seizoenen

Hallo iedereen,

wij vroegen ons af of je ten Noorden van Brisbane ook kunt spreken van seizoenen? Wij Nederlanders klagen natuurlijk altijd over het weer, maar een mooie winterdag met blauwe hemel en 6 graden vorst is best lekker. Ook een wandeling door een mooi herfstbos is altijd goed.

Gaan we daar de seizoenen niet missen?

Groet,

Het is denk ik heel persoonlijk of je van wisselingen van seizoenen houdt of niet....persoonlijk houd ik niet zo van kou, omdat ik nl. dan merk dat ik soms nogal een slechte doorbloeding heb, wat zich uit in enorm koude vingers. Zelfs zo koud dat je er misselijk van wordt....mijn vader daarentegen zou niet zonder de wisselingen in NL kunnen....en van hem mag de winter nog wel extremer....

Maar ten noorden van Brisbane heb je idd niet echt meer de 4 seizoenen, maar ga je volgens mij meer richting nat/droog seizoen....

Nat en droog seizoen.......that's it! (maar dat is na El Nino ??! ook niet helemaal meer zwart/wit)  :) Maar herfst taferelen zijn hier ver te zoeken...dus geen geurige herfstbladeren en kastanjes  :) tijdens je boswandeling.

Of je het gaat missen? Inderdaad zoals Maluka al aangeeft dat is persoonlijk. Wij missen het eigenlijk niet. Ik vind het wel heeeeeerlijk als het af en toe een paar dagen behoorlijk regent (op ons tinnen dakkie :))

Weetje wat ik nou wel af en toe mis, de lange zomeravonden...... :-(

Groetjes
Syl

De zon gaat dus veel eerder onder in Oz dan in de zomer in NL? Ik denk dat ik die mooie herfstkleuren wel zal missen. Ik ben jarig in de herfst en associeer dat ook met die lekkere geur en die mooie kleuren...

Ja de zon gaat hier in Brissie inderdaad veel vroeger onder, Het verschil tussen zonsondergang in winter en zomer is ook minimaal. Scheelt geloof ik maar een uur of zo.

Om je een beetje een idee te geven sunrise vanmorgen was om approx. 6.15 & sunset at approx. 17.10 tonight......en dan "valt" de avond ook razendsnel.

Groetjes
Syl

:(    das minder zeg. Ik hou ook wel van die lange zomeravonden.  Op zich is het ook wel gezellig als het donker is met al die lichtjes. Ik denk dat ik de eerste paar dagen daar best wel aan moet wennen, want ik ben wel gewend dat het in de zomer gewoon langer licht is. Volgens mij heb ik dan rond een uur of 19.00 al het idee dat het 23.00 is ;)

De zon gaat hier inderdaad snel en vroeg onder. Dat was voor ons ook wel erg wennen. Ik ben in de (NL) zomer jarig en was altijd gewend om lekker de hele avond buiten te zitten. Dat zit er hier dus niet in. Winter en vroeg donker!

Ik ben 22 oktober jarig, dus voor mij wordt het ook compleet anders :)  Heb er wel veel zin in eigenlijk. Ben zo enorm benieuwd.

Ik ben in april jarig, maar ws zal ik mooier weer gaan hebben op m'n verjaardag [-zelfs in melbourne- dan hier in nederland.....

Ik ben 11 januari jarig dus i.p.v. hartje winter, valt mijn verjaardag nu in hartje zomer :lol:.

Back