scholen

rudi henriette

New Member
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over de scholen in Australie? :teacher:
Onze dochtertjes zijn 7 jaar (groep 4) en 5 jaar (groep 2).
Hoe werkt het daar op de scholen, werkt het een beetje hetzelfde als in Nederland????, onze dochtertjes spreken nog geen engels, zijn er scholen waar ze de kinderen daarbij kunnen helpen????, (hoe hebben ander ouders dat gedaan?). :read:.

Groetjes Henriette.

ps. zijn er ook mensen (gezinnen) die zijn verhuisd  naar Australie ook al zijn ze daar nooit geweest? :dunno:
 
Hoi Henriette,

Er lopen geloof ik wel al wat draadjes over dit onderwerp, als je even zoekt met de searchbutton vindt je vast meer antwoorden. Maar over het algemeen werken de scholen hetzelfde als in NL. Onze oudste dochter was 5 toen ze hier begon op school in grade I. Ze sprak ook geen woord engels maar ze pakken het zo snel op dat is geweldig. Na een paar weken liep ze gewoon net als ieder ander kind mee. Op school is op aanvraag meestal wel een ESL (Englisch Second Language teacher) aanwezig die je kindertjes kunnen helpen met de taal.

Groetjes Lin
 
Hoi Henriette,

Mijn ouders, twee zussen en ik zijn in 1980 naar NZ geemigreerd.
We waren er nog nooit geweest, m'n ouders en wij spraken geen Engels en er was ook geen internet toen. Kortom: emigreren in deze tijd is echt veel makkelijker, ik bedoel de wereld is nu zo klein, alle info ligt voor het grijpen, kijk maar naar deze super forum!
Na 3 weken konden mijn zus van toen 9 en ik van toen 7 jaar aardig meedraaien en na een paar maandjes hoorde je en zag je geen verschil meer tussen ons en de andere kids op school. Was zelfs altijd 1 van de betere in Engels de tien jaar dat ik daar naar school ben gegaan. NZse scholen zijn goed te vergelijken met die van Oz.
Als kind leer je de taal en manieren zo snel... weet dat ik mijn ouders vaak in het begin moest helpen met de taal.
Dus, gewoon lekker naar een normale school doen, tussen de Ozzies. Tuurlijk zal het even spannend zijn maar geloof me, daar naar school gaan is echt een wereld van verschil! Niet te vergelijken met school in Nederland. Geen verschil tussen arm en rijk, (uniform) veel meer gericht op sport en buitenleven. Had vaak les onder de bomen of in het park. En ging voor school reisjes niet naar de efteling/walibi maar naar vulcanische eilanden en the bush.
Oh, wat staat die kinderen een wereld van moois te wachten! Een beter iets kan je niet voor je kinderen doen dan hun down under op te laten groeien!

Succes, don't worry!
Smiles, Betty
 
Hoi allemaal, :smile:

Bedankt Betty voor de leuke mail. :up:
Onze kids zijn werkelijk niet te stuiten, ze zijn er helemaal wild van om naar Australie te gaan, ze vragen elke dag hoe lang het nog gaat duren voor dat we gaan verhuizen, we zeggen maar dat het nog wel even gaat duren. :roll:



Groetjes  Henriette.
 
Back
Top