sieraden meenemen

Henk en Nel

Member
Hallo,

Heeft iemand ervaring met het meenemen van sieraden? Is het veilig om een juwelendoosje in te pakken en simpelweg te verschepen met de container? Gaat dat goed bij de douane? Zijn er invoerrechten van toepassing enz. enz. Kortom, heeft iemand hier ervaring mee of tips over?

Groet,

Henk

Hoi Henk & Nel,

Wij vliegen vaak van en naar NZ (vanuit Australië) - weliswaar zonder container ;-), en we hebben altijd 'belangrijke' sieraden of andere waardevolle dingen in onze handbagage. Heel simpel; wil je heel zeker weten dat je iets niet kwijtraakt, hou het dan bij je.

Geen enkel probleem bij de doune, en geen invoerrechten; gewoon hetzelfde als andere persoonlijke bezittingen.

Cheers,

Ireen

Inderdaad gewoon in je handbagage of koffer stoppen. Heb ik ook gedaan en heb er geen problemen mee gehad.

groetjes,
Moon
The Roosters

Moon, wij stoppen dingen dus níet in onze koffer(s), en houden wat we belangrijk vinden juist bij ons. Of misschien bedoelde je ook zo'n on-board koffertje, dè wik natuurlijk nie ;-), maar ik stuur geen dierbare sieraden de loopband op. Het beetje gewicht meer in je handbagage is het risico niet.

Wij hadden een kluis, met spulletjes erin, in de container...
Hij s niet opengemaakt (gek he?) en ook niet kwijtgeraakt!

Ik had een gouden armband, gouden kettinkje en een parelketting van m'n oma in de container zitten en er is niets mee gebeurd. niet in een safe of wat dan ook. Gewoon in zo'n plastic doosje van de juwelier en dat zat weer in een ander doosje in een grote doos.

Ik heb het niet allemaal met me meegenomen, omdat wij van plan waren om eerst rond te gaan reizen en in een tent ligt het ook niet zo veilig. Ik had wel wat sieraden bij me en die had ik inderdad gewoon echt bij me tijdens de reis.

Euh, ik had inderdaad mijn dierbare sieraden (erfenis van mijn ma) in een kistje in mijn koffer gestopt. Ik had geen plek meer in mijn handbagage. Maar het is gelukkig goed gegaan alles was nog aanwezig.
groetjes,
Moon

Iedereen bedankt voor de reactie's. Nu weet ik iniedergeval wat ik het beste kan en wil doen.

Thanx groet Nel

Back