Scooter kopen met terugkoopgarantie

Gwen

XPdite Sponsor
Hoi Mensen!
Ik weet dat het in Australië mogelijk is om auto's te kopen met terugkoopgarantie (voor al die backpackers waarschijnlijk), maar ik vroeg me af; bestaad er ook zo iets voor scootertjes??
Is er anders een site (zoals marktplaats) waar je makkelijk zo'n ding kunt kopen en verkopen?
Groetjes
 
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik eigenlijk weinig scooters heb gezien. Het is lang niet zo'n rage als in Nederland. Komt misschien ook wel omdat ze zodra ze 16,5 zijn mogen auto rijden tja.. als jij de keus zou hebben ;) Daarnaast is het veel minder veilig in NL (lijkt mij) ik heb me nu nog het weggetje voor ogen waar mijn (verre) familie aan woont... op een highway mag je op sommige plaatsen maar max. 80 (zo ook rond lennox head), maar op de binnenweggetjes die lekker omhoog cirkelen (of naar beneden circkelen, nog leuker  :grin:) mag je 100... en het is een mooie sluiproute + er zit een abbatoir.. dus veel vrachtwagens en 't gaat vaak maar net goed.. (iedereen snijdt lekker de bochten af..) moet er niet aan denken daar met een scooter te rijden..

Is het niet gewoon handiger om een oude auto te kopen? Advies: probeer een stageplek buiten het CBD te krijgen en ook net buiten het centrum te wonen anders zit je telkens vast aan parkeerkosten en waar te parkeren.
 
Hoi

Denk niet aan een marktplaats als in Nederland.
Nederland is klein dus goed te handelen, maar om nu van bv Cairns naar perth te gaan voor een tweede hands grasmachien.
We hebben hier natuurlijk wel een Ebay

Hoe het zit met terugkoop garantie op scooters weet ik niet.

Kees
 
[quote author=krokkie link=topic=9944.msg136696#msg136696 date=1239654748]
Denk niet aan een marktplaats als in Nederland.
Nederland is klein dus goed te handelen, maar om nu van bv Cairns naar perth te gaan voor een tweede hands grasmachien.
[/quote]
:grin:


[quote author=Alie Bosma link=topic=9944.msg136694#msg136694 date=1239653675]
Is het niet gewoon handiger om een oude auto te kopen? Advies: probeer een stageplek buiten het CBD te krijgen en ook net buiten het centrum te wonen anders zit je telkens vast aan parkeerkosten en waar te parkeren.
[/quote]
Een scooter leek me wel handig om van huis naar stageplaats te komen.. Maar misschien is het met openbaar vervoer ook wel te doen. Ik was net al aan het kijken naar de openbaar vervoer site van Adelaide, maar kan er niet veel wijs uit. Ook kon ik niets vinden over bijvoorbeeld een 'maand kaart' voor het openbaar vervoer..

Een auto kopen is misschien wel een optie, maar het lijkt me zo'n gedoe met al die verzekeringen en andere dingen waar ik in het andere topic over lees.. Ook is een auto een stuk duurder; benzine, parkeerkosten, aanschaf, verzekeringen, etc

Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar het adres waar ik stage kom te lopen.. Eigenlijk moet ik dat eerst weten voordat ik kan kijken of ik een auto/scooter nodig heb, of dat ik een huis kan vinden wat een goede openbaar vervoer verbinding heeft met het stage adres..
 
Back
Top