salarissen

J

Julia

Hallo allemaal,

Wij hebben inmiddels een joboffer gekregen van een bedrijf.  :up: Een heel aantrekkelijk joboffer, we zitten alleen met een vraag: ze bieden een salaris met een minimaal bod en een maximaal bod en alles er tussenin. Dus bijvoorbeeld: van 30.000 - 40.000.
Weet iemand van jullie hoe dat werkt? Moeten wij nu een bedrag noemen daar tussenin? Of wordt het exacte bedrag bepaald aan de hand van allerlei gegevens zoals leeftijd, ervaring etc?  :?

Wij weten niet zeker wat wij moeten doen, en het is natuurlijk wel handig om dat te weten voordat we het aanbod accepteren  :p

Alvast bedankt voor alle tips die we ongetwijfeld wel weer zullen krijgen  :)

Julia
 
Hoi Julia

Weten jullie ook of dit salaris exclusief e.v.t bonussen is, en of benefits(ziektekosten)door het bedrijf worden vergoed.Als dit wel zo is zou ik niet al te hoog inzetten, omdat het feit dat je een job offer hebt al behoorlijk in je voordeel werkt.En kun je als je eenmaal in Ozzie bent altijd verder kijken.

Groetjes M5
 
Ha M5,

Bedankt voor je reactie.  :)

Ik geloof wel dat het inclusief alles is, maar ik weet het niet zeker. We willen niet te laag inzetten, want wij zijn niet van het bedrijf afhankelijk voor ons visum. We gaan namelijk voor skilled independent. En zij willen mijn man wel heeeeeel graag hebben  :up:

Maar wij vroegen ons eigenlijk alleen af of je dus inderdaad moet onderhandelen binnen die marge, of dat het wordt bepaald door allerlei factoren zoals leeftijd, werkervaring etc. Ik begrijp uit jouw verhaal dat het dus wel de bedoeling is dat je onderhandelt? Heb jij het al eens meegemaakt in OZ?

Thanks again!

Julia
 
Hoi Julia

Nee ik heb er geen ervaring mee, maar mijn schoonvader die in Ozzie woont heeft voor mij contact gehad met iemand van  de grafische bond in Ozzie(ik ben offset drukker van beroep)en die vertelde dat in mijn geval ik tussen de 50000 en 70000 dollar kon verdienen en dat ik zeker moest inzetten op 65000 dollar(offset drukkers willen ze ook erg graag hebben). Dus als ik jullie was en je man zijn toekomstigge werkgever wil je man graag hebben, zou ik absoluut hoog inzetten.

Groetjes m5
 
Julia, ik heb iets vergelijkbaars gehad, maar dan wel omkleed met uitleg (die voor mij niet, maar voor de Australier wel begrijpelijk was). Ik heb die baan niet genomen, dus ik ben de details vergeten, maar ik geloof dat het iets te maken had met het apart verrekenen van vakantiedagen, en toeslagen die op dat moment geldig waren maar die ze niet konden garanderen voor volgende jaren. Dus de 30000-40000 was in mijn geval geen bandbreedte, maar "hetzelfde aanbod, maar het ligt er maar aan hoe je het uitrekent".

In NL heb ik misschien nooit zo goed op mijn loonstrook opgelet, maar het lijkt hier van het bedrijf uit wat ingewikkelder (de overheid is makkelijker in Australie  :wink:). Het lijkt erop dat als ik vakantie neem, dat van mijn salaris afgaat, maar vervolgens er weer bijkomt zodat ik een A4tje vol getallen heb, maar uiteindelijk hetzelfde bedrag.

Let er ook op wat ze met de (minimaal) 9% superannuation doen: zit dat bij het bedrag in of niet. En sommige bedrijven geven extra super, andere geven je de mogelijkheid om het zelf te doen (een lekkere sigaar uit eigen doos). Let op het verschil.
 
Ha Juul,

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat je gelijk hebt en dat dat het is!
Die 9 % zat er nog niet bij in.

Wij hebben ondertussen gevraagd om een hoger bod (we dachten dat dat de bedoeling was) en we hebben het nog gekregen ook  :up:
Dus we zijn er helemaal blij mee! We hebben een baan! Joepie  :-D

Maar niettemin is het fijn om jouw reactie nog even te lezen, geeft ons een beter inzicht in ons nieuwe joboffer.

Thanks mate!

Julia
 
Julia...

Gefeliciteerd met jouw (jullie) baan!!

Hoe lang ben je nu "werkloos" geweest in Australie, vanaf het moment dat je daar arriveerde?
 
Bedankt Maluka, voor je felicitaties.

Hoe lang zijn wij werkeloos geweest? Ehm, - 1,5 maand  :)
Wij gaan namelijk op 3 april vertrekken naar OZ.

Wij hebben de mazzel dat we een joboffer hebben gekregen voordat we er uberhaupt zijn.

Groetjes van Julia
 
Ahh ok...

Ik dacht dat jullie daar al zaten! Maar niet dus..

Tja, een joboffer lijkt me ook lekker...

