Samenwonen met australische vriendin in australie

Meijer

New Member
Hallo people.
Ik ben nieuw hier op dit forum, en heb al een aantal berichten door zitten lezen maar was niet echt antwoord op mijn vraag.
Ik zal mijn verhaal ff vertellen.
Ik ben in afgelopen maart naar australie geweest voor 2 1/2 week, voor een concert van cher (jaja helemaal cherfan).
Maargoed ik kwam tijdens het concert mijn droomvrouw tegen, en sindsdien hebben wij en relatie.
Ik ga 7 september naar mijn vriendin toe voor 3 weken  :lol: ,en we kunnen echt niet wachten.
Maar nou was mijn vraag of er een mogelijkheid is om daar langer te blijven.
Ik ben namelijk helemaal niet zo thuis in visas, en heb al bij de ambassade site gekeken maar werd ik ook niet zo wijs uit.
En nu ben ik gelukkig deze site tegen gekomen, dus vroeg me af of er iemand mij verder kan helpen met dit probleem.
En bestaat er een mogelijkheid om als 2 vrouwen daar te trouwen.
We hebben het er samen over gehad en willen heel graag trouwen, we zijn er allebij zo zeker van.
Maar volgens mij en mijn vriendin zijn ze daar niet zo mee bezig, om same sex huwelijken te doen voltrekken.
Ik hoop dat er iemand is die me verder kan helpen.
Alvast vriendelijk bedankt.
Irene Meijer

Hoi Irene

Same sex huwelijk doen ze in Australie niet aan maar dat betekend niet dat je niet kan emigeren op basis van jullie relatie.
In Australie moet je een interdependent Visa aanvragen als je op basis van een same sex relatie naar Australie wilt emigreren.
Hier zijn wel een aantal strenge regels aan verbonden. Zo moet je in iedergeval al 12 maanden een relatie hebben en dit moet moet je goed aan kunnen tonen met huurkontracten of bankrekeningen waar bijde namen op staan. Je moet dus ook samen gewoond hebben voor een bepaalde tijd.
Ik weet niet hoe oud je bent maar als je onder de 30 ( geloof ik) bent kun je een working holiday Visum aanvragen en een jaar naar Australie toe, dat geeft je de tijd om een jaar samen te wonen en elkaar beter te leren kennen voordat je een grote stap maakt. ( heb ik ook gedaan) heel makkelijk, kost je 80 euro en de visum heb je binnen een dagje binnen als je geen abnormaalheden hebt tenminste. Je moet wel 3000 euro op je rekening hebben maar dat kan je altijd lenen ( ook gedaan hehehe).
Maar er zijn nog meer manieren om te emigeren zoals Skilled migration. Voor alle informatie kijk op www.immi.gov.au dat is de officiele immigratie department van Australie. Succes!

[quote author=Anne link=topic=2223.msg22753#msg22753 date=1123048279]
Ik weet niet hoe oud je bent maar als je onder de 30 ( geloof ik) bent kun je een working holiday Visum aanvragen en een jaar naar Australie toe,( heb ik ook gedaan) heel makkelijk, kost je 80 euro en de visum heb je binnen een dagje binnen als je geen abnormaalheden hebt tenminste. Je moet wel 3000 euro op je rekening hebben maar dat kan je altijd lenen ( ook gedaan hehehe).
[/quote]

Hoi, even ter informatie, de bedragen zijn inmiddels iets hoger (€95,- voor visum & €3200,- op bankrekening).
Verder is het zo dat je 3 maanden bij dezelfde werkgever mag werken op dit visum en dat je na dat jaar weer vertrekt mits je een sponsor vind.
Voor de rest weet ik niet hoe ze in Oz omgaan met same sex huwlijken, wel weet ik dat wanneer je een workingholiday visum hebt je in ieder geval een jaar kan ervaren hoe australie is en daar dan alle tijd hebt om uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn.

