Scholen in Australie

Amulya

New Member
Vraagje van vrienden van ons, hoe duur zijn gemiddeld de scholen in Australie? Wij hebben gehoord dat het wel kan oplopen tot $30.000 per jaar, maar ik denk dat dat een berekeningsfoutje moet zijn geweest (hoop ik :wink:)!

Hiya Amulya

Er is al heel wat over geschreven hier op het forum, het ligt er ook aan of je voorkeur uit gaat naar een private of state school. Is ook al heel wat over geschreven trouwens :up:

Onze kiddies gaan naar een state school en ik ben met een paar honderd dollar per jaar klaar (including uniforms, schoolreisjes, boeken, etc.)

Groetjes
Syl

ik denk dat het ook per staat verschilt. Laat ik het zo zeggen: probeer de searchbutton eens. Je hebt dan al een hoop info.

groetjes Astrid  :fish:

Ik heb ook heel wat bedragen voorbij zien komen, maar van 30.000 heb ik nog niet gehoord, eerder tussen de 2000-10000 (voor private school)
Kijk anders hier even

http://www.isd.com.au/search_vic.php

Nou dat valt weer mee. Ik geloofde het ook niet echt :wink:. Hoe zit het eigenlijk met prive en staats scholen, de verschillen. Het lijkt alsof hier heel erg veel religieuze scholen zijn, maar dat zijn dan prive scholen neem ik aan. Zijn er ook veel niet religieuze scholen?

Alleen voor private scholen betaal je veel. Voor een gewone state school niet zoveel!

Ik ben voor dit jaar tot zover 110 dollar kwijt voor schooluniform (2x) een libarybag en een hoed. verder is de vrijwillige ouderbijdrage 20 dollar en dan komen er nog de extraatjes bij voor excursies e.d. maar dat verschilt niet veel meer dan wat je in NL aan ouderbijdrage betaald. NO WORRIES dus!!

Ik heb gisteren een basisschool in de outback gezien op het internet. Ik schrok behoorlijk van wat ik zag.  :-o Het zag er een beetje derde wereldlandachtig uit, en er zaten 65 leerlingen op. De school waar mijn dochter nu op zit, heeft meer dan 800 leerlingen. Dat is ook wel weer iets teveel. :-D Zo zie je maar weer, dat het af en toe best goed is om je goed te orienteren, zodat je weet waar je aan toe bent en je erop kunt voorbereiden.

Astrid  :fish:

Scholen zijn hier compleet anders dan in Nederland. De opstelling zowiezo al. De klassen bestaan uit verschillende units en er speelt zich heel veel buiten af. Althans op de school van mijn dochter.  http://www.windarooss.qld.edu.au/index.html
Je kan eens op de site rondkijken, dan zie je een beetje hoe een state school is in een gewone suburb van Brisbane.

Groetjes Lin

Net als in nederland moet je je eigen draai zien te vinden op een nieuwe school.

*Lin

School ziet er goed uit, heeft je dochter het naar haar zin en heeft ze veel moeten wennen in het begin?

:fish:

Ja het is een hele leuke school, ze zijn goed voor de kindertjes en hebben een goede naam voor een state school.
Iris heeft soms het best zwaar hoor. Maar meer met de lengte van dagen dan de school zelf. Hier gaat ze een dag ononderbroken naar school en dan moet ze nog een hoop leren van de taal. ALhoewel ze zich prima redt hoor! Ze praat na 3 weken school al een aardig woordje engels!

ongeveer het zelfde als hier dus, maar hier moet ze nog tussen de middag van en naar school. Dat is ook niet altijd handig.

wat mij opviel is dat hier de kleuterschool ook anders is ingedeeld.
het eerste jaar (groep 1) heet kindy en komt overeen met de NL kleuterklas. Het tweede jaar is Pre-School en dat is een mengeling van nog een beetje kleuteren en groep 3 in NL! Ik merkte dus al dat ze al kunnen lezen en schrijven in year 1! (wat bij ons dus groep 3 zou zijn). Phil kan gelukkig aardig meekomen omdat hij in NL al het eerste trimester van groep 3 heeft gehad. Hij zou eigenlijk al in year 2 moeten zitten maar ik ben erg blij dat ik om year 1 heb gevraagd. Als hij echt van voren af aan zou moeten beginnen had hij eigenlijk eind Pre school moeten zitten, maar hij is 7 dus dat is een beetje raar natuurlijk....

http://www.shps.edwa.net.au/

dat is de website van phil zijn school

Hier bij ons leren ze lezen en schrijven in grade 1. Dus Iris begint net. Aan het einde van dit jaar, kan ze dus al lezen en schrijven!
Ze heeft huiswerk iedere avond, en ze vindt het gelukkig leuk, ondanks dat ze echt gevloerd is aan het eind van de dag!

:sleep:

Vraagje:zijn de scholen daar ook erg prestatie gericht?
Ik heb een dochter in groep 3 en als ik zie hoe die kinderen gepushed worden,daar word ik niet echt vrolijk van.

Hiya!

Er wordt hier bij ons op school heel veel met "reward systems" gewerkt, onze dochter zit in grade 2 en ik vind dat het werk heel goed "gepaced" wordt allemaal. Iedere dag een home reader (klein dun leesboekje) mee naar huis, en een kleine opdracht voor Maandag, Dinsdag, Woensdag & Donderdag (5 minuten werk per onderdeeltje) :).  Er wordt ook regelmatig in kleine groepjes buiten het lokaal gewerkt etc.  Hoe het in Nederland gaat weet ik verder niet, maar ik vind het hier wel heel prima tot nu toe.

Groetjes
Syl

[quote author=clair link=topic=3745.msg48384#msg48384 date=1140083722]
Vraagje:zijn de scholen daar ook erg prestatie gericht?
[/quote]

Van basisscholen weet ik het niet, maar hie rop de universiteit is het enorm prestatie gericht. Als je een beetje leuke baan wilt hebben, dan moet je echt bij de beste(n) van je "klas" zitten. Ook "ranken" ze je de hele tijd. Je kunt ook alleen bepaalde studies doen als je een bepaalde "OP-score" hebt. Haal je een bepaald niveau niet, dan kun je bijvoorbeeld geen studie in (bijvoorbeeld) Engineering doen.
Moraal: als ze het al niet in primary school hebben, dan komt het later zeker!

Back