Skill Select vanaf juli 2012

Wazi

Active Member
Ahaaa... Australië gaat op de NZ tour... :)

http://www.immi.gov....ls/skillselect/

"SkillSelect is an online system that enables skilled workers interested in migrating to Australia to record their details to be considered for a skilled visa through an Expression of Interest (EOI). Intending migrants could be found and nominated for skilled visas by Australian employers or state and territory governments, or they could be invited by the Australian Government to lodge a visa application."

Volgens mij niet eens zo'n heel verkeerd idee, omdat je nu in een mooie bak terecht komt waarim werkgevers ook kunnen kijken! :up:

he? Hoe werkt dit? Jezelf op een soort van wachtlijst zetten en als er iemand je wil, dan gaat het makkelijker vooruit?

Het kan aan mij liggen, maar het klinkt als een loterij. Waar nu iedereen die aan de passmark voldoet een visum kan krijgen, zal er nu eerst gekeken worden naar de beste mensen (en dus niet naar de mensen die het langst wachten) en komen anderen dus nooit aan de beurt.

Dat is dan geen loterij, want dan heeft iedereen de zelfde kansen. Mijn inziens komt het neer op het selecteren van mensen die het beste aansluiten bij de behoefte. Dat is altijd al de intentie geweest van de Skilled Program en ik denk dat dit slechts een beetje delegeren is van overheid naar bedrijfsleven. Ben alleen wel bezorgd over het toezicht, dat de bedrijven niet weer een sluiproute naar goedkoop personeel krijgen.

Voor de potentiële migrant lijkt het wel meer een loterij dan het vorige systeem ;) je weet namelijk nooit 'zeker' of je, zelfs als je aan alle eisen voldoet, ooit een visa krijgt.

Ik vertrouw het zaakje niet, dit kan alle richtingen uitgaan.. zoals Slatsr zegt, bedrijven krijgen meer bevoegdheid/inspraak, wat tot misbruik van het systeem kan leiden.
undecided.gif

Back