schooltv weekjournaal: Hannah in Australie

corine

New Member
Hallo allemaal,

Hannah is 10 jaar en bijna twee jaar geleden verhuisd naar Australie. Ze woont nu in Queensland in The Sunshine Coast. Het schooltv weekjournaal heeft haar onlangs hier een dagje gevolgd om te laten zien hoe het is voor kinderen om naar een ander land te verhuizen. Ben je dus benieuwd naar de verschillen tussen nederlandse scholen en australische scholen en wil je een indruk van het leven hier, kijk dan vrijdagochtend 30 mei of maandagochtend 2 juni naar schooltv op ned. 3 om 11.00u. Vanaf het weekend is het ook te zien op de website : www.schooltvweekjournaal.nl

Groetjes Corine
 
Hoi Corine!

Misschien even heel nieuwsgierig hoor, maar woonden jullie vroeger in Katwijk?
Ik zal in ieder geval proberen naar het schooltv weekjournaal te gaan kijken!

groetjes van Marja
 
Hoi hoi,

Heb gisteren het stukje op schooltvweekjournaal gezien, was leuk!
Ik ben zelf leerkracht hier in Nederland, en dus ook wel heel erg benieuwd naar de verschillen tussen scholen hier en in Australië...
Gisteren dus weer een klein kijkje in de keuken mogen nemen.

Groetjes Bregje
 
Het was inderdaad een leuk stukje, zelfs onze Jip van 5 jaar vond het interessant en had allerlei vragen erover.
Toch leuk zoals kinderen het bekijken qua uniform en al die dieren. :lol:

groetjes Jacky
 
Hallo,

Ik ben Brynja,

Cool dat je hier leeft in Australie.

Ik woon in Adeliade, Ik ben ook 10 en ik ben 4 jaar geleden uit Nederland verhuisd.

Dag, van Brynja!!!! :lol: :grin: :smile: :grin: :lol: :smile: :grin: :smile: :grin: :lol: :smile: :grin: :lol: :smile: :lol: :smile: :lol: :smile:  :grin: :lol: :smile:
 
Hallo Allemaal,

Ik heb het helaas niet gezien maar vroeg mij af. Hoe groot was die school?
Want als ze zeggen scholen in Australie, er zijn nl. verschillende soorten scholen.
Ik bedoel, wij wonen, twee kinderen (8 en 11) in een vallei en daar zijn kleine scholen.
Eigenlijk in deze omgeving zijn vele kleine scholen. En daar lesgeven is weer heel anders als denk ik
op die school bij de Sunshine Coast.
Ik was leerkracht in nederland. Het is wel heerlijk om een school te zien met in TOTAAL 45 leerlingen.
Das heel wat anders dan 30 lln. in een klas. Hopelijk heeft het weekjournaal het daar ook over gehad of over het feit dat
er "the school of the air is" dan krijg je les via de computer vooral in de ver weg gelegen gebieden is dat het geval.
Ben dus eigenlijk wel benieuwd naar wat ze lieten zien.
Want....maar al te vaak gaat het over de grote steden waar vele mensen wonen maar er wonen ook nederlanders op andere plaatsen dan daar.
En dat is ook australie.

KAATJE
 
Back
Top