SIR Sponsorship voor SA

Salamanca

New Member
Hallo, wij zijn van plan om volgend jaar juli naar Adelaide te emigreren op een SIR sponsorship.

Na 20 weken wachten is eindelijk onze VETASSESSS aanvraag goedgekeurd. Mijn beroep als management / IT consultant mag ik dus gaan uitoefenen. Great. Nu volgt voor ons stap 2: het aanvragen van een SIR sponsorship bij de staat South Australia. 

Heeft iemand hier ervaring mee? Moet je een betoog schrijven over wat je wilt gaan doen in SA, en hoe je je hebt georienteerd op de arbeidsmarkt? Heeft wellicht iemand voorbeelden van zo'n aanvraag. We hebben even geen idee waar we moeten beginnen.

Bedankt voor de reactie
 
Hoi Salamanca,

Wij hebben in Februari onze sponsorship aangevraagd, en is ook goedgekeurd.
Ze vragen echt van alles: of je er wel eens geweest bent, of je mensen kent, waar je je wilt vestigen, hoeveel geld je meebrengt, waarom je naar SA wilt en noem maar op.
Het lijkt wel een soort sollicitatie :wink:

Gewoon rustig invullen, desnoods even opslaan en later verder gaan. Komt allemaal goed.
succes ermee.


Hier kan je info en het formulier vinden:
http://www.immigration.sa.gov.au/el...hp?PHPSESSID=01dc95b9eeb802420a8b96aee32ba4f7

Groetjes
Ineke
 
Hi Salamanca!

Wij zitten er midden in. We hebben het document van internet helemaal ingevuld, de gevraagde documenten meegestuurd (incl uitslag VETASSESS en IELTS) en toen was het wachten...... :x

Omdat het ons te lang duurde hebben we contact gezocht.... ze willen nog meer info van ons of wij osn verdiept hebben in SA: waar we willen wonen, werken, of we al contact gezocht hebben met potentiele werkgevers, huizensites etc.

Dus die zijn we nu aan het verzamelen en dan moet dat ook naar Down Under.

DUs zorg dat je alle info hebt verzameld, en probeer zoveel mogelijk info alvast bij elkaar te sprokkelen, dat maakt de aanvraag voor het sponsorship alleen maar makkelijker!!

Succes  :up:

Aussiegirl
 
He Bono,

Ik zag dat jullie aanvraag voor sponsorship al binnen 3 weken goedgekeurd is. Bij ons duurt het nu al wat langer. Wat hebben jullie nog meer opgestuurd dan het online application form, financial documents, IELTS en VETASSES?
Met andere woorden: hebben jullie nog extra bewijs opgestuurd dat jullie al bezig zijn met potentiele werkgevers of woonruimte??

Greetzz

Aussiegirl
 
Hoi Aussiegirl,

Wij hebben de uitslag TRA, IELTS enzo meegstuurd. Financiele gegeven alleen een bedrag, meer hoefden ze niet te weten. Dat je bewijs mee moet sturen van je financien is pas per 1 maart ingegaan dacht ik.
We hoefden ook niet aan te tonen voor werk ofzo, wij hebben gezegd dat wij daar ook weer een bedrijf wilden starten. Woonruimte hoefde trouwens ook niet. Verder moest je alleen aangeven of je buiten je eigen beroep om wilde werken en of je al wist waar in SA je wilde gaan wonen.

Nu zie ik ook waarom het toen sneller ging: Ze hoefden weinig extra info te hebben dus.

Groetjes
Ineke
 
[quote author=bono link=topic=5273.msg66905#msg66905 date=1154465951]
Verder moest je alleen aangeven of je buiten je eigen beroep om wilde werken
[/quote]

VRAAGJE :
als je aangeeft dat je wat anders wil gaan doen dan je SOL lijst beroep, heeft dat consequenties voorhet krijgenvan sponsosship ??


Teuni
 
Nee bij mij niet,
ik heb aangegeven alle soorten werk aan te grijpen en volgens mij komt dat wel positief over.

Groetjes
Ineke
 
Back
Top