Skill assesment

Griet

New Member
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het samenstellen van alle nodige documenten voor het aanvragen van een skill assesment bij VETASSESS als landschapsarchitect (staat op de SOL-list). De bedoeling is om samen met mijn vriend voor enige jaren naar Australië te verhuizen en daar te wonen en werken. Of onze overzet permanent zal worden zijn we nog niet 100% zeker.
Een van de documenten die gevraagd worden is een "Transcript", wat wordt hier juist mee bedoeld? Ik veronderstel dat met "Qualification Award" mijn diploma bedoeld wordt?

Enige duiding hierover is zeker welkom!
 
Hey Griet,

ik begin pas over een jaar met alle aanvragen dus kan je hier niet mee helpen, maar ben wel benieuwd hoe het gaat verlopen bij jullie, heb namelijk ook een diploma Tuin/Landschapsarchitect :)

Succes ermee!
 
Volgens onze migratie agent is een transcript meer dan alleen een prijslijst. De inhoud van de vakken en het aantal lesuren moet erin genoemd worden. Scholen zouden deze informatie moeten hebben, maar wij hebben erg veel moeite moeten doen om enige informatie, onvolledig, op papier te krijgen met een verklaring van de school. Wij hebben nog geen reactie van de VETASSESS ontvangen, dus ik weet nog niet of het afdoende was.

Succes!
 
Volgens onze migratie agent is een transcript meer dan alleen een prijslijst. De inhoud van de vakken en het aantal lesuren moet erin genoemd worden. Scholen zouden deze informatie moeten hebben, maar wij hebben erg veel moeite moeten doen om enige informatie, onvolledig, op papier te krijgen met een verklaring van de school. Wij hebben nog geen reactie van de VETASSESS ontvangen, dus ik weet nog niet of het afdoende was.

Succes!

Voor de AASW moesten we onder andere een diploma (spreekt voor zich), transscript (namen van vakken + cijfers) en een course description (alle vakken beschreven = fuuucking veel werk inderdaad). Komt zo te zien op hetzelfde neer. Is goed graven als het 5 jaar geleden is. Voor sommigen misschien zelfs 15 jaar... Wat een drama :D
 
transcripts zijn puntenlijsten, dus per jaar de vakken die je hebt gevolgd + de punten die hebt behaald + de studieuren per vak. Bij onze universiteit werden deze vanzelf zonder problemen afgeleverd in het engels
 
Ik heb 1,5 maand geleden mijn skill assessment afgerond bij Vetassess. Van wanneer is je diploma? is het Bachelor of Master? of nog de oude variant Hogeschool of Universiteit?
Ik heb mijn diploma laten legaliseren bij de IB-Groep in Groningen en mijn zogenaamde transscript gecertificeerd laten kopieren. de transcript van mijn master was in het engels dus dat was geen probleem. die van mijn bachelor was in het nederlands dus die heb ik nog laten vertalen. al met al was alles in 4 weken goedgekeurd zonder enige aanmerking!
 
Dank je wel voor de vele reacties en de verduidelijking.
Mijn diploma is slechts drie jaar oud, een bachelor landschaps-en tuinarchitectuur. Bij mijn diploma zit inderdaad voor elk jaar een lijst met de gevolgde vakken en de behaalde punten, hoeveel studiepunten per vak is echter niet vermeld alsook de beschrijving ontbreekt.
Ik heb reeds contact opgenomen met de hogeschool met de vraag of ze me een engelse versie willen opsturen van mijn diploma en of zij eventueel een omschrijving van de lessen kunnen aanleveren.
Nog even afwachten op verder nieuws!
 
een A4-tje met vakken per jaar is volgens mij niet hetzelfde als een transcript. Bij mij staat er veel meer info op, mijn persoonlijke gegevens, de gegevens van de universiteit en de opleiding en dan een overzicht van alle vakken met behaalde resultaten en studiepunten. Zoiets moet je eigenlijk bij je diploma gekregen hebben als het pas 3 jaar geleden is.
 
een A4-tje met vakken per jaar is volgens mij niet hetzelfde als een transcript. Bij mij staat er veel meer info op, mijn persoonlijke gegevens, de gegevens van de universiteit en de opleiding en dan een overzicht van alle vakken met behaalde resultaten en studiepunten. Zoiets moet je eigenlijk bij je diploma gekregen hebben als het pas 3 jaar geleden is.

Dat heb ik inderdaad maar daar staat er geen verdere beschrijving van de verschillende vakken op.
 
Hoi,
ik heb ook nog een vraag over het skills assessment.
Bij Kahuna bijvoorbeld werd de opleiding zonder aanmerkingen herkend.
Maar weet iemand hoe dat zit met een Bachelor en Master tot psycholoog in Groningen?
Ik zie overal op internet dat de bachelor in australie 4 jaar duurt en de master dan nog 2 jaar. Herkennen ze dan ook een opleiding van 4 jaar?
Ik hoop dat iemand hiermee ervaringen heeft!
Groetjes, Charlotte
 
Back
Top