Shipping cost from the Dutch coast

badri

New Member
Hoi

Ik net mijn papier gestuurde naar DIMIA,
Ik weet dat wij moet lang wachten..

Hebben jullie ervaring met kost en anderen dingens met Shipping.

Wat moet mee nemen en wat niet?

Reactie graag

Badri :!:
 
Misschien een idee om hier even te kijken en info aan te vragen

http://www.rent-a-container.com/

Vrienden van mij hebben het gedaan vanuit Duitsland. Het duurde ongeveer 4 maanden.
 
Hallo,

Wij hebben net onze verhuizing geregeld naar Melbourne. We hebben een volle container van 30m3. Dit kost ons 4675,00 Euro plus 1,8% waarde van de goederen. We hebben zo'n 10 quotes aangevraagd en Top Movers was de goedkoopste en we hadden er een goede indruk van. De gemiddelde prijs voor een volle container was 5500.00 Euro en de meeste verzekeringen zaten tussen 2 tot 3%.

Mijn advies/ervaring is zo veel mogelijk mee te nemen en zo weinig mogelijk weg te doen. Het is altijd stukke duurder weer allemaal nieuwe dingen te moeten kopen. (zijn al een aantal keer verhuisd)
 
Bedankt voor info,

Ik ga probeer de bedrijf bellen en informatie vraagen.
Als meer weet plaatse ik de bericht hier dan iederen kan profiteren.

Badri
 
Hoi Badri (en anderen),
ik zag ook bij een bedrijf dat je containers kunt delen. Dus bijvoorbeeld stel dat wij naar Brisbane gaan, en jullie ook: dan stop je het samen in één container en dat scheelt geld. Wie weet ook een ideetje voor anderen. Ik kreeg bij een ander forum een tip van een bedrijf www.vannet.nl maar goed, het blijft toch offertes opvragen als je wilt gaan verschepen.

Groeten Rebekka
 
Hoi Rebekka

Dat heb ik ook gehoorde.
Wanneer zijn jullie geplanned vertrek period.

Wij net ons applicate gestuurde. Nu moeten even wachten. Hoop einde November tegaan. Optimistich denk ik hahaha

Laat wij kontakt blijven... :)
 
Hoi Badri,
nou het hangt van de universiteit af wanneer we gaan. Maar de prof van Martijn heeft gezegd dat we zelf ook maar gewoon een datum moeten noemen, en dat is dus rond september. Maar dan moet het wel allemaal lukken met visa enzo, en dat hangt ook weer van de uni af! Wij zijn toch maar weer een afhankelijk stelletje. Wij zijn trouwens van plan om alles zoveel mogelijk te verkopen (onze spullen) en dat moet ook nog allemaal geregeld worden... Pffff ik denk nog maar even niet an al het werk!

Groetjes Rebekka



badri said:
Hoi Rebekka

Dat heb ik ook gehoorde.
Wanneer zijn jullie geplanned vertrek period.

Wij net ons applicate gestuurde. Nu moeten even wachten. Hoop einde November tegaan. Optimistich denk ik hahaha

Laat wij kontakt blijven... :)
 
Hoi Rebekka

Ik denk wij ook ongeveer op zelfde tijd. Dat hangt van DIMIA af.

Warrom ben jij aan plan voor alles te verkopen. Wij ook in begin gedacht maar ik denk beter zover spullen meenemen. Beter met spullen daar begin dan alles nieuwe. Dat was ons idee.

laat maar jouw idee weten.. :lol:
 
badri said:
Hoi Rebekka

Ik denk wij ook ongeveer op zelfde tijd. Dat hangt van DIMIA af.

Warrom ben jij aan plan voor alles te verkopen. Wij ook in begin gedacht maar ik denk beter zover spullen meenemen. Beter met spullen daar begin dan alles nieuwe. Dat was ons idee.

laat maar jouw idee weten.. :lol:

Hoi Badri,
nou wij gaan waarschijnlijk maar voor drie jaar (daarna zien we wel weer verder ;) Bovendien hebben wij niet de duurste spullen dus we willen denk ik toch verkopen. Meenemen is echt heel erg duur. En voor drie jaar loont dat dus niet. Als we permanent zouden gaan dan zouden we ook wel verschepen denk ik.

groetjes rebekka
 
Ja,

Dan snap ik wel. De reden zijn meest mensen verkoop alle spullen en nog een keer alles nieuwe beginen. Dat lijkt mij wel leuke maar kost veel geld.

Ik weet dat paar dinges kan niet biv. Telephone daardloose enzo.

De verkoop wij ook. Maar basis spullen neem wij mee. Inderdaad de verhuis kost veel geld. moet goed na denken wat wij moet doen.. :wink:
 
Hoi,
als je met het vliegtuig gaat kun je trouwens ook meer meenemen met het vliegtuig. Bij sommige vliegtuigmaatschappijen kun je twee keer zoveel meenemen. maar ja dat is natuurlijk nooit genoeg he als je je hele huis wilt meenemen :wink:

Weet je wat het maffe is; als je iemand vertelt dat je gaat, dan willen ze opeens je stoel wel hebben of je televisie. dat gaat heel snel. :lol: Alleen nog wel even geld vangen!

Groetjes Rebekka
 
Back
Top