singles naar OZ

C

chantal

Ik ben nu enige tijd of het forum aan het rondkijken waarbij me 1 ding opvalt..... De meesten die met emigratie plannen zijn stelletjes of mensen die hun parther in australie hebben zitten. Nu is mijn vraag zijn er ook singles die emigratie plannen hebben of is het voor deze groep gewoon moeilijker om die kant op te gaan??

Dat was mij ook al opgevallen jah  :)

Ik ben ook 1 van de weinige singles die gaat vertrekken 

Het is heel goed mogelijk om als single naar Oz te gaan.
Ik weet niet of het aan het forum ligt, of dat er gewoon meer stellen heen gaan of juist door samen komen.

Hieruit kan ook opmaken dat jij graag als single wilt vertrekken ?

Het voordeel van een stel is dat je extra punten voor je spouse kunt krijgen wanneer je een skilled visa aanvraagd.

Succes met je zoektocht.

In 2000 ben ik 7 maanden alleen naar Australie geweest. (okee, eerst 5 maanden afstuderen met een klasgenootje), maar daarna 2 maanden rondtrekken in mijn eentje. En ik ben er toen voor mezelf goed achtergekomen dat het niets voor mij is om bijv. alleen op vakantie te gaan. En heb hier in NL ook een aantal jaren alleen gewoond. Toen ik echter begin vorig jaar Annemiek leerde kennen veranderde er zoveel (in positieve zin dan) waardoor de drang naar Australie die ik toch de laatste jaren wat onderdrukt heb, nu weer naar boven komen.....ik heb Annemiek dus warm gemaakt voor het hele Australie idee en alhoewel ze er in het begin niet positief tegenover stond, is ze toch door mijn enthousiasme over Australie en dingen die ze op tv heeft gezien over dit land, overstag gegaan....

En nu gaan we er samen voor....

[quote author=Annemiek link=topic=1294.msg10640#msg10640 date=1110290691]
Ik geloof dat brainysmurf ook single is en vertrekt naar Oz.
[/quote]
Klopt.

[quote author=chantal link=topic=1294.msg10619#msg10619 date=1110284434]
Ik ben nu enige tijd of het forum aan het rondkijken waarbij me 1 ding opvalt..... De meesten die met emigratie plannen zijn stelletjes of mensen die hun parther in australie hebben zitten. Nu is mijn vraag zijn er ook singles die emigratie plannen hebben of is het voor deze groep gewoon moeilijker om die kant op te gaan??
[/quote]
Tja, dat is mij ook opgevallen. Ik weet niet waarom het aandeel singles klein is. Interessante vraag.

[quote author=Bacchus link=topic=1294.msg10652#msg10652 date=1110297918]
Het voordeel van een stel is dat je extra punten voor je spouse kunt krijgen wanneer je een skilled visa aanvraagd.
[/quote]
Hierdoor is het natuurlijk een stukje moeilijker voor singles. Maar niet onmogelijk

Marco

Misschien een singles ontmoetingsplaats maken ?
Kunnen de singles elkaar daar ontmoeten en zo samen vertrekken. Een soort xpdite dating.

Klopt ik ben inderdaad eens aan het kijken wat mijn kans is om een visum te krijgen. Ik loop al langer met het idee om naar het buitenland te vertrekken en vanwege de taal kom je dan snel op een engels talig land uit..... Dus dan is de keus al gauw gemaakt (tenminste voor mij dan). Ik ben nu eens aan het kijken of het wel reeel is om die kant op te gaan (tot dusver wel  :)). Ik ga dit jaar ook nog een reis naar australie maken, kan ik meteen eens rond kijken of dit nou echt is wat ik wil.

Nog ff een vraag buiten die extra punten voor een evt spouse zijn er qua regels toch geen andere nadelen???

Als je zelf een beroep hebt wat op de SOL staat niet!  :)
(Als je zelf geen SOL beroep hebt is het natuurlijk handig om een partner te hebben die dat wel heeft...)

Ik heb inderdaad een beroep dat op de SOL staat dus dat is volgens mij geen probleem.

[quote author=Bacchus link=topic=1294.msg10720#msg10720 date=1110376390]
Misschien een singles ontmoetingsplaats maken ?
Kunnen de singles elkaar daar ontmoeten en zo samen vertrekken. Een soort xpdite dating.
[/quote]

Wel een grappig idee eigenlijk  :up:

Ik ben ook zo'n single, al jaren ga ik een paar maanden per jaar, ben nu 50, dus geen kans op een permanent visa, maar bij 55 kan je een retirement visa krijgen, Wel onder behoorlijk strenge voorwaarden.
En trouwen is ook een optie, maar de controle op dat je wel werkelijk samenwoont schijnt ook behoorlijk streng te zijn.
Gerrit

[quote author=chantal link=topic=1294.msg10741#msg10741 date=1110395317]

[/quote]

Aan wie stel je deze vraag ? of het een algemene vraag ?

Hoi Bacchus,

Dat was een vraag van je zelf! Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik zo'n quote kan plaatsen vandaar dat het nu lijkt of die vraag van mij komt  :oops:

Aha, dat veranderd een heleboel.

Een quote van iemand maken doe je heel simpel door boven het bericht dat je wilt quoten te klikken op de knop "Quote" (De knop staat aan de rechterkant).

Succes.

[quote author=Bacchus link=topic=1294.msg10805#msg10805 date=1110464683]

Een quote van iemand maken doe je heel simpel door boven het bericht dat je wilt quoten te klikken op de knop "Quote" (De knop staat aan de rechterkant).

Direct ff testen...[/quote]

Back