In ieder geval heel veel suc6 met je nieuwe avontuur. :up:

Bij de weg, toch lieve mensen hè die Ozzies...  :p

Greetz,
Koen

Ok, hartstikke bedankt alvast voor de informatie.
Ja ik had jou sukje ook al eerder gelezen Anna.
Hoe gaat het met jou en je vriendin in Australie, of woon je nu al weer in Nederland.
Ik ben trouwens 21 en heb net mn studie hier in Nederland afgerond.
Was een studie van 3 jaar voor tuincentrum op MBO niveau.
Maar vindt dat idee voor een jaar werken daar en samen wonen eigenlijk best wel een goed idee.
Mijn vriendin (Hayley) woont in Mandurah, is zon uurtje rijden vanaf Perth.
Maar als ik dan zeg maar gelijk in september daar voor 1 jaar blijf, moet je zeker wel je ticket eerst veranderen naar een jaar ticket.
Want ik zou eigenlijk van 7 september tot 28 september blijven.
Of kun je dat ticket gewoon laten verlopen en een nieuw ticket naar een jaar kopen.(als dat nodig mocht zijn).
Iniedergeval alvast bedankt voor de informatie.
Greetz Irene

Wanneer je daar naartoe gaat op een jaar visum moet je een retour ticket hebben of aan kunnen tonen dat je voldoende middelen hebt om een retour ticket te kunnen kopen.

Ik heb gelijk een jaar ticket gekocht en was daar in 2002 €1200,- voor kwijt, na een half jaar moet je wel bij de maatschappij je eind datum vast leggen en dit moet binnen dat jaar vallen.

Groetjes en suc6

Koen

Mandurah?  :roll: Geen gekke plek om een vriendin te hebben!! NOT AT ALL..  :up:

Veel suc6 en plezier, Irene  :)  Enneh, als ik jou was zou ik gewoon voor een jaar naar Australie gaan en de rest van het land ook gaan bekijken. Dan heb je iig een goede indruk van het land, de mentaliteit, enz.. Wie weet, mag er na dat jaar wel same sex marriages gesloten worden  :cool:

Ok bedankt voor de informatie.
Hier kom je toch wel heel wat meer te weten dan alleen op de site van de ambassade.
En je heb gelijk een beetje een idee hoe alles zal verlopen.
Echt enorm goede site dit.
En kookaburra ken je die plek dan ofzo, vindt ik wel leuk om te weten.
Of heb je er toevallig ook een vriendin haha.
Bedankt greetz Irene

[quote author=Meijer link=topic=2223.msg22811#msg22811 date=1123071794]
Ok, hartstikke bedankt alvast voor de informatie.
Ja ik had jou sukje ook al eerder gelezen Anna.
Hoe gaat het met jou en je vriendin in Australie, of woon je nu al weer in Nederland.
Ik ben trouwens 21 en heb net mn studie hier in Nederland afgerond.
Was een studie van 3 jaar voor tuincentrum op MBO niveau.
Maar vindt dat idee voor een jaar werken daar en samen wonen eigenlijk best wel een goed idee.
[/quote]

Nou dat is een mooie tijd om te gaan dan. Klaar met studeren, jaartje naar Aus, helemaal goed. Met je ticket, ik heb een mega goeie tip voor je!
Als in september gaat cancel je ticket dan als dat niet te duur is en koop een one way ticket bij singapore airlines. Die zijn maar 500 euro alles inclusief ( echt alles inculsief, belasting etc) Dit is alleen in september geloof ik dus kijk eens op www.singaporeairlines.nl te goedkoop echt. Vorig jaar heb ik van deze actie ook gebruik gemaakt. Je kunt dan in Aus sparen voor een ticket terug en die kun je dan kopen waneer je naar huis wilt en zit je niet vast aan datums en kosten van ticket datum veranderen enzo.
Ohja, ik zit inderdaad nog steeds in Australie en ben bezig met interdependent visa. Maar ben niet van plan hier te emigreren, alleen even tijdelijk. ( Ga ik daar spijt van krijgen  :roll: )

gr

ann

Hoi Irene,

Nog even een aanvulling op het HWV deze is sinds kort 2 jaar geldig! Dus nog meer tijd voor jullie samen.

Groetjes

Hey Anne
Bedankt voor je tip, echt geweldig zou dat zijn als dat zo zou kunnen.
Heb net bij Singapore op de site gekeken en is echt ongelooflijk lage prijs ja.
Maar als ik dit dan wil gaan doen, moet ik dan voor dat visum ook een doktersverklaring hebben.
Of is het gewoon visum aanvragen, ticket boeken en gaan.
Dit zou echt helemaal geweldig zijn.
Alvast bedankt weer.
Greetz Irene

Is dat niet alleen als je tenminste 3 maanden fruit hebt geplukt ofzo?

