sash, win,kids en dogs naar Brisbane

sash

New Member
we hebben vandaag goed nieuws gekregen!!!!!!!!!!!!! De NOORS heeft de aanvraag voor de skilled assessment goedgekeurd en dat al na 2 en halve week!!! Nu dus alles verzamelen voor de DIMIA en dan weer afwachten. (hopelijk gaat dat ook niet al te lang duren)
Nu had ik nog een vraag en misschien dat iemand mij daarmee kan helpen: wij willen uds onze aanvraag in Australie gaan afwachten, maar met wat voor soort visum kun je dan binnen komen? met een toeristenvisum moet je na 3 maanden volgens mij weer het land uit...

Hey Sash, gefeliciteerd!! MIsschien kan je die vraag eens stellen aan Lin en Sander (M5), die hebben ook in Oz hun visum afgewacht!!

Sara

Goed nieuws Sash, gefeliciteerd!  :cheer:

DIMIA zullen helaas veel langer nemen dan 2 en halve week, geduld zullen jullie wel moeten hebben  :sleep:

Wel leuk als jullie alvast kunnen wachten in Australia. 

Groetjes,
Susan

Gefeliciteerd!

Inderdaad zal de DIMIA er wel wat langer over doen :roll:
Wij hebben er inderdaad ook voor gekozen het visum hier af te wachten. We zijn op een toeristenvisum binnen gekomen. Je hebt geen recht op een bridging visum omdat je in NL (offshore) je visum aanvraagt. Maar je kan zonder problemen je visum verlengen naar een jaar. Neem genoeg spaargeld mee, want met het huren van een huis en je boodschappen enz. gaat het hard genoeg, want werken zit er niet in!

Als je naar hier komt, neem al je papieren gewoon mee in je handbagage, wees er eerlijk over dan is er geen probleem. Voor meer info kun je kijken in ons draadje. Sander Linda en kids naar Brisbane. In het profiel  van Sander (M5) kun je ook zien hoe lang het allemaal duurt voor ons. En vragen kun je natuurlijk altijd stellen! :up:

Groetjes Lin

[quote author=Eefje link=topic=4449.msg55647#msg55647 date=1144754770]
Wat snel! Gefeliciteerd!  :up:
Welke beroep heb je laten 'assessen'?
[/quote]

ik ben docent aardrijkskunde/gescheidenis dus op de sol lijst staat dan secondary school teacher

Gefeliciteerd hoor!!! Hopelijk gaat het ook voor jullie lukken t visum in australie af te wachten.
Groetjes Francine

Gefeliciteerd dat is hartstikke goed nieuws.
Succes met het verzamelen van de
andere papieren.

groetjes Miranda  :)

het gaat eindelijk gebeuren, 20 september is de dag dat we ons echt richting Australie gaan begeven.  :lol: :lol: Dat lijkt nu nog ver, maar het gaat waarschijnlijk supersnel...
en er moet nog veel gebeuren!!!!!!!!!!
maar we hebben er enorm veel zin, hoewel we ons daar wel erg schuldig over voelen, je laat tenslotte een hoop mensen achter, die je waarschijnlijk niet vaak meer zult zien.......... (zal niemand vreemd in de oren klinken) :-(

we houden jullie op de hoogte

Leuk dat jullie een datum hebben, dan wordt alles inderdaad echt, met de nodige gevoelens erbij.

Stay positive en het komt allemaal goed.  Veel plezier nog met alles regelen voor vertrek.

Groetjes,
Susan

ja, ja it,s getting closer and closer!!!!!!!!!!!!!! Oh en sara, mocht je nog ïmporter willen zijn voor onze honden, heel graag. ze gaan pas half oktober op transport dus als jullie vanf half augustus een huis hebben en wij kunnen jullie adres gebruiken, dan zou dat heel leuk zijn. Laat maar even wat weten..

de verhuisbedrijven zijn afgelopen week geweest, de kosten vallen tot nu toe erg mee. We zijn aan het denken over of we alles meenemen of alleen persoonlijke dingen. scheelt natuurlijk wel wat, maar ja moet je in Australie ook weer alles nieuw kopen. Meer mensen die dit herkennen?? wat te doen bv. met de electrische apparatuur?? moeilijk, moeilijk Iemand misschien suggsties??
laat maar komen die adviezen..............

groeten sash

Is goed hoor, stuur maar een pm'metje als het zover is !  :up:  Van zodra we een adres hebben in ALice, dan geef ik je dat door.

Succes!
Sara

[quote author=sash link=topic=4449.msg66565#msg66565 date=1154024926]
de verhuisbedrijven zijn afgelopen week geweest, de kosten vallen tot nu toe erg mee. We zijn aan het denken over of we alles meenemen of alleen persoonlijke dingen. scheelt natuurlijk wel wat, maar ja moet je in Australie ook weer alles nieuw kopen. Meer mensen die dit herkennen?? wat te doen bv. met de electrische apparatuur?? moeilijk, moeilijk Iemand misschien suggsties??
laat maar komen die adviezen..............
[/quote]

Hoi Sas,

Wij zijn hier met 35 dozen gekomen.... hebben alles weggedaan. Voor wat betreft electrisch apparatuur, het is allemaal hier te krijgen en vaak nog voor minder dan in NL. Maar het is maar net met hoeveel geld je hier naar toe komt. Wat je kunt/wilt uitgeven. Wij zijn nu 9 maanden verder en ik heb eigenlijk alles weer wat ik in Nederland had. Behalve een vaatwasser en een droger. En het laatste mis ik wel. :roll:
We hebben het heel rustig aan gedaan en eerst gekocht wat we het hardst nodig hadden. Je staat verbaasd over de dingen die je in Nederland als vanzelfsprekend ervaart en hier eigenlijk helemaal niet zo mist.  Ook de meubels hebben we niet meegenomen, we hebben een simpele bank van $300 gekocht en een tafel via Ebay voor $60, en een tweedehands eethoek (uit 1930) en ga zo maar door.
huisenzo003vo2.jpg
oud277um8.jpg

En we redden het voortreffelijk! We hebben de keus gemaakt een nieuw leven te beginnen en we doen het rustig aan. Net alsof we weer 21 zijn en net zijn gaan samenwonen :wink: Vooral we nu nog huren vinden we het niet zo belangrijk. Het komt vanzelf!! Alles wat wél in een doos paste hebben we meegenomen en dat is best nog wel veel!

