skilled designated area sponsored?

zjesp

New Member
Hallo,

Ik vroeg me af of iemand me kan vertellen of ik in aanmerking kom voor een skilled designated area sponsored visa. 

Een tante en nicht van mijn moeder wonen namelijk in Gympie (230 KM vanaf Brisbane). Als zij mij willen sponsoren is dat dan genoeg? Of moet de familieband iets directer zijn? (dit is wat ik vrees, maar ik wil het graag zeker weten....)

zjesp
 
Ik ben ook bang dat ze niet kunnen sponsoren.
Ik ben zelf ook bezig met hetzelfde visum. En het moet direkte familie zijn. Het verst weg een tante/oom of neef/nicht.
Geen naastere familie van je moeder in Australie? Een broer of zus, of hun kinderen (kan nog net)
Wel jammer want het is volgens mij wel een designated area:

Queensland  Postcode areas 4019-4028, 4037-4050, 4079-4100, 4114, 4118, 4124-4150, 4158-4168, 4180-4899 (anywhere except Brisbane metropolitan area) 

Succes verder met het uitzoeken.
 
Applicants must be related to their sponsor as a:

non-dependent child (a natural, adoptive or step-child);
parent;
brother or sister (including adoptive or step-siblings);
niece or nephew (including adoptive or step-niece or nephew);
first cousin; or
grandchild.
For more information, see form 40,* Sponsorship for migration to Australia
 
Wat betreft broer of zus van je moeder, dus je oom of tante, ook die kunnen niet sponseren heb ik begrepen!! Raar genoeg wel je neven en nichten!!??
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=1816.msg16790#msg16790 date=1117562278]
Wat betreft broer of zus van je moeder, dus je oom of tante, ook die kunnen niet sponseren heb ik begrepen!! Raar genoeg wel je neven en nichten!!??
[/quote]
.
Tante of Oom kan wel; " You must be related to....  je moet dus van een sponsor zijn: niece of nephew.
Als je tante/oom in Australie woont ben jij dus hun niece of nephew.  Neef of nicht kan ook.  Mij neef gaat mij sponsoren omdat mijn tante niet in een designated area woont.
 
ik vind het nog steeds verwarrend.

Hoe zit het met een achterneef of nicht? geldt dat ook als neef of nicht of is het dan weer anders?

Zjesp
 
Hoi,
Nee een achterneef kan niet, het mag alleen direkte familie zijn, een tante of oom of hun kinderen. Da's het verst wat mogelijk is. Dus hun kinderen kunnen jou niet sponsoren.[quote author=Wilbert67 link=topic=1816.msg16790#msg16790 date=1117562278]
Wat betreft broer of zus van je moeder, dus je oom of tante, ook die kunnen niet sponseren heb ik begrepen!! Raar genoeg wel je neven en nichten!!??
[/quote]
Dit kan dus wel. Mijn tante (dus zus van mijn vader) zou wel kunnen sponsoren. En hun kinderen dus ook.
 
Tis idd erg complex allemaal,in ons geval gaat de Skill assesment (tra) op mijn naam, maar is Linda weer de hoofd aanvrager van het visum omdat haar vader ons sponserd( Blood relative)
 
Sander....

Niet dat ik er iets van af weet, maar weet je heel zeker dat dit zo mag? Ik bedoel dat de hoofdaanvrager een andere persoon is dan de persoon die de Skills Assessment doet....

Ik hoop het zo voor jullie dat jullie de Skills Assessment wel halen he.....
 
Ja dat is zeker, op deze visumaanvraag gaat het om gecombineerde punten. In vraag 57 in Form 47SK wordt gevraagd of mijn spouse a suitable skills assessment heeft gedaan. Dan in vraag 60 worden onze punten naast elkaar gezet en samen kom je dan aan het totaal voor Skilled Australian Sponsored Categories. Dat heeft volgens mij o.a. te maken dat we als echtpaar gaan. Maar San kan niet gesponsord worden door mijn vader dus vandaar.
 
yep, bij ons hetzelfde. Skills (TRA) wordt op naam van mijn man gezet, en visum op mijn naam, omdat mijn neef de sponsor wordt. Kan allemaal prima. No Worries.......
 
Ik dacht trouwens dat je bij deze sponsring verders niet met een pnt-aantal te maken had?
Als maar een van beide de skill assessment erdoor heeft?
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=1816.msg17034#msg17034 date=1117661421]
Ik dacht trouwens dat je bij deze sponsring verders niet met een pnt-aantal te maken had?
Als maar een van beide de skill assessment erdoor heeft?
[/quote]

Klopt, geen puntentest. Wel:
-skills assessment
-sponsor
-assurrer
(En uiteraard ietls, vog en med test.)
 
Back
Top