Scannen pasfoto

tweety

XPdite Sponsor
Weet iemand hoe je het beste een scan kan maken van je pasfoto's? Deze hebben ze namelijk nodig voor mijn visum aanvraag.
Wat ik voor mijn assessment heb gedaan en waar ik nog enkele gecertificeerde kopieen van heb liggen is het volgende:

Foto's kunnen moeilijk van een stempel worden voorzien, daarom heeft de medewerkster van de gemeente op mijn foto's een handtekening op de achterzijde gezet. Velvolgens heeft ze 4 foto's tegelijk onder het kopieerapparaat gelegd. Op de kopietjes die daar uit kwamen zijn dus een stempel en weer dezelfde handtekening gezet en vervolgens is er in een keer door alle 4 de foto's nog zo'n relief stempel heen gejast.

Maar nu komt het hoe bewijs ik aan de ASPC dat ik het toch echt ben op die foto's?
Mijn gedachte is om een scan van het orgineel te maken (alleen voorzijde zonder handtekening) en dan vervolgens een scan van zo'n gecertificeerde kopie als extra bewijs mee te sturen. Alleen een scan van zo'n kopie lijkt mij niet zo handig aangezien je dan toch 2 maal wat kwaliteit verliest...
Hoe hebben jullie dit opgelost? Of heeft er iemand een handige tip.

Thanks, Chantal
 
HOi Chantal,

Als je een kopie van je paspoort bij de notaris laat certificeren met een handtekening,dan kan je gewoon de rest van je pasfoto's meesturen. Je lijkt erop, dus dat zit wel snor. Op de achterkant van de pasfoto's wel je naam en geboortedatum neer zetten.

succes Jacqueline
 
Hey Jacqueline,

Bij de nieuwe electronische aanvraag methode, moet alles electronisch aangeleverd worden tenzij ze om een versie verzoeken. Het zijn dus elektronische pasfoto's die ik moet versturen....
Tenminste als ik alles goed heb begrepen, ik begin het namelijk wel een beetje raar te vinden.

Groetjes Chantal
 
Die gescande versie van mijn paspoort moest zowiezo al mee.
Het idee dat je 2 pasfoto's hebt laten certificeren en ze dan vervolgens gewoon mag scannen komt bij mij gewoon een beetje raar over. Maar aangezien ze deze keuze al wel hebben in de documenten die je bij je aanvraag moet uploaden heb ik ze maar gewoon door de scanner heen gehaald. Zal dus allemaal wel in orde zijn  :|
 
Het bewijs dat jij het echt bent hebben ze dus al met je paspoort. Inderdaad wel maf dat je dat soort dingen gewoon kan scannen he. wij hebben het met de police clearence ook gedaan. gescand en verstuurd via de e-mial :)
 
Het scannen van diploma's etc blijf ik toch een raar iets vinden. Alles moet gecertificeerd gekopieerd etc worden en vervolgens mag je gewoon de boel scannen voor je aanvraag. Ik weet dat ze ten alle tijden een papieren versie op kunnen vragen maar hoe groot die kans nu is met de nieuwe wijze van aanvragen?? Ik weet wel dat ik mij op deze wijze waarschijnlijk ook wat kosten had kunnen besparen.... Al die gecertificeerde kopieen waar je nu waarschijnlijk helemaal niets mee doet (behalve dan bij mijn assessment). Zelf had ik alles in 4 voud laten maken
1x assessment
1x visum
1x sponsorship (dit was voor de zekerheid)
1x reserve
Alleen het setje voor de assessment is dus gebruikt de rest ligt hier dus nog gewoon :shock:
 
Nee niet bij de notaris maar bij het gemeentehuis. Ok het is geen schokkend bedrag maar toch!
 
Back
Top