skill assessment

david g

New Member
Hoi,

ik probeer binnen te geraken met een skilled independant visa (heb ook een zus daar wonen dus misschien ga ik haar ook gebruiken). Heb echter een probleem (meerdere waarschijnlijk  :|):
Ik heb een diploma in biochemie, heb ook voor de eerste 3 jaar gewerkt in deze industrie maar ben nadien gaan reizen en heb daarna uiteindelijk een totaal andere job gedaan. Nu werk ik als een customer fulfiment rep bij Ibm in Schotland.
Zoals ik het begrijp, gaat VETASSESS mijn biochemie beoordelen mits ik daarvan een diploma heb, maar de point test zegt duidelijk dat je (voor een job van 50 punten) 2 van de laatste 3 jaar in je gekozen job moet werken. En die gekozen job moet ge-evalueerd worden door VETASSESS (of anderen). Volg je nog? Ben ik nu de pineut omdat ik niet meer in de biochemie werk? Kan ik VETASSESS inschakelen voor cust fil rep of gaan ze "neen" zeggen omdat ik daarvoor geen diploma heb?

Graag advies van mensen die in hetzefde schuitje zitten of kennis hiervan hebben

:-(

Je diploma moet idd 'matchen' met je werkervaring. Deze werkervaring geldt ook idd alleen als je daarin de afgelopen periode gewerkt hebt, afhankelijk van je beroep.

[quote author=david g link=topic=1871.msg17393#msg17393 date=1118051249]
Zoals ik het begrijp, gaat VETASSESS mijn biochemie beoordelen mits ik daarvan een diploma heb, maar de point test zegt duidelijk dat je (voor een job van 50 punten) 2 van de laatste 3 jaar in je gekozen job moet werken...[/quote]Nee hoor, niet in je gekozen beroep, maar in elk willekeurig beroep dat op de SOL staat, dus als customer fulfiment rep op de SOL staat, moet het qua 'recent work experience' goed komen, lijkt me. Alleen als je de 'specific work experience' punten nodig hebt, wordt het een probleem.

Back