Salaris verpleegkundige?

Senseo

New Member
Hoi allemaal!

Ik zat me af te vragen wat een verpleegkundige in aussie nu eigenlijk verdient...is afhankelijk van veel factoren I know, maar ik neem aan dat ze er ook CAO's hebben om dit na te kijken. Zou alleen niet weten waar die te vinden zijn!

Tips iemand?
 
Hi Senseo,
gewoon even gegoogled : average wage nurse au en dit gevonden.
Er zijn wel andere sites waar je specifiek je richting etc in moet vullen, maar dat kan je beter zelf doen.

http://content.mycareer.com.au/salary-centre/healthcare/nursing-rn-div-1/

groetjes  Johan
 
Hangt er vanaf of je hier EN of RN bent en of je in een openbaar ziekenhuis werkt of in een prive kliniek. Mijn man is EN in een openbaar ziekenhuis met een basisloon van pakweg $1350 per twee weken. Daar komen dan de toeslagen voor avond- en weekenddiensten bovenop, maar een vetpot is het ook hier niet voor een verpleegkundige.
In een privekliniek verdien je meestal nog een stuk minder. Een RN daarentegen verdient weer een stuk beter, maar hoe groot dat verschil is weet ik niet.

Het hangt dus van veel factoren af hoeveel je verdient. Zonder ploegendiensten is het niet makkelijk om rond te komen (hoeveel je aan toeslagen krijgt is trouwens ook nog weer afhankelijk van de staat waarin je woont). Mijn man zou veel liever een 9-5 baan hebben, maar van $1150 per twee weken kan zelfs ik de eindjes niet aan elkaar knopen. :smile:

Groetjes,
Rixta
 
Raar is dat zeg, je zou toch als verpleegkundige redelijk makkelijk rond moeten komen?
Wat is eigenlijk het verschil tussen EN en RN?

Groetjes,
Jose
 
Noem mij een land waar verpleegkundigen goed betaald worden. Volgens mij is dat overal hetzelfde.
Een EN is een Enrolled Nurse en een RN is een Registered Nurse. Een RN is een stap hoger, met een langere opleiding en meer bevoegdheden. EN's bestaan in de meeste landen niet (meer) en mijn man zou in Nederland waarschijnlijk ziekenverzorger zijn.
Met alle toeslagen voor avond- en weekenddiensten krijgen wij gemiddeld pakweg $1650 per twee weken. Daar kunnen we best van rondkomen, maar dat is alleen omdat wij allebei mensen zijn met heel weinig eisen qua luxe. Veel mensen zijn dit al bijna kwijt aan hun hypotheek. :lol:

Groetjes,
Rixta
 
Hoeveel je verdient verschilt ook per staat. Welke opleiding heb je in Nederland gevolgd? Als je verpleegkundige-A of HBO-V hebt, dan ben je hier bijna automatisch een RN, maar als je MBO-V hebt dan moet je aan allerlei eisen voldoen om hier al RN erkent te worden. Ze hebben hier verder wel een soort van CAO, maar ook die verschilt weer per staat. Waar zou je naartoe willen? Ik kan je een hoop info geven over WA, maar daar heb je niks aan als je ergens anders naartoe gaat.

groetjes Marieke
 
Hoi!

Als BIG geregistreerd verpleegkundige zou je toch ook aan de slag moeten kunnen als RN?
Mijn familie woont in de Dandenong ranges dus regio Melbourne!

Groetjes,

Jose

PS Mariette bedankt voor je mail!
 
Zo te zien heeft de ANMC de regels een beetje versoepelt. Eerst werd alleen een HBO-V diploma zonder meer erkent, en moest je met MBO-V extra bewijsmateriaal en/ of een overbruggings cursus doen. Ik heb net de website van de ANMC zitten bekijken, en nu moet je opleiding aan deze eis voldoen "EU member states where the nursing education meets the EU directive 2005/36/EC". Dat zul je dus even uit moeten zoeken. Website van de quote: http://www.anmc.org.au/docs/International_docs/Standards%20for%20Assessment%20of%20Nurses%20and%20Midwives%20for%20Migration%20Purposes.pdf

Succes
Marieke
 
Thanks!

Die certificering zal ws geen probleem zijn, vrijdag heb ik gesprek op Arcus college dus dan kan ik dat even navragen..
Ben alleen een beetje verward over de hoeveelheid werkervaring die je moet aantoen over de afgelopen 5 jaar..

Groetjes,

Jose
 
Ligt eraan voor welk visum je wilt gaan en wat voor werk je precies hebt gedaan en voor hoe lang. Als je wilt kun je me n PM sturen dan kan ik prive verder helpen, maar dat is aan jou.

