skill vraagjes

Jacky

New Member
Dank je wel voor jullie ondersteuning.

Ik heb of wij hebben dus weer een vraagje......Wij hebben begrepen, dat je als eerste je skill assesment moet regelen. Wij zijn bezig om alle papieren te verzamelen, maar stel dat wij het eerder klaar hebben dan de IELTS test, is het dan slim om de aanvraag al te versturen en de test later te verzenden?

We hebben ook gehoord, dat je het versnelt kunt aanvragen, op het formulier staat normaal in 3 maanden en priority duurt 6 maanden, dit snappen we dus niet.

Wat wil skill matching zeggen, wij kunnen het niet terug vinden.

Alvast bedankt.

Jacqueline en Mario
 
Als jij skills assessment klaar bent.

Ik denk jij kan de applicate door sturen naar DIMIA. Later op tijd jij moet de IELTS sturen.

Gr
 
Hoi Jacky,

Je aanvraag moet voldoen aan de minimale eisen om verwrerkt te kunnen worden dit zijn (uit m'n hoofd maar het staat in het Booklet)
- ondertekend aanvraagformulier
- geld en
- skills assessments
(het kan zijn dat ik er een paar ben vergeten dus controlleer het Booklet).
Je kunt je IELTS resultaten later opsturen.
 
Jeroen_1 said:
Hoi Jacky,

Je aanvraag moet voldoen aan de minimale eisen om verwrerkt te kunnen worden dit zijn (uit m'n hoofd maar het staat in het Booklet)
- ondertekend aanvraagformulier
- geld en
- skills assessments
(het kan zijn dat ik er een paar ben vergeten dus controlleer het Booklet).
Je kunt je IELTS resultaten later opsturen.
Tenzij de IELTS ook een voorwaarde is voor de skills assessment (is bv. het geval bij IEAust)...

Jacky - Skill matching is alleen van belang als je de pass mark niet haalt. In dat geval worden je gegevens voor 2 jaar in de Skill matching database geplaatst en kunnen bedrijven die geinteresseerd zijn in jouw skills je nomineren voor een visum. De kans dat dat gebeurt schijnt overigens erg klein te zijn.
 
Hans de Visser said:
Tenzij de IELTS ook een voorwaarde is voor de skills assessment (is bv. het geval bij IEAust)...

Dank je wel Hans,

Zover wij weten en tot nu toe hebben gelezen, is de IELTS geen voorwaarde voor de skills assessment. Wel voor de general skill visa. Wij zitten bij de TRADE en is dat niet nodig.

Ik had nog een vraagje en misschien weet jij dat. Bij het formulier van de Trade skills assessments staat er bij uitleg 11 HOw long will it take. Standard application 3 months and priority 6 months en het is 200 aus duurder en het duurt langer. Weet jij hier iets van?? Of iemand anders??

Wat ik verder heb begrepen, is dat je eerst dit pre-migration formulier opstuurt. Je moet wachten op een accoord en dat je dan pas het formulier 47 SK en toebehoren stuurt naar Dimia klopt dat?

Ik hoor graag van jullie.
 
Jacky said:
...
Ik had nog een vraagje en misschien weet jij dat. Bij het formulier van de Trade skills assessments staat er bij uitleg 11 HOw long will it take. Standard application 3 months and priority 6 months en het is 200 aus duurder en het duurt langer. Weet jij hier iets van?? Of iemand anders??
Vreemd, lijkt me een tikfoutje: misschien "6 weeks" ipv "months"
"Jacky said:
Wat ik verder heb begrepen"]Ja, zonder skills assessment is een skilled visa aanvraag niet geldig, dus wachten tot je een brief krijgt van de assessment agency en die brief (het origineel! Maar hou natuurlijk zelf een gecertificeerde kopie) meesturen met formulier 47SK en de rest van je documenten.
 
Jacky, misschien een tip: Ik heb onlangs naar DIMIA en NOOSR gebeld met een paar vraagjes. DAt zou je ook kunnen doen met TRADE als je het zeker wilt weten van die 3 maanden- 6mnd/weken. En de IELTS test.

BIj ons moet de IELTS wel mee, maar voor NOOSR ( primary school teacher) is dat een heel belangrijk onderdeel van je skills assessment!!

Mijn ervaring met DIMIA is trouwens: het hangt er erg van af wie je aan de lijn hebt: ik ben wat doorverbonden en de verschillen in behulpzaamheid zijn heel groot. Ik werd heel goed geholpen!! Op een gegeven moment werd de verbinding echter verbroken en toen ik terugbelde kreeg ik iemand die zei dat je alleen kon emailen. Onzin, want toen ik oplegde heb ik weer terug gebeld en kreeg toen iemand die weer AL mijn vragen beantwoord heeft!! :)
 
Hoi,

Te gek al die reacties en hulp.

We zijn er uit. De IELTS test is geen must voor de skills assessement. Die moet wel mee met de aanvraag voor de skilled visa.
Verder is het bij de TRA standard 120 dagen en 60 dagen priority. Ik vraag me wel af dat als je op de MODL staat of het dan nog sneller gaat, maar dat zien we wel.
We zijn nu bezig om alle infoen bewijzen te verzamelen en dan alles rappie op te sturen.

Ik hou jullie op de hoogte, al hebben wij de IELTS test al wel aangevraagd. Er is nu al een wachttijd van 2 maanden.

Groetjes
 
Jacky said:
Hoi,

Te gek al die reacties en hulp.

We zijn er uit. De IELTS test is geen must voor de skills assessement. Die moet wel mee met de aanvraag voor de skilled visa.
Verder is het bij de TRA standard 120 dagen en 60 dagen priority. Ik vraag me wel af dat als je op de MODL staat of het dan nog sneller gaat, maar dat zien we wel.
We zijn nu bezig om alle infoen bewijzen te verzamelen en dan alles rappie op te sturen.

Ik hou jullie op de hoogte, al hebben wij de IELTS test al wel aangevraagd. Er is nu al een wachttijd van 2 maanden.

Groetjes

MODL telt allen tijdens aanvraag niet tijdens skills assessment.
 
Back
Top