Salaris vergelijk met Nederland

RonaldSchuszler

New Member
Hoi daar allemaal,
Ik ben bezig met een baan in Brisbane (Yattala), maar heb nog een paar vragen in het algemeen.
Op dit moment heb ik een goede baan en verdien lekker. Woon in een een leuk huis, maar zoek meer.
Vandaar Australie.
Hoe is de levensstandaard daar. Kan ik met hetzelfde geld meer doen of is Australie duurder.
Mijn vraag is dus eigenlijk: moet ik meer of minder salaris vragen en hoeveel procent dan.
Dit is even het begin, kijken wat er voor reakties van jullie komen........ :)

He RonaldSchuszler

Ik geloof dat op gomatilda.com.au een converter staat die geldwaarde met elkaar vergelijkt(ook ozzie steden onderling)

En als je het zelfde verdient als hier dan ga je er (volgens mij ) zo'n 10% op vooruit,
Maar je gaat er in ieder geval niet op achteruit :up:

[quote author=Syl link=topic=3650.msg43041#msg43041 date=1137071421]
doe eens een search op "appels en peren" :-D dan kom je vast veel info. tegen.

[/quote]

goeie tip syl  :up: leverde 8 hits op waarvan 6 met appels en peren (inclusief jouw reply) :lol:

heb je nog meer van die tips/ideen? :wink:

groetjes Johan

Hoi Ronald,

Ik sluit me aan met de appels en peren en ook: wat zoek je in het leven? Ik had in NL ook leuke baan, dikke leasebak etc etc. Op een gegeven moment vond ik dat niet meer belangrijk en een eerder bezoek aan Australië leerde me dat ik me hier meer thuis voelde.

Maar ik snap dat je een houvast/kapstok wilt hebben. Je zou op sites als www.seek.com.au kunnen zoeken op jouw type baan/ervaring/etc. Meestal staat daar wel een bruto jaarsalaris bij; weet je wat je kunt/moet vragen.
Vervolgens kun je op bijv. www.realestate.com.au of www.domain.com.au kijken naar (huur)prijzen van huizen; toch de grootste vaste lasten. De rest: mijn ervaring is dat je qua boodschappen op het niveau van NL zit. Sommige dingen zijn duurder, andere goedkoper. Brandstof is weer veel goedkoper (AUS$ 1,06 ofzo), drank weer duurder. Dus tsja...
Ik denk dat je op deze manier wel een indruk kunt krijgen.

Succes ermee!

Hoi allebei,
Ja dat is toch wel wat ik bedoel. Ik hoef echt niet veel te verdienen, maar het ging er mj om dat als ik bij wijze van spreken hetzelfde als hier zou verdienen ik er qua levensstandaard (materialistisch gezien) niet op achteruit ga. Qua andere zaken is denk ik dat het daar veel beter is.
Ronald

OK dit werkt. Het enige is dat ik nog met guldens moest werken. Wat zijn dat ook al weer :)
Na de berekening was het zo ongeveer die 10% waar jij het over had. Ik heb die appels en peren nog niet gevonden, maar ik zoek wel ff

Hi Ronald

Welkom op dit forum, grappig wij wonen op een minuut of 10 van Yatala. M.b.t. je vraag: doe eens een search op "appels en peren" :-D dan kom je vast veel info. tegen. Maar even serieus nu...dergelijke vragen komen met grote regelmatig voorbij schieten hier op het forum en er is gewoon geen pas klaar antwoord voor. Het ligt er o.a. aan wat jouw eisen/levens standaard/verwachting is en noem maar op.
Yatala ligt tussen Brisbane & The Gold Coast in (ietsie dichter bij de G.C.) 35 minuten van Brissie / 20 minuten van G.C?? en het is behoorlijk suburbian. Huizen in deze omgeving zijn zeker wel goedkoper dan woningen in en dichtbij de stad. Als je je in de buurt van Yatala gaat vestigen hoef je je in ieder geval niet of nauwelijks druk te maken om verkeersopstoppingen :up: :) en gratis parkeren in deze contreien :up:

Hoeveel salaris je moet vragen? zou zeggen blijf realistisch (met de mogelijkheid tot groei) en probeer een beetje info. in te winnen over wat een "normaal" bedrag is voor jouw type of job. Dan heb je iets meer om "mee te werken".

Succes in ieder geval
Syl

:eek:fftopic:
@ Damhooligan

Heb jij maar 8 hits gevonden? Ik heb net even ""gegoogled" en heb 49600 hits gevonden!!! :|

On topic;

Ronald; Ook van ons een Hartelijk Welkom op Het Forum (let op de hoofdletters). :-D

Wat de vergelijking betreft; WAT zoek je precies? Een betere toekomst, of een beter klimaat, meer leefruimte etc? Als het alleen om méér geld gaat, (ik krijg met mijn volgende suggestie een heleboel leden over mij heen (maar ga het toch proberen)), blijf dan hier.
Maar wil je meer zoals de dingen die ik net schreef, ga dan daar heen!! Het leven daar kan zo veel beter zijn!!