Groetjes marieke
 
Ben RN div 1 nurse in mental health. Ik werk in victoria. Als grade 3 year 9 verdien ik bruto 31 dollar per uur. Met al mijn onregelmatige uren ongeveer 2200 dollar per 2 weken.
Voordeel van hier werken als verpleegkundige je kun mag zoveel werken als je wil. heb je extra cash nodig werk je gewoon een paar uurtjes meer.
gr marc
 
[quote author=marieke13 link=topic=10138.msg141277#msg141277 date=1245835133]
Ligt eraan voor welk visum je wilt gaan en wat voor werk je precies hebt gedaan en voor hoe lang. Als je wilt kun je me n PM sturen dan kan ik prive verder helpen, maar dat is aan jou.

Groetjes marieke
[/quote]

Hoi Marieke!
Ik heb destijds mijn eindgesprek niet gedaan, zwanger, boos op de hele wereld etc, en nu moet ik in 3 maanden mijn eindopdracht af gaan ronden. Eindgesprek word niet meer gedaan tegenwoordig!
Mijn huidige werkgever gaat dit betalen en heb dus een cv wat niet aansluit op verpleegkundige, wel op jobcoach verzorgende ig en werkconsulent. Ik heb nog even de tijd om dit recht te trekken en eventueel wil mijn huidige werkgever verklaren dat ik ook regelmatig ingezet werd als vp zonder big registratie.. moeilijk verhaal he ;)
 
[quote author=Senseo link=topic=10138.msg141368#msg141368 date=1245881056]
Mijn huidige werkgever gaat dit betalen
[/quote]

Goeie werkgever heb jij  :grin:  :up:
 
Zo'n goede werkgever is het nu ook weer niet..is onderdeel van een vertrekregeling ;)
Mijn doel is om in australie te gaan werken als RN, dus dan heb ik dit papiertje hard nodig!
Overigens liggen de salarissen lager dan in Nederland merk ik!
 
Hallo alle,

Lees ik dat nou goed? in een prive ziekenhuis verdien je minder??

Wij zijn nu net 5 weken in OZ en we hebben per 1 juli een huis in tewantin.
zodra we daar zitten wil ik gaan beginnen met solliciteren .
Ik ben RN met 10 jaar ervaring en verwacht een periode iets lager te moeten beginnen
omdat ik de vak termen nog niet echt machtig ben natuurlijk ,maar verwacht daarna toch wel
snel rond de 1100 1250 per week te gaan verdienen. uiteraard met wat werk in de avond en weekenden.
is toch niet te raar gedacht ??wel ??

groetjes
Sophie
 
Als RN verdien je wel wat meer dan als EN, maar jij schat je salaris wel heel erg hoog in. Ik weet niet of je ervaring in Nederland hier wordt meegeteld, maar als je onderaan moet beginnen is het door jouw genoemde bedrag eerder per twee weken dan per week. Als je ervaring wel meetelt is het uiteraard een stuk meer.
Mijn man is EN in de hoogste salarisschaal en met twee volledige weekenddiensten en de nodige avonddiensten krijgt hij toch niet meer dan zo'n $1800 per twee weken. Een RN verdient iets meer, maar toch echt niet wat jij hoopt.
En ja, in het algemeen verdien je in priveklinieken aanzienlijk minder dan in openbaren ziekenhuizen. Zeker als je geen ploegendiensten werkt scheelt dat 10-20%.

Groetjes,
Rixta
 
Dat je ervaring niet mee zo tellen lijkt me stug zeker met hele goede getuigschriften, maar we zijn al van meer dingen geschrokken hier.
Nu wil ik eigenlijk ook alleen maar in de avond en in de weekenden werken dus dat komt goed uit met toeslagen dan.
Praten we nu over bruto of netto?

Groetjes
Sophie
 
Ik heb het over netto bedragen. Als je in loondienst bent is dat toch meestal waar je in geinteresseerd bent. :lol: Als je alleen avonden en weekenden wilt werken voor de toeslagen kon je nog wel eens bedrogen uitkomen. Een late (avond) dienst gaat in openbare ziekenhuizen meestal van 1.30-22.00, dus niet bepaald een avonddienst. En het betaalt 12.5% meer. Weekenddiensten betalen goed, maar dat is dan ook de reden waarom veel mensen die weekenddiensten willen. Als nieuwkomer heb je niet veel kans dat je alleen weekenddiensten krijgt. Je kunt geluk hebben, maar ik zou er niet op rekenen.

Groetjes,
Rixta
 
Wellicht een hele stomme vraag...maar werken ze in Aussie nou ook met een CAO?
Dan zijn salaris schalen en onregelmatigheidsschalen natuurlijk makkelijk terug te vinden!
 
Back
Top