Maar dat is natuurlijk helemaal je eigen keus, de een vindt het prettig om al zijn vertrouwde spulletjes vanuit Nederland om zich heen te hebben. Of koopt graag alles gelijk in één keer nieuw terug. Denk goed na en lees lekker hier op het forum wat andere mensen hebben gedaan of gaan doen en trek daar je conclusie uit! :up:

Heel veel succes!!

Groetjes Lin

Is goed hoor, stuur maar een pm'metje als het zover is !    Van zodra we een adres hebben in ALice, dan geef ik je dat door.

he sara, fijn dat je helpt We horen het als je bent gearriveerd!!! Duurt niet lang meer he???

en Lin je brnegt ons erg aan het twijfelen. Zelf heb ik ook steeds meer het gevoel van een nieuw leven beginnen, dus dan ook echt helemaal opnieuw en dan horen daar ook andere spullen bij. En echt gehecht zijn we niet aan de meeste dingen..... mooie foto's trouwens die je daar liet zien....

ik houdt jullie op de hoogte..

sash

Hoi Sash,

Wij zijn hier ook maar met 44 dozen naar toe gekomen. Boeken, cd's, dvd's en hobbymaterialen (die ik net zo goed en veel goedkoper hier had kunnen kopen). Meubels hebben we allemaal achtergelaten in NL; waren toch al 12 jaar oud en de kosten niet meer waard om te laten verschepen. Net als Lin en Sander doen ook wij het rustig aan met meubels kopen. Hebben tot nu toe alleen nog maar een bankstel. Barkrukken hadden we besteld maar die konden niet meer geleverd worden helaas. Maar ach, weet je, het maakt hier ook allemaal niet zoveel uit als je eenmaal hier bent. 't Is net of de inrichting van een huis niet meer zo belangrijk is. Je begint opnieuw met helemaal niks en, dat is mijn ervaring, je bent sneller tevreden met heel weinig.

Succes.

Erna

Sash,

E.e.a. is vooral afhankelijk van je budget en je wensen. Zoals Lin aangeeft, in een huurhuisje en dan met alles zo goedkoop mogelijk opnieuw beginnen is een soort herstart. Prima natuurlijk.
Wij (naar Perth) hebben de volgende keuzes gemaakt:
Electrische apparatuur (stereo-apparatuur maar ook gereedschap, keukenapparatuur etc) gewoon meegenomen. De spanning hier (240 volt) is nauwelijks anders dan in NL, en alles werkt prima. Voor de stereo apparatuur hebben we een Nederlandse verdeelstekker meegenomen en daar een australische stekker aangezet. Voor de meeste 'losse' apparaten hebben we gewoon de stekker vervangen door een australische.
Voor wat betreft meubels hebben we onze bedden (en wat was dat lekker zeg, na twee maanden in een tijdelijk onderkomen in een goedkoop bed geslapen te hebben, eindelijk in ons eigen huis in ons eigen bed te kunnen ;-) ). Kasten hebben we niet meegenomen, behalve een vitrine kast (een hele mooie natuurlijk, anders hadden we die laten staan). Met al die walk-in-robes die ze hier hebben dachten we dat niet nodig te hebben. Blijkt wel dat al die walk-in-robes vooral hangkasten zijn, en we hebben ondertussen dus toch hier ook maar wat (Ikea) kasten bijgekocht.
Onze bank en forteuilles hebben we niet meegenomen. Gedacht was dat je in het klimaat hier toch geen leer zou willen. Ondertussen hier een nieuw bankstel en een sofa gekocht. En wat denk je, toch weer voor leer gevallen. De zitmeubels die je hier in overvloed tegenkomt (zelfs bij Harvey Norman en zo) zien er af en toe best leuk uit, maar zitten meestal voor geen meter (persoonlijke mening natuurlijk!).
Computer apparatuur en printer etc ook allemaal meegenomen, werkt allemaal prima hier!

Oh ja, wij hadden in totaal 172 'parcels' (grotendeels dozen, maar de tafeltennistafel was b.v. ook één parcel. De cd/dvd-rekjes waren met inhoude verpakt en telden ieder voor zich ook als één parcel). Een flinke hoeveelheid dus. IN totaal zo'n 28 kuub....
Perthpete

nog 2 weken en dan gaan onze spullen overzee.... Dat is toch even slikken zeg. Nu gaat alles echt dichtbij komen. Het wordt steeds spannender voor ons en de mensen om ons heen. In de afgelopen weken ook al afscheid genomen van een aantal mensen die we dus waarschijnlijk nooit meer zien, een aantal verjaardagen gehad die we voor het laatst in Nederland hebben gevierd.(de ergste moet nog komen, dinsdag wordt onze Lynn Jordan alweer 2 jaar, dus de opa's en oma's vieren die verjaardag voor het laatst. Onze jongste wordt in november 1, die vieren ze dus helemaal niet meer mee)

Hele vreemde gewaarwording. Het rare is dat we er enorm veel zin in hebben, maar toch ook weer dat duveltje op onze schouder hebben zitten die iedere keer fluistert: wat ga je toch beginnen?????

sash

Back