siemens gigaset

krokkie

XPdite Sponsor
Hoi Allemaal

Ik heb een siemens gigaset telefoon installatie
Dus gewoon een telefoon draadloos met een basis station.
Daarbij wat losse toestellen die je inlogt op dat basis station
Kan dit gebruikt worden in OZ

Groetjes Kees
 
Waarschijnlijk niet:

[quote author=Lost link=topic=1648.msg14585#msg14585 date=1115551029]
Let wel even op met DECT telefoons. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat de frequentie die door deze telefoons wordt gebruikt in Australië niet is vrijgegeven. Volgens mij mag je deze telefoons dus officieel ook niet gebruiken. De draadloze telefoons in Australië zijn vaak van die koelkasten met een antenne en de geluidskwaliteit vind ik om te huilen :cry:.
[/quote]

en

[quote author=Jan H. link=topic=1648.msg15561#msg15561 date=1116511680]
Het is heel eenvoudig.
Mobile telefoons van Nederland doen het hier gewoon.

Huis telefoons mogen niet ingevoerd worden. Dus het is illegaal deze mee te nemen.

Nog een opmerking, die koelkasten telefoons kan je keuze zijn of je ben bij een museum geweest.
Hier liggen dezelfde Panasonics en vele andere merken (zonder antenne) voor draadloze telefoons als in Nederland.
Zijn dan wel goedgekeurd door de locale Telecom en op Australische frequentie ingesteld.
Niks geen koelkastengedoe.
[/quote]

Als je zoekt op DECT of telefoon dan vind je genoeg andere info.
 
[quote author=krokkie link=topic=6650.msg82740#msg82740 date=1172809488]
Hoi Allemaal

Ik heb een siemens gigaset telefoon installatie
Dus gewoon een telefoon draadloos met een basis station.
Daarbij wat losse toestellen die je inlogt op dat basis station
Kan dit gebruikt worden in OZ

Groetjes Kees
[/quote]

Ja hoor werkt prima. Ik heb type 3010, basis station en een los setje. Meegenomen vanuit NL. No problem.

Ik wist trouwens niet dat het illegaal was.  :oops: Het kan dus wel, maar mag niet.
 
Wat in NL draadloos werkt werkt in Oz ook.... de ether is hier niet anders.... Enig probleem is de al eerder vermelde toegelaten werk frequenties voor draadloze telefoons  in de EU wat anders liggen (soms - niet allemaal) dan in Oz. Maar negen van de tien keer merkt niemand daar wat van. Als je geen super lange afstand phone gebruikt (die in Nlook al niet was toegelaten) heb je weinig kans op problemen.

Formeel moet alles wat aan het telefoon net in Australie wordt aangesloten type-toegelaten zijn. Dus voldoet zo wie zo geen enkele NL telefoon (draadloos of niet) aan de qualificatie - ook al is ie technisch superieur.....

Een ander telefoon probleem is nog dat je in Oz wat minder aan het telefoon net mag knutselen dan in NL. - hoewel men wat soepelder begint te worden.  In NL mag je zelf dingen aansluiten, kabels trekken enz. In Oz moet daar formeel nog een "erkende" installateur voor opdraven.  Maar inmiddels heb ik begrepen dat men wat makkelijker gaat worden als je "behind the boundery" zelf dingen aansluit.  Die "boundery" is de plek waar de kabel in huis de eerste socket bereikt.

Even terzijde..... je mag in Oz (en zeker in Queensland) nog niet eens zelf een stekker aan een net-snoer zetten! Dat is voorbehouden aan een "licensed electrician".  En als je gaat uitvogelen wat je moet doen om "licensed electrician" te worden..... berg je. Zeer afgeschermde beroeps groep - heeft niks meer te maken met veiligheid maar alles met het uitbannen van concurrentie.....
 
[quote author=-+henk+- link=topic=6650.msg82793#msg82793 date=1172826361]
Even terzijde..... je mag in Oz (en zeker in Queensland) nog niet eens zelf een stekker aan een net-snoer zetten! Dat is voorbehouden aan een "licensed electrician".  En als je gaat uitvogelen wat je moet doen om "licensed electrician" te worden..... berg je. Zeer afgeschermde beroeps groep - heeft niks meer te maken met veiligheid maar alles met het uitbannen van concurrentie..... [/quote]

off topic: ja dat merk ik ook! Op elk apparaat dat je uitpakt staat inderdaad wel iets van "alleen een erkend electricien..." etc. En als je dan ziet hoe ze bijv. de bekabeling aanleggen: gewoon los in de muur ...pvc buis? nog nooit van gehoord!
 
Dank je allemaal

Dat is nog eens snelle en duidelijke informatie.
Maar nu even wat anders.
Is het wel verstandig om een vaste telefoonlijn aan te schaffen of kun je daar ook al internetten via de tv kabel (CAI).
Veel gebeld word ik denk ik niet dus kan dat met de GSM en de family vanuit nederland via msn of skype of zo.
Heeft iemand daar nog creatieve oplossingen voor??
Alvast bedankt voor de info.

Groetjes Kees
 
Behalve in bepaalde delen van de grote steden is er geen kabel TV. CAI zoals in NL kennen ze in Australie nauwelijks, hooguit een centrale antenne versterker in appartements gebouwen. Alles wat je naast de gratis TV kanalen wil zien komt bijna overal via een satelliet naar de schotel op je dak.

De meeste mensen hebben - als ze dicht genoeg bij de centrale wonen - broadband  (ADSL), maar daarvoor moet je dus wel een vaste lijn in huis hebben. Er zijn echter nog zat plekken (vooral buiten de grote steden) waar het nog gewoon "dial up" is met in de meeste gevallen niet meer dan 28 - 36 Kbps - vooral als een beetje afgelegen woont. - Er is een andere thread over dit topic - ff zoeken.
 
Back
Top