Yep er zijn voorwaarden aan, voor alle details zie www.immi.gov.au

Maar in grote lijn kom je voor een verlenging van 12 maanden in aanmerking als je aan het volgende voldoet:

Seasonal work: harvesting and/or packing of fruit and vegetable crops, pruning and trimming vines and trees, thinning and trimming flowers and bunches, and general maintenance crop work

Regional Australia: anywhere in Australia except Sydney, Newcastle, Wollongong, the NSW Central Coast, Brisbane, the Gold Coast, Perth, Melbourne or the ACT. Any area identified on the Australian JobSearch website as requiring harvest workers will come within the definition of 'regional Australia'.

[quote author=Chantal link=topic=2223.msg22913#msg22913 date=1123145467]
Nog even een aanvulling op het HWV deze is sinds kort 2 jaar geldig! Dus nog meer tijd voor jullie samen.
[/quote]

het HWV ? Uhm.. ik denk dat u het Working Holiday Visum oftewel WHV bedoelt ?  :-D  :wink:

groetje.

wijsneus  :oops: Ingrid.

[quote author=Meijer link=topic=2223.msg22933#msg22933 date=1123155045]

Of is het gewoon visum aanvragen, ticket boeken en gaan.

[/quote]

Ja pretty much just like that! geen medical voor een WHV , je vult aanvraag formulier working holiday in en je betaald. Dat is het zon beetje. Lees alle info nog maar eens goed door, dan wordt alles vanzelf duidelijk op www.immi.gov.au.

[quote author=Chantal link=topic=2223.msg22954#msg22954 date=1123170914]
Is dat niet alleen als je tenminste 3 maanden fruit hebt geplukt ofzo?

Yep er zijn voorwaarden aan, voor alle details zie www.immi.gov.au

Maar in grote lijn kom je voor een verlenging van 12 maanden in aanmerking als je aan het volgende voldoet:

Seasonal work: harvesting and/or packing of fruit and vegetable crops, pruning and trimming vines and trees, thinning and trimming flowers and bunches, and general maintenance crop work

Regional Australia: anywhere in Australia except Sydney, Newcastle, Wollongong, the NSW Central Coast, Brisbane, the Gold Coast, Perth, Melbourne or the ACT. Any area identified on the Australian JobSearch website as requiring harvest workers will come within the definition of 'regional Australia'.

[/quote]

Jammer dat dat dan ook allemaal ingaat als mijn visum afloopt.......trouwens 3 maanden fruitplukken ofzo lijkt makkelijk maar dat is echt slopend werk hoor en voor 3 maanden aaneen lijkt het m echt een hel! Maar kom er dus toch niet voor in aanmerking...helaas.

Ja toch minder prettig nieuws.
Ik kan mijn ticket die ik geboekt had bij British Airways via de site ATP toch niet meer annuleren.
Ik baal nu echt als een steker.
En als ik annuleer krijg ik mijn geld niet terug.
Iemand nog een idee.
Of wetend dat er weer aanbiedingen komen voor enkele tickets richting Perth.
Had zo mooi kunnen zijn, ticket annuleren, ticket boeken bij Singapore Airlines en dan was ik er vanaf geweest.
Maar gaat dus mooi niet door nu.
Zit er waarschijnlijk niks anders op dan in november/december te gaan.
Greetz Irene

Ja bedankt.
Ik hoop echt zo dat ik er een jaartje kan blijven.
Hadden al hele plannen gemaakt, mijn vriendin wilde al naar werk gaan infomeren.
Is echt zo zonde nu dit.
Maar hoop dat dat lukt ja die datum veranderen.
Toch bedankt weer.
Greetz Irene

Nou mijn laatste hoop om de datums te wijzigen kan ook niet meer.
Ze zeggen bij ATP dat dat niet volgens de voorwaarden kan, ook niet als je bijbetaald.
Maarja ik ga gewoon ten volste van die 3 weken genieten, en dan met december misschien op een enkele reis erheen.
Maar iniedergeval bedankt jullie allemaal voor de hulp.
Ik blijf deze site zeker wel in de gaten houden, en jullie zullen me nog wel vaker horen hier.
Echt goeie site.
Greetz Irene

Je kan ook je terugreis laten verlopen, en daar je papieren regelen.  :roll:
Terug komen en in Dec. weer terug kost nog meer, dan zijn de tickets
ook weer duurder i.v.m. de feestdagen.  :|

Suc6 Gr. Ton  :up:

Back