Schilders in australië

family dammer

New Member
Op deze manier ben ik op zoek naar tips.
Wij gaan februari/maart 2007 naar queensland en ik wil me daar als schilder vestigen, ik weet dat ik als eerste een taxnummer moet hebben en daarna een blue card moet gaan halen (safety instruction card), maar dan????? Zijn er mensen die dit al gedaan hebben en kunnen jullie me tips geven?

Hier in nederland heb ik de laatste jaren als computer hardware salesman gewerkt maar wil toch weer terug naar mijn  oude beroep waar ik ook diploma's voor heb (met vertalingen)
 
Heb je al contact gehad met de beroepsorganisatie? Die kunnen je vast verder helpen. Maar wellicht ook anderen hier op het forum...

Henriette
 
Beste familie Dammer,

Wij hebben inmiddels ons skilled independant visa, maar voordat mijn man zijn eigen beroep (aannemer) mag uitvoeren moeten al zijn diploma's en andere papieren opniew door een assesment. Nu niet voor het visum, maar voor de bouwbond. Zonder dit mag je echt heel weinig - in Oz willen ze overal een papiertje voor zien en alleen een engelse vertaling volstaat niet. Wellicht is de optie van Henriette dus wel de beste - probeer een schildersbond te vinden in of nabij de plaats waar je terecht wil komen (regels kunnen namelijk verschillen tussen de verschillende staten!) en vraag bij hen na welke weg je moet bewandelen.

In ieder geval veel succes,
Jeanine
 
[quote author=family dammer link=topic=5517.msg69534#msg69534 date=1156925551]
en daarna een blue card moet gaan halen (safety instruction card), [/quote]

Een blue card ? , nog nooit van gehoord , wat is dat precies??

[quote author=family dammer link=topic=5517.msg69534#msg69534 date=1156925551]
maar dan????? )
[/quote]

Vergeet de medicare niet? (zorgverzekering)
Je moet dus eerst zorgen dat je mag werken , (taxfile number),maar ook eventueel vergunningen (verschilt per beroep en per staat),
Als ik als autospuiter aan de slag wil , is NSW de enige staat die een vergunning eist.
zie , http://www.mvria.nsw.gov.au/
Voor schilder weet ik helaas niks  :cry:
Toch nog wat gevonden ; http://www.immi.gov.au/asri/occupations/p/painter-and-decorator-4421-11.htm (kijk bij Licensing or registration requirements)

daarna zoals jansse bagge mooi zou kunnen zeggen , Solliciteren

Groetjes Johan
 
Back
Top