seizoenen in Victoria

Danny-Eva

New Member
Hey allemaal,

Ik kom weer eens om het hoekje kijken. Ik zit nog steeds in Nieuw Zeeland en ben nog steeds aan het overdenken om naar Ozzie te gaan. En nog steeds zit ik te dubben waar we naartoe zullen gaan. Aan de ene kant lijkt het me heerlijk om in SE Queensland te gaan wonen vanwege het warme (en ook broeierige) weer, de tropische vruchten en nog veel meer, maar dat is denk ik omdat het bekend terrein is. En aan de andere kant wil ik ook graag de luxe van een eigen groententuin en een lekkere groene tuin zoals ik dat hier heb zoals je dat waarschijnlijk in Victoria of South Australia kan hebben. Wat zijn de temperaturen in Victoria bv in de winter, echt berekoud met een dikke jas aan of kun je nog steeds in een t-shirt buiten lopen? Effe een weekje uittesten zit er voorlopig niet in met de steeds ellendiger wordende economie dus ik hoor het graag van de experts die in en rond Melbourne wonen of elders in Victoria.

Groetjes
Danny-Eva
 
In de winter in je tshirtje gaat hier echt niet. Voor mij niet tenminste, dikke jas komt eerst ;)

Komt ook omdat je je aanpast aan het klimaat, na 5 dagen 40 graden is 25 koud bijvoorbeeld. Wij zijn een keer op vakantie geweest in Yeppoon bij familie van Gary en het was daar iets van 23 graden, tante liep met een wollen muts op en dikke kleren aan en wij liepen in een hemd en korte broek. Puur gewenning dus.

Ik vind dat je hier heel duidelijk de 4 seizoenen hebt wat ik zelf best lekker vind.
 
Wij wonen hier nu bijna een jaar en ik moet zeggen dat het weer heerlijk is.
Zelfs in de winter zijn er heel veel dagen gewoon heel mooi ondanks dat het dan 15 graden is. 's Nachts is dan wel af en toe 5 graden brrrr
En nu in de lente is het alweer een paar keer ruim boven de 25 graden geweest.

En de regen...tja die heb ik afgelopen jaar waarschijnlijk te weinig gezien. Stiekum wel lekker, maar er is wel nog steeds een tekort aan water, behalve waarschijnlijk als je wat meer ten oosten van Melbourne woont....daar is het een stuk groener.

Succes met kiezen!
Jeroen
 
Hoi

Wij zitten in Cairns en ik kan je zeggen het weer hier gaat ons niet vervelen.
Wij hadden echt een hekel gekregen aan het weer in Nederland.
Nu altijd een korte broek.
En de Warmte? ja het is warm maar je went er wel aan, bij ons hier in de winter s'nachts 13 graden gehad
en dat was gewoon koud (stonder er zelf ook van te kijken)
Dus sorry voor mij geen south Australia meer ik zit hier goed en het bevalt ons prima

O ja we hebben hier al maanden een paar verwaarloosde tomaten planten staan en daar blijven maar tomaten aan komen
Dus een groente tuin kan hier ook denk ik

Kees
 
Dank jullie wel voor jullie reacties. Het klinkt alsof de temperaturen een beetje hetzelfde zijn als hier in Papamoa alleen met wat extremere uitschieters. Nou hebben we hier ook echt wel een slechte winter gehad. Normaal gesproken is het wel koud maar met een lekker zonnetje en zo af en toe een bui. Dit jaar heeft het de hele winter geregend, lekker voor de tuin dat wel, maar wij vonden het wat minder fijn. Maar ach, in Nederland regent het 9 maanden in het jaar dus ik mag niet klagen.

Ik dacht eigenlijk dat je in Queensland geen groentetuintje kon houden vanwege de possums en ander tuig dat je tuin opvreet. Ik vind het wel heel grappig dat een verlept tomatenplantje nog steeds tomaten geeft!!

Keep me posted!
Groetjes
Danny-Eva
 
Hee!! Het weer in Melbourne is wat mij betreft echt perfect, langer zomer en meer zon dan in NL in ieder geval :up:
't Kan ook goed koud zijn maar dat is idd een stuk gewenning ook hoor, Ik fiets nu ook nog met 15 graden in mn zomerjas in Noordholland, maar in Melbourne zat ik met 15 graden al goed ingepakt voor de kachel! Br!

Ik ga lekker in Januari weer die kant op, laat me weten wat je gaat doen ik zou een paar kennissen in die buurt wel leuk vinden (en van anderen kreeg ik weinig reactie tot nog toe)

Veel succes met de beslissing!
xx
Mitzi
 
Hoi Mitzi,

Het zal nog wel even duren voordat wij kunnen gaan, helaas. Maar als je een klein uitstapje naar NZ wilt maken ben je uiteraard welkom!! Gelukkig breekt de zomer hier nu aan en kunnen we gaan genieten van het warme weer.

Veel plezier in januari in Melbourne. Ga je daar eigenlijk wonen dan of is het alleen nog een orientatie reisje? Succes in ieder geval met alles.

Groetjes
Danny-Eva
 
Hoi, dankjewel!

Ik ga er wonen. :lol: Wel ga ik er heen op een studentenvisum en dan ook in Melbourne een opleiding volgen, maar ben niet van plan om weer terug te keren naar Nederland (behalve een vakantie hier en daar..) Ik ben eigenlijk net terug uit Aus, Ik heb d'r negen maanden gereisd waarvan al zes in en om Melbourne,  ook een zeer aangename Australier leren kennen waar ik nu nog contact mee heb, en toen ook de tijd van mijn leven gehad.

Ik laat het jullie dan wel weten zorda ik Kiwi-kriebels krijg!  :up:

x, Mitzi
 
Wij hadden het deze winter soms wel koud... brrr keken we elkaar aan, maar tegelijk realiserend dat we nog in een trui rondliepen, niks geen dikke winterjas!

wel lekker is dat je zowie zo meer naar buiten gaat dan in NL, dus zolang het niet vochtig is, maakt de kou dan al snel niet zoveel meer uit.
 
Back
Top