Ik kan mijn CV wel opsturen naar het bedrijf waar ik afgestudeerd ben, maar ik zie mezelf daar niet meer werken. De mentaliteit en de soort werkzaamheden lagen me daar niet.....(+ 1000 km zuidelijker, als waar ik nu van plan ben om heen te gaan)
 
Een job-offer zal zeker helpen! Ik kreeg dit mailtje van mijn tussenpersoon:

Due to a recent change in the Migration Occupation Demand List, your skill targetted qualifications will now gain you an additional 15 points by being assessed positively by relevant assessing body.  If you are able to gain an offer of a full-time position where the organisation that has made the offer has at least 10 full-time employees at all time in the 24 months immediately before the day on which the applicaiton was made would now gain you a total of 20 extra points.

Previously, you would only have gotten 10 or 15 points respectively.

This may mean the difference between meeting and not meeting the assessment criteria set by the Department of Immigration, Multicultural and Indigenous Affairs.


Theoretisch zit ik nu dus op 140 punten.. maar hopen dat ik een beetje kan opschieten met die papier-rompslomp  :wink:
 
[quote author=M5 link=topic=1064.msg8202#msg8202 date=1107195938]
Hoi Julia

Nee ik heb er geen ervaring mee, maar mijn schoonvader die in Ozzie woont heeft voor mij contact gehad met iemand van  de grafische bond in Ozzie(ik ben offset drukker van beroep)en die vertelde dat in mijn geval ik tussen de 50000 en 70000 dollar kon verdienen en dat ik zeker moest inzetten op 65000 dollar(offset drukkers willen ze ook erg graag hebben). Dus als ik jullie was en je man zijn toekomstigge werkgever wil je man graag hebben, zou ik absoluut hoog inzetten.

Groetjes m5
[/quote]

wat betreft die 65.000, is dat al een goed loon in Australië? Ik heb op jobsites gezien dat men veel offsetdrukkers zoekt.
 
[quote author=WimDB link=topic=1064.msg76101#msg76101 date=1164833081]

wat betreft die 65.000, is dat al een goed loon in Australië? Ik heb op jobsites gezien dat men veel offsetdrukkers zoekt.
[/quote]

65000 is een goed salaris in Australie, alleen kan ik uit ervaring spreken dat niet iedere werkgever dit betaald, en zeker niet als je geen ploegen wilt werken (zoals je eerder had aangegeven). Bovendien zul je zien dat de meeste advertentie's die je ziet er drukkers gevraagd worden voor de kleinere offset machines en als je daar aan staat zal je nooit van zijn leven meer als 40000 betaald krijgen. Dus kort samen gevat als je 65000 gaat verdienen heb je het niet slecht, wel zul je  poegendiensten moeten werken en aan minimaal een 6 kleuren machines moeten staan op groot formaat.
 
Hallo, ben ook nieuw hier, dit vanwege het aanbod wat wij hebben gekregen om te gaan werken in Australie.
wij hebben het volgende geboden gekregen: 70000 - 75000 (total salary package AUS$, per jaar) en wij worden gesponsored door het bedrijf. Het is een technologische baan op HBO/WO niveau. Kan iemand zeggen of dit een redelijk salaris is? Zijn er zaken/addertjes waar wij in de onderhandelingen rekening mee moeten houden? Iemand misschien een goede website waar je kan uitrekenen wat je salaris moet zijn ongeveer?

hoor graag van iemand! Alvast bedankt.
 
Heel belangrijk is om uit te zoeken wat die "package" inhoudt.

Vaak is het zo dat zo'n package het volgende kan zijn:
a salaris 50.000
b. mogelijke bonus 8000 (dit is b.v. het maximum, dus waar kun je op rekenen?)
c. Superannuation ingecalculeerd (= 9 procent) is  eigenlijk een oneerlijke manier van aanbod.
d. car allowance of car parking (dit heeft een bepaalde waarde en men zou er nog het werkgevers belasting gedeelte bij op kunnen tellen???)
e. vast bedrag aan onkosten (misschien bruto).

Dus zoek het goed uit, misschien is het in dit geval niet zo negatief, maar je kunt maar beter voorbereidt zijn.
Nog even dit, als de werkgever een auto aanbiedt dan moet de werkgever hierover FBT betalen (en JIJ DUS NIET!!!), dit in tegenstelling tot NL waar jij 20 procent of zo (ik ken de huidige regel niet) van de waarde van je auto bij je belasting op moet tellen voor prive gebruik.

Krijg alles goed op papier en vooral wat je gewone bruto maandelijkse salaris is.
Over het algemeen is 70-75.000 een redelijk salaris zolang ze maar het bovenstaande er niet bij hebben ingecalculeerd.
Cheers
Jan
 
En wat ook belangrijk is is in welke staat/stad je woont. Er zijn best verschillen in (b.v.) real estate prijzen tussen de ene en de andere stad... Maar het AUstralisch gemiddeld salaris (modaal) ligt zo rond de 50.000-55.000), dus 75.000 klinkt wel OK ;-)
 
Back
Top