school fees / lesgeld op 'n temporary / tijdelijk visum

loecky

XPdite Sponsor
Hallo,

De kosten voor school voor mensen met jonge kinderen zijn erg hoog in Australië. :x

Na even te hebben gegoogeld kom ik tot het volgende niet complete overzicht (onderstaand geld voor public schools/gouvernment schools t/m grade 6, voor tijdelijke visumhouders):

NSW: 4500 AUD/jaar (http://www.schools.nsw.edu.au/media/downloads/schoolsweb/international/tempvisaholder/feespayment.pdf en op de link http://www.schools.nsw.edu.au/media/downloads/schoolsweb/international/tempvisaholder/scheduleofvisas.pdf)

Victoria: 0 AUD/jaar (zie verderop in dit draadje)

ACT: 9500 AUD/jaar (http://www.decs.act.gov.au/schools/faq.htm)

WA: 7500 AUD/jaar

Queensland: 0 AUD/jaar  :up:

Onderstaand 'n quote uit 'n e-mail wisseling met 'n ambtenaar van het onderwijsdepartement Queensland:

>>>>>>>>>>>>>
If you enter Australia on visa subclass 457 you do not have to pay any
international tuition fees for mainstream schooling in Queensland State
Schools. If your children have special needs you will be required to pay for
these costs. To enrol your children in school you will need to take your
passports and evidence of your visas and recent school reports to schools in
your local area when you arrive in Queensland. The school may call us to
confirm that there are no international fees on that visa type.
<<<<<<<<<<<<

Voor kinderen met 'n permanent visum zijn de schoolkosten voor public schools GRATIS!!

even de currency veranderd in de standaard AUD, ivm zoeken.

maar dit klopt niet hoor!
wij wonen in victoria (melbourne) en we betalen precies hetzelfde als de aussies met een 457.
schoolgeld, uniformen en bijkomende kosten maar $0 aan extra fees... zowel voor de lagere school als voor de middelbare!
kids zijn 11, 13 en 14.

Clara, betalen jullie als PR of als Citizen 8240 AUD schoolgeld per jaar/per kind? (Stateschool)
Wij wonen in Queensland en betalen inderdaad 0,0 schoolgeld. Uniformen uiteraard wel.
Goh ben echt benieuwd.

Groetjes Lin

wat????? voor het komende schooljaar betalen we $215.00 voor de basisschool. that's it. eventueel nog uniform aanvullingen, maar dat is onwaarschijnlijk. voor de rest betaal je uiteraard bijkomende kosten voor excursies, kamp, etc.
voor de middelbare is het ook boekengeld en een kleine fee, paar honderd dollar ofzo...
we hebben een 457.

@Clara:

Je hebt inderdaad gelijk. Ik heb het nog eens uitgezocht. Op deze link (http://www.study.vic.gov.au/Intstu/default.htm) staat helemaal onderaan de pagina hetvolgende:

Permanent Resident Visa Holders
Permanent Resident Visa holders are awarded the same status as Australian citizens when enrolling at a Victorian private or government school.
Permanent residents aged between 6 and 15 years of age are obliged to attend school by law when they are in Australia. Holders of a Permanent Resident Visa or a long term Business Visa (457) can enrol directly at a school. They do not have to apply as an international student.

Ik had gekeken bij de Dependant International Student pagina waar het bedrag van 8240 ASD wordt genoemd.

Excuses

Is er iemand op dit forum die in NSW woont en daar haar/zijn kinderen naar een public school brengt? Ik ben benieuwd naar de schoolfees in deze staat. Volgens info zou dat 4500 AUD zijn maar ik vraag me af of dat ook werkelijk zo is. :up:

Loecky, ik heb juist deze week mijn zoontje van bijna 5 ingeschreven op een public school hier in Eastwood. Wij zitten hier op een 457 visum. De school gaf zelf aan dat wij konden verzoeken om een vrijstelling van het bedrag van 4.500 aus.doll. Zij heeft nog speciaal gebeld en dat kunnen dus alle mensen met een 457 visum.
Je moet zo ie zo een formulier invullen en daarbij hebben wij een brief gedaan met onze gegevens en wat aanvullende informatie (dat mijn man bijvoorbeeld nu de enige kostwinner is enz enz) nu wordt er bekeken of wij in aanmerking komen voor een vrijstelling van het schoolgeld.

Ben erg benieuwd!

groetjes
Jennefer

Dag jeneffer,

Hopen voor jullie dat je in aanmerking komt voor teruggave.

Hou je ons op de hoogte? :grin:

Back