Skilled independent visa 189 vragen

Hallo allemaal, Ik ben aan het einde van mijn 2e work and holiday visa en heb besloten om voor een Skilled independent visa 189 te gaan. Ik ben er wel gelijk achter gekomen dat het hele proces heel verwarrend is en aardig lastig.

Ik ben een timmerman met de nodige diploma's en ervaring en wil graag nog wat jaartjes in Australië blijven.
Nu weet ik grofweg wat ik nodig ben en heb ik mijn IELS test aangevraagd en nu moet ik ook een Skills assesment halen en referenties van mijn oude werkgever hebben.

Heeft er iemand ervaring met dit proces en tips ?
Ik probeer het zonder bureau te doen omdat ik vaak heb gehoord dat het heel erg duur is om dit via een bureau te doen ?
Zijn er nog meer dingen die ik moet hebben voor ik de aanvraag kan doen ?

Alle tips zijn welkom !
Thanks
 
Kijk eens op de website van immi. Daar kun je precies terug vinden wat je nodig hebt voor dit proces.
Aan jou de keuze om daarna te besluiten het zelf te doen, of met hulp van een bureau.
Het vergt tijd, geld en heel veel geduld. Op dit moment zit dit type visa op een doorlooptijd van minimaal 6 maanden.
Zorg dus dat je op tijd met je aanvraag begint, zodat je een bridging visa kunt krijgen. Anders moet je wellicht het land uit en het proces buiten Oz in gang zetten.
Omdat je WHV gaat verlopen. Succes!
 
Een bureau kan (soms) handig en onmisbaar zijn. Maar vaak ook niet ;)

Kosten zijn al snel een paar duizend euro. (Tussen 2000 en 5000 zeg maar even afhankelijk van de situatie en benodigde inzet)
 
Bedankt allemaal, heb zojuist besloten om eerst op een studenten visum te gaan en daarnaast business te studeren. Dat geeft me ondertussen wat meer tijd om alles te regelen voor mijn skilled visum. Ik heb het inderdaad gezien alle info op de gov site maar wat een skills assessment inhoud blijft voor mij nog een beetje onduidelijk.