Rene

heb je nog meer van die tips/ideen?
  ja hoor a lot more where that came from :-D Ik heb jou toch pas al een goede tip gegeven m.b.t. middelvingers en korte lontjes? :)
Het was trouwens meer een manier (dat appels en peren verhaal) om te onderstrepen dat er op sommige vragen nou eenmaal geen pasklaar antwoord is.... of zoals Jufrebekka vaak ook terecht zegt: Het is niet beter, het is niet slechter het is anders!!!

Hi Ronald, ik hoop dat je inmiddels al wat verder met je zoektocht bent gekomen en inderdaad er zit wel wat in hoor wat Rene zegt. De salarissen liggen hier over het algemeen wel een tikkie lager. Maar ik vind dat je hier langer met je geld kunt doen. Geld alleen zou niet de doorslag gevende  factor moeten zijn, maar tussen de regels denk ik te lezen dat dat in jou geval inderdaad niet zo is. Het ligt er ook helemaal aan in wat voor sector je aan de slag gaat/wenst te gaan. Er zijn nou eenmaal takken waar ze staan te springen om vakkundige mensen en dan heb je waarschijnlijk heel wat meer armslag voor wat betreft Salary negotiations :up:

Weet je al waar je je eventueel wilt vestigen?

Groetjes
Syl

Whatever you fancy Amoz!!! :-D :-D :-D ik durf alleen maar de "fruity" ones te eten.

Syl :)

Ik was al bang dat ik van dat soort reakties zou krijgen, :-( maar hier ging het dus helemaal niet om. De levensstandaard is zoals ik zelf al geschreven heb niet alleen materialistisch.
Maar OK. Ik heb de antwoorden die ik zocht. Al verdien ik straks iets minder. Over all ben ik wel beter uit. Heb ik dit zo goed geformuleerd of zijn er out there andere meningen. :roll:

Ik ben nu een paar keer in Brisbane geweest, heb ook met een boot door de wijken aan de Gold Coast gevaren, heb koffie gedronken in het Versaci Hotel. Ben 's Avonds het nachtleven in geweest in Brisbane etc. Het bevalt me geweldig. De baan waar ik n u mee bezig ben is dus voor een Plant in Yatala. Ik zou over komen met vrouw en 2 zonen van 10 en 12. Is er in the omgeving van Brisbane goed voortgezet onderwijs of moet je daarvoor toch echt in Brizzy zijn?

Ronald

Hiya

Ik was al bang dat ik van dat soort reakties zou krijgen,
  :| merendeel was toch redelijk positief en/of realistisch??

M.b.t. goed onderwijs: Kort maar krachtig, daar hoef je niet perse voor in hartje city te zijn

Groetjes
Syl

Syl je hebt helemaal gelijk ik ben geweldig geholpen door Het Forum (let op de hoofdletters) :wink:

Er stond een zin,  :) als het alleen maar om het geld gaat blijf dan hier. :-(

En daar gaat het natuurlijk niet om als je besluit naar Australie te gaan.

OK, is er dan toch een reden waarom je in the big city zou gaan wonen in plaats van lekker buiten, want dat is dus echt wel wat ik zoek RUIMTE. Ik denk dus dat ik het antwoord wel weet. :)

Ronald

[quote author=RonaldSchuszler link=topic=3650.msg43148#msg43148 date=1137117015]
Het Forum (let op de hoofdletters) :wink:[/quote]

Good on yer, mate!!

[quote author=RonaldSchuszler link=topic=3650.msg43148#msg43148 date=1137117015]Er stond een zin,  :) als het alleen maar om het geld gaat blijf dan hier.
OK, is er dan toch een reden waarom je in the big city zou gaan wonen in plaats van lekker buiten, want dat is dus echt wel wat ik zoek RUIMTE. Ik denk dus dat ik het antwoord wel weet. :)
[/quote]

Je hebt het antwoord op mijn reply goed geformuleerd! Het was niet bedoeld als aanmerking, alleen een algehele opmerking. Maar je hebt het goede idee.

Rene

hoi, even een ander vraagje:

wat is het minimum loon in queensland? Mijn man mag maar 20 uur werken (gaat mee op mijn studenten visum). Als we voor een huurhuis willen kijken moeten we immers weten hoeveel er per week binnenkomt om te bepalen hoeveel we kunnen uitgeven.

ik hoor het wel.

passie

[quote author=Rene-L link=topic=3650.msg43119#msg43119 date=1137088978]
:eek:fftopic:
@ Damhooligan

Heb jij maar 8 hits gevonden? Ik heb net even ""gegoogled" en heb 49600 hits gevonden!!! :|

Rene
[/quote]

tja rene , ik keek niet verder dan mijn forumfamilysearchbuttonknopje
, sorry;    my bad     :whistle:

@ sil
klopt dat was ook een goeie en die zal ik zeker opvolgen,
en ik ben altijd bereid om bij te leren

En Nee , ik ga ook niet voor het geld , maar het maakt de keuze wel een stuk makkelijker :up:
Ik vraag me af wie er bereid is om er eventueel minder te verdienen en toch te gaan  :?

groetjes Johan

[quote author=heemskerk link=topic=3650.msg43337#msg43337 date=1137224084]
gaan in oktober naar brisbane. [/quote]

[size=14pt] :cheer: :cheer: :cheer: YEAH, GO, QLD :cheer: :cheer: :cheer:[/size]

Komt Qld toch helemaal bovenaan de lijst!!

Rene

Back