan diverse draadjes.
Jan
 
Hoi Jan en andere forumleden. Ja van en naar werk valt er ook onder, heb er net een maand of wat geleden een cursus over gehad. Sommige bedrijven laten je ook je ziekdagen/ personal care days opsparen ALS je ze niet in dat jaar gebruikt. Dit is per werkgever/branch verschillend. Doordat je maar een bepaakd aantal ziekdagen hebt en je dus langer ziek kunt zijn dan je "opgespaarde" ziekdagen wordt er hier in Australie net zoals in de USA er vrolijk op los geprocedeerd om dus maar iets of iemand aansprakelijk te stellen.

Ook de rit naar en van een personeelsuitje. ( denk aan de komende Christmas parties) vallen hieronder.

Cheers

willem
 
"ziek" dagen worden vervangen door "personal care" dagen. Kan je dus gebruiken ALS je ziek bent maar ook sls je partner, kind, vader, moeder etc ziek zijn. Ook voor overlijden van bv familielid zijn dus deze dagen te gebruiken. ALS je dagen op zijn heb je dus pech ALS je zelf ziek wordt. Gebeurd je ziekte/ ongeval op je werk Dan wordt oa de loonbetaling door workers comp. Vergoed. Ook ALS je een ongeluk krijgt van of naar je werk valt dat weer onder workers comp. En kost je dat geen ziek dagen of zoals het nu officieel heet "personal care" dagen.
Ik weet niet hoe het in NT zit, maar in NSW noemen ze het nog steeds "sick leave". Voor "carer's leave" kun je wel je "sick leave" gebruiken, maar ook je vakantiedagen, opgebouwd overwerk etc. (http://www.industrialrelations.nsw.gov.au/Parents_and_Carers/Personal_carers_leave.html). Sick leave is dus niet vervangen door personal care leave of hoe je het ook wil noemen.
 
Bedankt voor alle reacties!

Zou alleen nog willen weten hoeveel je nu netto ongeveer overhoudt?

Stel je krijgt 3000 oz dollar per maand hoeveel hou je daar dan nog van over, dat je dus op je bankrekening krijgt??

Bvd!
 
Bedankt voor alle reacties!

Zou alleen nog willen weten hoeveel je nu netto ongeveer overhoudt?

Stel je krijgt 3000 oz dollar per maand hoeveel hou je daar dan nog van over, dat je dus op je bankrekening krijgt??

Bvd!
Je betaald dan, aan income tax, per jaar;

Van $35,001 tot $80,000------>$4,350 plus 30c for each $1 over $35,000

En dan moet je als assistent accountant wel uit kunnen rekenen wat je per maand over houdt (daar heb ik nu ff geen zin in :p )

Bart
 
Back
Top